Spoločnosť IBM (NYSE: IBM) rozširuje svoju platformu pre sociálne podnikanie o integrované riešenie tzv. „social email“. Nový e-mail urýchli vo firmách prijímanie princípov podnikania prostredníctvom sociálnych sietí a poskytne zamestnancom jeden prístupový bod, z ktorého budú môcť využívať všetky nástroje pre spoluprácu na firemných sociálnych sietiach, e-maily, skupinové aktivity, blogy a ďalšie prvky.
IBM už viac ako 20 rokov ponúka produkty, ktoré umožňujú vzájomné prepojenie používateľov a umožňujú im prístup k informáciám. Produkty IBM Notes/Domino Social Edition 9 môžu byť v súčasnosti nasadené vo firmách v rôznych podobách. Buď sú nainštalované priamo vo firemnom prostredí, alebo ako cloudové riešenie IBM Smart Cloud. Tieto produkty umožňujú zamestnancom na rôznych oddeleniach od marketingu, cez výskum a vývoj až po oddelenia ľudských zdrojov využívať všetky nástroje pre spoluprácu z jedného prístupového bodu a umožňujú im zvyšovať svoju produktivitu, ako aj zrýchliť implementáciu noviniek a inovácií.
Podľa štúdie spoločnosti IBM plánuje až 82 percent marketingových riaditeľov v nasledujúcich troch až piatich rokoch zvýšiť využitie sociálnych sietí. K rovnakým výsledkom dospel aj prieskum realizovaný medzi generálnymi riaditeľmi firiem „IBM CEO Study 2012“. Zatiaľ čo dnes využíva platformy pre podnikanie na sociálnych sietiach len 16 percent generálnych riaditeľov, v nasledujúcich troch až piatich rokoch ich počet dosiahne až 57 percent.
Využívanie sociálnych technológií stále rastie a firmy pod ich vplyvom menia svoju firemnú kultúru a podporujú inovácie. E-mail predstavuje základný stavebný prvok tohto vývoja. Podľa prieskumu spoločnosti Osterman Research spoločnosti každý deň pošlú svojim 800 miliónom pracovníkom a prijmú od nich až 116 miliárd e-mailov. V porovnaní s Facebookom a Twitterom, ktoré denne evidujú 2,5 miliardy zdieľaných položiek, respektíve 400 miliónov twitov e-mail zostáva hlavným nástrojom pracovnej komunikácie.
Spoločnosť IBM, ktorá bola poradenskou spoločnosťou IDC už tretíkrát za sebou vyhlásená za lídra v oblasti podnikového softvéru určeného pre využitie na sociálnych sietiach. V súčasnosti svoju ponuku rozširuje a obohacuje posielanie správ o prvky sociálnych technológií. To zároveň povyšuje e-mail z klientskej aplikácie určenej pre odosielanie a prijímanie správ na základnú zložku širšej platformy podporujúcej zdieľanie informácií a posilňujúcej produktivitu a celkovú efektivitu podniku.
Prostredníctvom jedného rozhrania môže napríklad zamestnanec, ktorý pracuje na novom marketingovom projekte sledovať elektronickú poštu ako aj výsledky práce všetkých členov tímu a zdieľať s kolegami súbory, alebo si prezerať nové diskusné príspevky k relevantným témam. Keďže služby podporuje najširší možný výber platformy, má každý člen tímu prístup k rovnakému obsahu pomocou mobilného zariadenia podľa vlastného výberu, či už ide o iPhone, prístroje s operačným systémom Android, Windows Phone alebo nový BlackBerry 10.
Spoločnostiam využívajúcim Microsoft Outlook ponúka IBM tiež nový „social connector“ pre Outlook a integráciu s Microsoft Exchange. Pomocou tohto konektoru im IBM umožňuje pracovať s nástrojmi na zdieľanie súborov, komunitnými funkciami a ďaqlšími kľúčovými sociálnymi nástrojmi priamo v rámci Outlooku a zaistí tak, že sociálny e-mail bude môcť využívať prakticky ktorákoľvek firma.
Platforma IBM pre sociálne podnikanie poskytuje komplexný súbor funkcií vrátane možností pre social networking na celopodnikovej úrovni, analytické nástroje a systém pre správu obsahu vytváraného užívateľmi – social content management.