Spoločnosť Rémy Cointreau získala od septembra do svojej výhradnej distribúcie írsku whiskey Tullamore D.E.W. a škótsku whisky Grants, Glenfiddich a ezoterické sladové whisky. Vďaka tomu sa stane distribútorom s najširšou ponukou prémiových importovaných destilátov na slovenskom trhu s takmer 7% trhovým podielom. K najväčšiemu rastu dochádza práve v kategórii whisky, kde bude Rémy Cointreau po novom patriť 2. miesto s trhovým podielom 21,2 %. Svojim zákazníkom tak ponúkne široké portfólio najpredávanejších značiek s atraktívnym rastom a zaujímavým ziskovým potenciálom. V súčasnosti firma pre svojich partnerov pripravuje atraktívne aktivácie (promočné aktivity) a silnú marketingovú podporu značiek v predvianočnom období.
Rémy Cointreau vďaka dohode s William Grant & Sons o výhradnej distribúcii ich značiek na českom a slovenskom trhu výrazne posilnila svoju pozíciu a teraz bude mať vo svojom portfóliu 27 veľmi silných a spotrebiteľsky známych a obľúbených značiek (napr. Metaxa, Rémy Martin, Jägermeister, Aperol, Crodino, Campari, Cinzano či Jim Beam).
„Verím, že je to dobrá správa predovšetkým pre našich obchodných partnerov z oblasti obchodu. Získajú totiž od nás najširšiu ucelenú ponuku kvalitných importovaných liehovín, z ktorých väčšina má na slovenskom trhu v danej kategórii vedúce postavenie, vrátane zaujímavých aktivít a promočných akcií. Všetky kľúčové značky z portfólia Rémy Cointreau vykazujú vďaka masívnej marketingovej podpore dynamický rast a budú našim obchodným partnerom prinášať zaujímavý ziskový potenciál. Vďaka našej širokej ponuke a silnej marketingovej podpore, vrátane investícií priamo na mieste predaja, chceme byť v budúcnosti pre našich obchodných partnerov na Slovensku motorom rastu a zvýšenej ziskovosti celej kategórie destilátov,“ uvádza Jiří Štětina, generálny riaditeľ Rémy Cointreau ČR/SR.
Predaj importovaných destilátov v obchodoch stále rastie
Obľuba a predaj zahraničných liehovín sa v slovenskom maloobchode neustále zvyšuje. Minuloročné tržby síce čiastočne ovplyvnil zákaz dovozu liehových nápojov vyrobených v Českej republike, ale celkovo sa podiel importovaných liehovín v roku 2012 zvýšil až na 21,9 %, čo je nárast o 8,5 percentuálneho bodu oproti roku 2011, keď podiel importovaných liehovín predstavoval len 13,4 % (zdroj: AC Nielsen, 2012).
„Minuloročná prohibícia v Českej republike a následný zákaz dovozu českých liehovín na Slovensko ovplyvnil vnímanie celej kategórie liehovín. Slovenský spotrebiteľ je teraz vo svojom nákupnom rozhodovaní oveľa obozretnejší a je ochotný si priplatiť za kvalitu garantovanú renomovanými značkami z dovozu. Podiel importovaných liehovín sa v minulom roku zvýšil na takmer 22 % oproti 13,4% podielu v roku 2011. Z hľadiska dlhodobej perspektívy získavajú zahraničné značky s kvalitnou podporou na slovenskom trhu stále väčší podiel. Budeme tomu aktívne pomáhať masívnou komunikáciou a promočnými aktivitami cielenými na spotrebiteľa. S našimi maloobchodnými partnermi chceme rastový trend dovozových destilátov patrične využiť na rast profitability celej kategórie liehovín,“ uvádza výhľad do budúcnosti Jiří Štětina.
V súčasnosti Rémy Cointreau pripravuje pre svojich partnerov z oblasti obchodu predvianočné aktivácie, vrátane špeciálnych vianočných balení. Predvianočné obdobie je z hľadiska predaja veľmi dôležité, v obchodoch dochádza až k dvojnásobnému rastu predajov.
Zdroj: AMI Communications Slovakia