Agentúra TNS Slovakia prechádza na nový spôsob vypĺňania dotazníkov, čím posúva marketingový výskum na vyššiu úroveň. Do dnešných dní využívala na zber dát pomocou metódy CAPI iba notebooky. V súčasnosti ich už postupne nahrádza tabletmi.
Aktuálne využíva na zber dát prostredníctvom osobných rozhovorov celkovo až 150 tabletov. Pilotný projekt bol úspešne zrealizovaný, v týchto dňoch prebieha prvý ostrý projekt. Notebooky zostávajú aj naďalej v teréne a budú sa využívať na zber viacerých projektov.
Prechod na tablety predstavuje ďalší pokrok v oblasti marketingového výskumu. Takýto spôsob zberu poskytuje kvalitnejšie dáta zozbierané za kratší čas a posúva spoločnosť TNS Slovakia na špičku vo vývoji medzi agentúrami.
Výhodou tabletov je, že sú ľahšie a jednoduchšie na manipulovanie. Umožňujú najmä nové možnosti vypĺňania, ako napríklad snímanie fotografií alebo videí. Okrem toho tablety ponúkajú aj nové technické možnosti, pretože pomocou zabudovaného GPS zaznamenávajú polohu anketárov, a tým zabezpečujú lepšiu kontrolu nad kvalitou dát.
Vladislav Chaloupka, Operations Director agentúry TNS Slovakia túto zmenu okomentoval: „Prechod na tablety je podľa mňa ďalším potvrdením toho, že ako spoločnosť sme v našej brandži technologicky na špici. Táto zmena nám priniesla nové technické možnosti, vďaka ktorým vieme našim klientom priniesť opäť nové návody ako spoločne s nami rásť.“
CAPI je taká metóda zberu dát, ktorá sa realizuje prostredníctvom osobných rozhovorov, a pri ktorej využívajú anketári notebooky alebo tablety. Dotazníkový softvér umožňuje využívanie filtrov a automatickú kontrolu správnosti zadávaných údajov, čo výrazne eliminuje možnosť anketárskej chyby. Vďaka pripojeniu na internet sú dáta okamžite pripravené na ďalšie spracovanie.
Zdroj: TNS Slovakia