StoryEditor

Skupine Kofola rástli všetky kľúčové finančné ukazovatele

02.11.2015, 07:33
Skupina Kofola zvýšila za prvé tri štvrťroky tohto roka predaje o 16,3 % na 203 mil. EUR, čo je najlepší výsledok v histórii skupiny. Rástli aj všetky ostatné kľúčové finančné ukazovatele. Hrubá marža vzrástla o 27,2 %, ukazovateľ EBITDA sa zvýšil o 34,6 %, EBIT o 53,7 %. Do hospodárenia, rovnako ako v prvom polroku tohto roka, najvýraznejšie prehovorila akvizícia slovinskej značky Radenska a distribúcia nápojov Rauch. Firme sa darilo na trhoch v Českej republike, na Slovensku i v Slovinsku, predaje v Poľsku mierne klesali.

Predaje nealko nápojov v Českej republike rástli o 15,6 %, na Slovensku o 13,8 %. Celkovému rastu tržieb takisto významne pomohla marcová akvizícia slovinskej spoločnosti Radenska. Veľmi dobre sa darilo barom s čerstvými ovocnými a zeleninovými šťavami UGO. Tie zvýšili medziročné tržby o 65 %. Na hospodárení firmy sa začína pozitívne podpisovať tiež priama distribúcia nápojov v Českej republike, ktorú skupina zaviedla v minulom roku. Na poľskom trhu predaje mierne klesali.

"Najlepší výsledok za celú existenciu skupiny nás samozrejme veľmi teší, ale oveľa viac nás zaujíma, čo môžeme urobiť pre budúcnosť firmy. V uplynulých mesiacoch sme spravili veľa práce, ktorá by sa mala v budúcnosti prejaviť. Formálne sídlo firmy sme presťahovali z Poľska do Českej republiky, otvorili sme novú, pilotnú reštauráciu NAGRILU v pražskej Jindřišskej ulici, tímu okolo značky Kofola vyšla marketingová kampaň a veľa práce sme urobili na novozískanej značke Radenska, čo sa odráža aj na tržbách," zhŕňa zásadné momenty v živote firmy Jannis Samaras, generálny riaditeľ skupiny Kofola.

Skupina Kofola sa v posledných dvoch rokoch zásadne rozrástla. Doplnila svoje portfólio o nové značky, ktoré v portfóliu doteraz chýbali a zásadne tak posilnila svoju úlohu distribútora nealkoholických nápojov. Napríklad v Česku a na Slovensku začala exkluzívne distribuovať džúsy rakúskej spoločnosti Rauch, ale aj prémiové značky minerálnych vôd Evian a Badoit či tradičnú minerálnu vodu Vincentka z liečivého zdroja.

V súvislosti so zvýšeným dopytom po zdravších nápojoch skupina v minulých rokoch výrazne preformovala trh. Zákazníkom ponúkla 100% ovocné a zeleninové nápoje UGO, zároveň vstúpila do siete barov s čerstvými šťavami UGO a Mangaloo. Týmto krokom sa stala pod značkou UGO najväčším prevádzkovateľom barov s čerstvými šťavami v strednej Európe.

Skupina v minulých rokoch vedľa inovácií stavila aj na rast prostredníctvom akvizícií. Po marcovej akvizícii slovinskej značky minerálnych vôd Radenska podpísali zástupcovia skupiny v júni ďalšiu zmluvu. Prostredníctvom nej získa firma 40% podiel v druhom najväčšom producentovi nealkoholických nápojov na Slovensku, skupine Water Holding. Tá je známa predovšetkým značkami minerálnych vôd Budiš, Zlatá studňa, Gemerka, Fatra alebo kolovými nápojmi Šofokola. Na dokončenie transakcie a nadobudnutiu minoritného podielu vo Water Holding ostáva schválenie transakcie slovenským antimonopolným úradom.

 

V  tisícoch EUR (slovenský názov podľa IFRS)

1.1.2015 - 30.9.2015*

1.1.2014 - 30.9.2014*

Zmena 2015/2014

Zmena 2015/2014 (%)

Predaj výrobkov

203 067

174 640

28 428

16,3%

Hrubý zisk

83 780

65 861

17 919

27,2%

Prevádzkový zisk (EBIT)

22 239

14 472

7 767

53,7%

EBITDA

36 106

26 817

9 289

34,6%

 

Pozn.: výsledky sú upravené o jednorázové položky a všetky výsledovkové  hodnoty sú  prepočítané z PLN do EUR priemerným kurzom za obdobie 1. 1. 2015 – 30. 9. 2015 (1 EUR = 4,1585 PLN).

Zdroj: PR Clinic

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. máj 2025 23:03