Predaje nealko nápojov v Českej republike rástli o 15,6 %, na Slovensku o 13,8 %. Celkovému rastu tržieb takisto významne pomohla marcová akvizícia slovinskej spoločnosti Radenska. Veľmi dobre sa darilo barom s čerstvými ovocnými a zeleninovými šťavami UGO. Tie zvýšili medziročné tržby o 65 %. Na hospodárení firmy sa začína pozitívne podpisovať tiež priama distribúcia nápojov v Českej republike, ktorú skupina zaviedla v minulom roku. Na poľskom trhu predaje mierne klesali.
"Najlepší výsledok za celú existenciu skupiny nás samozrejme veľmi teší, ale oveľa viac nás zaujíma, čo môžeme urobiť pre budúcnosť firmy. V uplynulých mesiacoch sme spravili veľa práce, ktorá by sa mala v budúcnosti prejaviť. Formálne sídlo firmy sme presťahovali z Poľska do Českej republiky, otvorili sme novú, pilotnú reštauráciu NAGRILU v pražskej Jindřišskej ulici, tímu okolo značky Kofola vyšla marketingová kampaň a veľa práce sme urobili na novozískanej značke Radenska, čo sa odráža aj na tržbách," zhŕňa zásadné momenty v živote firmy Jannis Samaras, generálny riaditeľ skupiny Kofola.
Skupina Kofola sa v posledných dvoch rokoch zásadne rozrástla. Doplnila svoje portfólio o nové značky, ktoré v portfóliu doteraz chýbali a zásadne tak posilnila svoju úlohu distribútora nealkoholických nápojov. Napríklad v Česku a na Slovensku začala exkluzívne distribuovať džúsy rakúskej spoločnosti Rauch, ale aj prémiové značky minerálnych vôd Evian a Badoit či tradičnú minerálnu vodu Vincentka z liečivého zdroja.
V súvislosti so zvýšeným dopytom po zdravších nápojoch skupina v minulých rokoch výrazne preformovala trh. Zákazníkom ponúkla 100% ovocné a zeleninové nápoje UGO, zároveň vstúpila do siete barov s čerstvými šťavami UGO a Mangaloo. Týmto krokom sa stala pod značkou UGO najväčším prevádzkovateľom barov s čerstvými šťavami v strednej Európe.
Skupina v minulých rokoch vedľa inovácií stavila aj na rast prostredníctvom akvizícií. Po marcovej akvizícii slovinskej značky minerálnych vôd Radenska podpísali zástupcovia skupiny v júni ďalšiu zmluvu. Prostredníctvom nej získa firma 40% podiel v druhom najväčšom producentovi nealkoholických nápojov na Slovensku, skupine Water Holding. Tá je známa predovšetkým značkami minerálnych vôd Budiš, Zlatá studňa, Gemerka, Fatra alebo kolovými nápojmi Šofokola. Na dokončenie transakcie a nadobudnutiu minoritného podielu vo Water Holding ostáva schválenie transakcie slovenským antimonopolným úradom.
V tisícoch EUR (slovenský názov podľa IFRS) |
1.1.2015 - 30.9.2015* |
1.1.2014 - 30.9.2014* |
Zmena 2015/2014 |
Zmena 2015/2014 (%) |
Predaj výrobkov |
203 067 |
174 640 |
28 428 |
16,3% |
Hrubý zisk |
83 780 |
65 861 |
17 919 |
27,2% |
Prevádzkový zisk (EBIT) |
22 239 |
14 472 |
7 767 |
53,7% |
EBITDA |
36 106 |
26 817 |
9 289 |
34,6% |
Pozn.: výsledky sú upravené o jednorázové položky a všetky výsledovkové hodnoty sú prepočítané z PLN do EUR priemerným kurzom za obdobie 1. 1. 2015 – 30. 9. 2015 (1 EUR = 4,1585 PLN).
Zdroj: PR Clinic