Interakcie divákov s televíznymi programami cez sociálne médiá narastajú. Agentúra Kantar Media preto priniesla na trh unikátny produkt Kantar Twitter TV Ratings, ktorý pomáha pochopiť vplyv sociálnej televízie na naše sledovacie návyky. Produkt bol spustený v októbri 2014 vo Veľkej Británii a v decembri 2014 v Španielsku.
Analýza dát za prvých päť mesiacov (13.102014 – 15.2.2015) poskytuje prehľad o tom, kto a prečo tweetuje vo Veľkej Británii o televíznych programoch. Za sledované obdobie bolo monitorovaných 43,5 tisíc TV programov. Počas nich bolo v súvislosti s televíznou reláciou zaslaných úctyhodných 40,5 milióna tweetov, ktoré dosiahli 9 miliárd impresií.
Analýza ďalej poukazuje na to, že na Twitteri sa najviac diskutuje o športových programoch, pričom autormi týchto tweetov sú až v 88% muži. Za športom nasledujú zábavné programy, pri ktorých väčšinou tweetujú zase ženy (60,7%).
Najtweetovanejším programom bolo vo Veľkej Británii odovzdávanie cien hudobnej stanice MTV European Music Awards, ktoré sa uskutočnilo 9.11.2014. Najviac hashtagov (70,8% - #VOTE5SOS) bolo na Twitteri zverejnených v súvislosti s nomináciou v kategórii “The Best Push Act”, kedy fanúšikovia kapely 5 Seconds of Summer poslali extrémne veľký objem tweetov o skupine, ktorá toto ocenenie vyhrala. To tiež vysvetľuje veľký rozdiel dosiahnutých impresií medzi týmto programom a ďalšími dvoma najtweetovanejšími programami.
Na druhom mieste skončila úvodná epizóda zábavného programu I´m a Celebrity....get me out of here! so 650 000 tweetmi a 92,5 mil. dosiahnutých impresií. O tomto programe tweetovali obe pohlavia takmer rovnako: 50,8% všetkých tweetov bolo od mužov a 49,2% od žien. Príchod Gemmy Collins do show priniesol so sebou aj veľký podiel aktivity zo strany divákov, 11 000 tweetov za minútu, čo je najväčší počet tweetov za minútu počas vysielania tejto show.
Finále speváckej show The X-Factor bolo tretie najtweetovanejšie: počas sledovania súťaže tweetovalo 2,6 milióna divákov. Najviac tweetov za minútu bolo dosiahnutých v okamihu, kedy bol vyhlásený víťaz 11. série, Ben Haenow.
Súčasťou skupiny Kantar Media je aj sektor TAM (Television Audience Measurement) agentúry TNS Slovakia.
Zdroj: TNS Slovakia