Najdôveryhodnejšie spravodajstvo spomedzi slovenských televízií ocenili televízni diváci aj sledovanosťou. Najúspešnejšou reláciou roka sa stali Televízne noviny – ich najsledovanejšie vydanie videlo viac ako milión televíznych divákom. Objavom roka sa stali denné seriály Búrlivé víno a Chlapi neplačú.
Najsledovanejšou reláciou roka 2013 sa stali Televízne noviny zo dňa 18.3.2013, ktoré si pozrelo až 1,006 milióna divákov (12+).
Mimoriadne úspešné boli aj obe seriálové novinky, ktoré v minulom roku televízia predstavila – denné seriály Búrlivé víno, v hlavných úlohách s Nelou Pociskovou a Jurajom Lojom (najúspešnejšiu epizódu sledovalo 891-tisíc divákov 12+), a Chlapi neplačú (665-tisíc divákov 12+), s Tomášom Maštalírom a Dominikou Kavaschovou. Okrem silného príbehu každý z nich priniesol aj atraktívne herecké obsadenie, ktoré je kombináciou známych a skúsených hercov a mladých talentov. Oba seriály pokračujú už koncom januára 2014 novými epizódami.
Záujem divákov o formát reality show potvrdil aj rok 2013. Talentovú show SuperStar televízia Markíza priniesla v spoločnej produkcii s českou TV Nova. Jej úvodnú epizódu si len na Slovensku pozrelo 859-tisíc divákov (12+). Priazeň divákov si získala aj štvrtá séria reality šou Farma, ktorá bola tentokrát zasadená do histórie pred dvesto rokmi. Záverečný súboj sledovalo až 812-tisíc divákov (12+).
Najúspešnejším akvizičným titulom minulého roka sa v TV Markíza stal typicky vianočný film Tři oříšky pro Popelku. Počas Štedrého večera si túto sviatočnú klasiku pozrelo 888-tisíc divákov (12+). Mimoriadne sa darilo aj nemeckej sérii filmov Hriešnica. Historický príbeh krásnej mladej ženy vydatej proti jej vôli prilákal k obrazovkám 751-tisíc divákov (12+).
Darilo sa aj menším staniciam. Mimoriadny úspech zaznamenali predovšetkým turecké seriály Sila a Sultán, ktoré priniesla na svoje obrazovky DOMA. Veľkým úspechom bolo aj vysielanie športových zápasov na DAJTO - kvalifikácie na MS 2014 vo futbale, pretekov F1 a hviezdneho zápasu v boxe.
Najsledovanejšie relácie TV Markíza v roku 2013
| názov | dátum | shr. 12+ | rtg. 12+ |
1. | Televízne noviny * | 18.3.2013 | 46,3% | 1,006 milióna |
2. | Modré z neba * | 3.4.2013 | 42,7% | 900-tisíc |
3. | Búrlivé víno * | 21.11.2013 | 40,7% | 891-tisíc |
4. | Tři oříšky pro Popelku | 24.12.2013 | 37% | 888-tisíc |
5. | SuperStar * | 10.2.2013 | 35,3% | 859-tisíc |
6. | Športové noviny * | 1.1.2013 | 33,4% | 830-tisíc |
7. | Farma * | 15.12.2013 | 36,5% | 812-tisíc |
8. | Hriešnica * | 30.1.2013 | 38,5% | 751-tisíc |
9. | Počasie * | 1.1.2013 | 28,8% | 715-tisíc |
10. | Chlapi neplačú * | 21.11.2013 | 38,2% | 665-tisíc |
* výsledky sledovanosti najúspešnejšej epizódy relácie
Najsledovanejšie relácie TV DOMA v roku 2013
| názov | dátum | shr. 12+ | rtg. 12+ |
1. | Druhý dych II. * | 18.1.2013 | 17,8% | 412-tisíc |
2. | Sila * | 13.8.2013 | 19,6% | 314-tisíc |
3. | Pestúnka pod stromček | 26.12.2013 | 12,9% | 296-tisíc |
4. | Sultán * | 18.3.2013 | 12,6% | 286-tisíc |
5. | Navždy milovaná | 28.12.2013 | 12,6% | 270-tisíc |
* výsledky sledovanosti najúspešnejšej epizódy relácie
Najsledovanejšie relácie TV DAJTO v roku 2013
| názov | dátum | shr. 12+ | rtg. 12+ |
1. | KVALIFIKÁCIA MS 2014 * | 10.9.2013 | 23,2% | 469-tisíc |
2. | FORMULA 1 * | 24.11.2013 | 7,8% | 146-tisíc |
3. | Krokodíl Dundee 2 | 24.12.2013 | 7,1% | 144-tisíc |
4. | DAJTO V BOXE: KLIČKO – POVETKIN | 5.10.2013 | 7,4% | 141-tisíc |
5. | Demolátor | 1.1.2013 | 5,6% | 130-tisíc |
* výsledky sledovanosti najúspešnejšej epizódy relácie
Najsledovanejšie relácie TV FOOOR v roku 2013
| názov | dátum | shr. 12+ | rtg. 12+ |
1. | Madagaskar 2: Útek do Afriky | 1.11.2013 | 4,1% | 86-tisíc |
2. | Žandár v New Yorku | 2.11.2013 | 3,6% | 77-tisíc |
3. | Žandár zo Saint Tropez | 26.10.2013 | 3,4% | 73-tisíc |
4. | Fantomas kontra Scotland Yard | 19.10.2013 | 3,5% | 72-tisíc |
5. | Fantomas sa hnevá | 12.10.2013 | 3,5% | 68-tisíc |
Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto a FOOOR) bola aj v roku 2013 jednoznačne najúspešnejšou na slovenskom televíznom trhu. Celodenný podiel skupiny predstavoval v cieľovej skupine 12-54 podiel 34,1% a v cieľovej skupine 12+ to bolo 33,7%. Podiel v prime-time dosiahol v skupine 12-54 úroveň 37,4% a v cieľovej skupine 12+ to bolo 38,4%. Najúspešnejším dňom vo vysielaní skupiny Markíza v predošlom roku bol 10.9.2013, keď celodenný podiel 12-54 dosiahol podiel 43,7% (43,7% v 12+) a v prime time to bolo až 48,7% (50,5% v 12+).
Zdroj: TV Markíza