StoryEditor

Markíza potvrdila pozíciu suverénneho lídra aj v roku 2013

04.01.2014, 15:35

Najdôveryhodnejšie spravodajstvo spomedzi slovenských televízií ocenili televízni diváci aj sledovanosťou. Najúspešnejšou reláciou roka sa stali Televízne noviny – ich najsledovanejšie vydanie videlo viac ako milión televíznych divákom. Objavom roka sa stali denné seriály Búrlivé víno a Chlapi neplačú.

Najsledovanejšou reláciou roka 2013 sa stali Televízne noviny zo dňa 18.3.2013, ktoré si pozrelo až 1,006 milióna divákov (12+).

Mimoriadne úspešné boli aj obe seriálové novinky, ktoré v minulom roku televízia predstavila – denné seriály Búrlivé víno, v hlavných úlohách s Nelou Pociskovou a Jurajom Lojom (najúspešnejšiu epizódu sledovalo 891-tisíc divákov 12+),  a Chlapi neplačú (665-tisíc divákov 12+), s Tomášom Maštalírom a Dominikou Kavaschovou. Okrem silného príbehu každý z nich priniesol aj atraktívne herecké obsadenie, ktoré je kombináciou známych a skúsených hercov a mladých talentov. Oba seriály pokračujú už koncom januára 2014 novými epizódami. 

Záujem divákov o formát reality show potvrdil aj rok 2013. Talentovú show SuperStar televízia Markíza priniesla v spoločnej produkcii s českou TV Nova.  Jej úvodnú epizódu si len na Slovensku pozrelo 859-tisíc divákov (12+). Priazeň divákov si získala aj štvrtá séria reality šou Farma, ktorá bola tentokrát zasadená do histórie pred dvesto rokmi. Záverečný súboj sledovalo až 812-tisíc divákov (12+).

Najúspešnejším akvizičným titulom minulého roka sa v TV Markíza stal typicky vianočný film Tři oříšky pro Popelku. Počas Štedrého večera si túto sviatočnú klasiku pozrelo 888-tisíc divákov (12+). Mimoriadne sa darilo aj nemeckej sérii filmov Hriešnica. Historický príbeh krásnej mladej ženy vydatej proti jej vôli prilákal k obrazovkám 751-tisíc divákov (12+).

Darilo sa aj menším staniciam. Mimoriadny úspech zaznamenali predovšetkým turecké seriály Sila Sultán, ktoré priniesla na svoje obrazovky DOMA. Veľkým úspechom bolo aj vysielanie športových zápasov na DAJTO - kvalifikácie na MS 2014 vo futbale, pretekov F1 a hviezdneho zápasu v boxe.

Najsledovanejšie relácie TV Markíza v roku 2013

 

názov

dátum

shr. 12+

rtg. 12+

1.

Televízne noviny *

18.3.2013

46,3%

1,006 milióna

2.

Modré z neba *

3.4.2013

42,7%

900-tisíc

3.

Búrlivé víno *

21.11.2013

40,7%

891-tisíc

4.

Tři oříšky pro Popelku

24.12.2013

37%

888-tisíc

5.

SuperStar *

10.2.2013

35,3%

859-tisíc

6.

Športové noviny *

1.1.2013

33,4%

830-tisíc

7.

Farma *

15.12.2013

36,5%

812-tisíc

8.

Hriešnica *

30.1.2013

38,5%

751-tisíc

9.

Počasie *

1.1.2013

28,8%

715-tisíc

10.

Chlapi neplačú *

21.11.2013

38,2%

665-tisíc

* výsledky sledovanosti najúspešnejšej epizódy relácie

 

Najsledovanejšie relácie TV DOMA v roku 2013

 

názov

dátum

shr. 12+

rtg. 12+

1.

Druhý dych II. *

18.1.2013

17,8%

412-tisíc

2.

Sila *

13.8.2013

19,6%

314-tisíc

3.

Pestúnka pod stromček

26.12.2013

12,9%

296-tisíc

4.

Sultán *

18.3.2013

12,6%

286-tisíc

5.

Navždy milovaná

28.12.2013

12,6%

270-tisíc

* výsledky sledovanosti najúspešnejšej epizódy relácie

 

Najsledovanejšie relácie TV DAJTO v roku 2013

 

názov

dátum

shr. 12+

rtg. 12+

1.

KVALIFIKÁCIA MS 2014 *

10.9.2013

23,2%

469-tisíc

2.

FORMULA 1 *

24.11.2013

7,8%

146-tisíc

3.

Krokodíl Dundee 2

24.12.2013

7,1%

144-tisíc

4.

DAJTO V BOXE: KLIČKO – POVETKIN

5.10.2013

7,4%

141-tisíc

5.

Demolátor

1.1.2013

5,6%

130-tisíc

* výsledky sledovanosti najúspešnejšej epizódy relácie

 

Najsledovanejšie relácie TV FOOOR v roku 2013

 

názov

dátum

shr. 12+

rtg. 12+

1.

Madagaskar 2: Útek do Afriky

1.11.2013

4,1%

86-tisíc

2.

Žandár v New Yorku

2.11.2013

3,6%

77-tisíc

3.

Žandár zo Saint Tropez

26.10.2013

3,4%

73-tisíc

4.

Fantomas kontra Scotland Yard

19.10.2013

3,5%

72-tisíc

5.

Fantomas sa hnevá

12.10.2013

3,5%

68-tisíc

Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto a FOOOR) bola aj v roku 2013 jednoznačne najúspešnejšou na slovenskom televíznom trhu. Celodenný podiel skupiny predstavoval v cieľovej skupine 12-54 podiel 34,1% a v cieľovej skupine 12+ to bolo 33,7%. Podiel v prime-time dosiahol v skupine 12-54 úroveň 37,4% a v cieľovej skupine 12+ to bolo 38,4%. Najúspešnejším dňom vo vysielaní skupiny Markíza v predošlom roku bol 10.9.2013, keď celodenný podiel 12-54 dosiahol podiel 43,7% (43,7% v 12+) a v prime time to bolo až 48,7% (50,5% v 12+).

Zdroj: TV Markíza

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. január 2025 11:38