StoryEditor

Zadávatelia míňajú na propagáciu spotrebných úverov a hotovostných pôžičiek výrazne viac

05.04.2013, 11:05

V kríze majú ľudia hlbšie do vrecka. Rastúca nezamestnanosť a finančné problémy vedú ľudí k zadlžovaniu. Jednoduchšie ako úver od banky je zobrať si hotovostnú pôžičku či spotrebný úver. Kedykoľvek, na čokoľvek, ihneď k dispozícii.

V roku 2012 investovali banky a nebankové subjekty, ktoré poskytujú spotrebné úvery a pôžičky v hotovosti do reklamy takmer trikrát viac ako v roku 2010. S rastúcim dopytom sa objavilo jednak mnoho nových produktov, pribudli aj poskytovatelia a takto vzrástla potreba odlíšiť sa.

Tieto a ďalšie informácie vyplynuli z monitoringu reklamných výdavkov Media Intelligence spoločnosti TNS Slovakia.

Vývoj výdavkov do reklamy počas roka 2012 napovedá, že ochota zadlžiť sa je pravdepodobne vyššia v predvianočnom období, keď poskytovatelia pôžičiek a spotrebných úverov komunikujú svoje produkty výrazne viac ako počas ostatných mesiacov.

Najvýznamnejším komunikačným prostriedkom tradičného mediamixu bola televízia, kde zadávatelia alokovali 89 percent z celkového objemu výdavkov na reklamu spotrebných úverov a pôžičiek.

Slovenské televízne stanice odvysielali vlani 34 800 spotov propagujúcich pôžičky v hotovosti a spotrebné úvery v celkovej dĺžke vysielania 200 hodín. Inzercia v printe pokryla 343 inzertných strán. Z takmer 8700 vonkajších plôch pripadla viac ako polovica (55%) na citylighty. V rádiách sa odvysielalo 1730 spotov.

Celkovo minuli zadávatelia na reklamu produktov spotrebných úverov a hotovostných pôžičiek viac ako 36 mil. eur. Z toho 87 percent pripadlo na komunikáciu spotrebných úverov a 13 percent na propagáciu pôžičiek v hotovosti.

Tabuľka nižšie zobrazuje rebríček 5 najväčších inzerentov spotrebných úverov a pôžičiek v hotovosti, ako aj ich podiel na celkových výdavkoch do reklamy v kategórii spotrebné úvery a pôžičky v hotovosti za rok 2012.

Poradie

Spotrebné úvery

Pôžičky v hotovosti

Zadávateľ

Podiel na celkových reklamných výdavkoch

Zadávateľ

Podiel na celkových reklamných výdavkoch

1

Poštová banka

28%

Provident

5%

2

VUB Banka

16%

Tesco

4%

3

Slovenská sporiteľňa

15%

Pohotovosť

1%

4

Zuno

8%

Euro Cassa

1%

5

Prima Banka

6%

Profi Credit

1%

Informácie vyplývajúce z monitoringu reklamy a reklamných výdavkov sektoru Media Intelligence agentúry TNS Slovakia.

 

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje  bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia monitoruje 8 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 100 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 240 webových stránok a preberá údaje o reklame od 9 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).

Zdroj: TNS Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. máj 2025 06:11