StoryEditor

Interná komunikácia z perspektívy potrieb a očakávaní lídrov, 2.0

09.03.2016, 11:48
Asociácia internej komunikácie (AICO) po minuloročnom úspechu podujatia Interná komunikácia z perspektívy potrieb a očakávaní lídrov pripravila aj jeho druhý ročník. Popoludnie 3. marca bolo nabité názormi, diskusiami a prezentáciami lídrov známych spoločností o tom, aké majú potreby a očakávania od internej komunikácie vo svojom špecifickom prostredí a digitálnom svete 21. storočia.

“Interná komunikácia je v každej organizácii, či už si to jej členovia uvedomujú, alebo nie. Úspešnejšími sú tie,  ktoré rozpoznajú tento svoj vnútorný potenciál a dokážu ho pretaviť do lepšej spolupráce, angažovanosti, produktivity, konkurencieschopnosti a ziskovosti. V tomto smere zohrávajú lídri svoju nezastúpiteľnú úlohu,” týmito slovami otvoril podujatie Martin Onofrej, prezident a zakladateľ AICO.

Cieľom týchto podujatí asociácie AICO je podporiť uznanie významu internej komunikácie. Nejde len o jej systémovú implementáciu do organizácii - stanovenie ľudí, či oddelení, ktoré za ňu budú zodpovedať. Ide aj o jej ďalší rozvoj, aby nezdegradovala na poskytovateľa služieb - posúvača informácií. To by bola škoda, pretože najväčší potenciál internej komunikácie tkvie práve v podpore strategických iniciatív - čiže v podpore lídrov. Preto je dôležité načúvať ich potrebám.

Ako prvý z lídrov vystúpil Milan Vašina, CEO, T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom. Predstavil svojich 8 princípov vodcovstva, aplikovateľných aj v oblasti internej komunikácie. Anna Macaláková, CEO, J&T Banka, účastníkov obohatila nielen o svoj pohľad ženy, ale aj človeka, ktorý prežil postupný vývoj kultúry už od založenia banky. Peter Škodný, generálny riaditeľ pre región strednej Európy, Accenture, sa podelil o množstvo názorov i zaujímavostí, ku ktorým nesporne patrilo aj zdielanie interných posolstiev zamestnancom Accenture cez externé tlačové médiá - The Washington Post. Štátnu sféru zastupoval František Imrecze, prezident Finančného riaditeľstva SR. Účastníkom predstavil projekt implementácie systému ISFS-SD, pri ktorého úspešnom zvládnutí zohrala nezastúpiteľnú úlohu práve interná komunikácia. Za tento projekt získalo Finančné riaditeľstvo 1. miesto v súťaži AICO Grand Prix 2015 v kategórii Taktické riešenia a následne bol vyhlásený za najlepší európsky projekt v kategórii The best change communication strategy v súťaži FEIEA Grand Prix 2015. Peter Gunda, Managing Partner, BDO, predstavil svoj pohľad na efektívne fungovanie internej komunikácie vo svojej prezentácii s názvom Cestovanie v čase. Prezentoval riziká vyplývajúce zo zahltenia zamestnancov e-mailami, ale aj svoje názory, vrátane toho, že na internú komunikáciu by mal byť vyčlenený aspoň jeden profesionál na 500 zamestnancov. Po prezentáciách jednotlivých lídrov otvorili Peter Sedláček a Martin Grach z AICO panelovú diskusiu so všetkými lídrami.

Záver podujatia patril konceptu Wirearchy, ktorý z kanadského Montrealu prišiel odprezentovať jeho samotný autor, Jon Husband. Wirearchy pojednáva o moci a efektivite ľudí pracujúcich spoločne vďaka prepojeniu a spolupráci. Je to skôr o individuálnom ako aj kolektívnom prevzatí zodpovednosti, než o spoliehaní sa na postavenie vyplývajúce z hierarchie. Ide o dôsledkoch na internú a externú komunikáciu spoločností, ich HR, marketing, vzdelávanie ako aj ďalšie funkčné oblasti.

Zdroj: AICO

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
10. júl 2025 04:03