StoryEditor

IBM urýchľuje poznatky v oblasti Big Data

14.11.2013, 09:12
Nové laboratórium IBM zjednocuje dáta, odborné znalosti a analytické nástroje, ktoré povedú k efektívnejšiemu využitiu veľkých objemov dát, Big Data v jednotlivých odvetviach vrátane maloobchodu, medicíny a financií.
Spoločnosť IBM vytvorila špeciálne laboratórium, tzv. Accelerated Discovery Lab, v ktorom budú jej výskumní pracovníci riešiť úlohy zamerané na odhaľovanie doteraz neznámych vzťahov medzi rôznorodými súbormi dát. Tie by mali prispieť k podrobnejšiemu preskúmaniu dát pochádzajúcich z rôznych zdrojov a vytvoreniu špeciálnych výskumných tímov zaoberajúcich sa napríklad textovou analytikou či možnosťami spracovania prirodzeného jazyka na základe výsledkov výskumu superpočítača Watson. Výkonná hardvérová a softvérová infraštruktúra, ako aj rozsiahle skúsenosti v Big Data umožňujú IBM efektívne skrátiť čas na dosiahnutie výsledkov, ktoré budú môcť podniky a inštitúcie použiť pri riešení reálnych problémov v oblasti biznisu. Nové znalosti v oblasti tzv. veľkého objemu dát – Big Data by mali napomôcť aj pri vývoji nových liekov. V súčasnosti trvá vývoj nového lieku od začiatku po jeho sériovú výrobu v priemere 12 až 15 rokov, pričom 90 percent výskumu nekončí úspechom v podobe nového lieku. V oblasti vývoja nových liekov sa ročne preinvestujú miliardy dolárov. Nové špeciálne laboratórium IBM zamerané na Big Data umožní urýchlenie tohto výskumu, na základe analýzy množstva publikovaných vedeckých prác, a v krátkom čase dovolí výskumným pracovníkom využiť nečakané väzby a doteraz nepoznané súvislost medzi jednotlivými látkami, čo môže viesť k ďalším inováciám v oblasti farmácie a ďalšiemu urýchlenieu vývoja nových liekov. V oblasti sociálnej analytiky nové laboratórium IBM nájde uplatnenie pri analýze terabajtov dát, ktoré sú už dnes schopní obchodníci zhromaždiť o svojich potenciálnych zákazníkoch, pričom im umožní lepšie pochopiť správanie a potreby klientov. IBM Accelerated Disocvery Lab pritom nebude skúmať potenciálnych zákazníkov na základe demografických údajov, ale podľa ich personálneho rebríčka hodnôt a potrieb. Big Data tak pomôžu firmám lepšie pochopiť svojich zákazníkov na základe informácií zozbieraných na sociálnych sietiach a pomôžu zadefinovať nový prístup k zákazníkom v oblasti marketingu. Obchodníci budú potom schopní lepšie identifikovať jednotlivé segmenty svojich zákazníkov, ako aj vzorce ich nákupného správania.

Zdroj: IBM Slovensko

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. november 2025 17:40