StoryEditor

Výdavky na reklamu v USA vzrástli v druhom kvartáli 2014 o 0,7 %

30.09.2014, 11:54
V druhom kvartáli 2014 vzrástli celkové reklamné výdavky v USA v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o 0,7% a dosiahli tak celkovú úroveň 35,6 mld. USD.

Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov, ktorý zverejnila spoločnosť Kantar Media, do siete ktorej patrí aj sektor Ad Intelligence agentúry TNS Slovakia. Celkové výdavky za prvý polrok 2014 vzrástli o 3,1%.

„Spomalené tempo rastu reklamných výdavkov v druhom kvartáli 2014 zapríčinili nadpriemerné reklamné rozpočty počas Zimnej olympiády v prvom kvartáli 2014,“ povedal Jon Swallen, Chief Research Officer zo spoločnosti Kantar Media North America. “Naša analýza ukázala, že zadávatelia, ktorí inzerovali počas Zimných olympijských hier, znížili svoje reklamné výdavky v 2. štvrťroku o viac ako 4%, zatiaľ čo zadávatelia, ktorí neinzerovali počas Olympiády, dosiahli v 2. kvartáli nárast o 2%.Zadávatelia, ktorí počas Olympiády neinzerovali, udávali tempo rastu na reklamnom trhu v polročnom porovnaní.“

Reklamné výdavky podľa médií

V druhom kvartáli 2014 zaznamenalicelkové reklamné výdavky v televíziách nárast o 5%.  Jednotlivé televízie dosiahli výrazne rozdielne výsledky, nakoľko ich do veľkej miery významne ovplyvnili tri dôležité športové udalosti. Výdavky do hispánskych terestriálnych televízií prudko vzrástli (až o 41,5%), k čomu koncom júna prispeli hlavne MS vo futbale. Výdavky do káblovej televízie vzrástli v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o 9,3%.Približne tretinu tohto nárastu tvorili investície z reklám počas MS vo futbale a počas semifinálových zápasov basketbalového turnaja mužov NCAA, ktoré sa vôbec po prvýkrát vysielali prostredníctvom káblových televízií. Výdavky do terestriálnych televízií poklesli v druhom štvrťroku o 7,2%. Tento pokles bol spôsobený nižšími výdavkami do reklamy počas turnaja March Madness ako aj počas playoff zápasov NBA. Výdavky do reklamných televízií boli o 0,5% nižšie, pričom vyššie výdavky do politických kampaní boli kompenzované redukciou výdavkov zadávateľov v kategóriách automobily a telekomunikácie.

Výdavky do displejovej internetovej reklamy vzrástli za druhý štvrťrok o 6,2%, a to vďaka zadávateľom z oblasti financií, maloobchodu a regionálnych služieb, ktorí navýšili svoje reklamné rozpočty. FSI s nárastom o 1,3% je ďalší z mediatypov, ktoré v druhom kvartáli 2014 rástli.

Printové médiá pokračovali  aj v druhom štvrťroku v klesajúcej tendencii. Reklamné príjmy regionálnych novín klesli o 9,7% a národných novín o 15,8%. Bolo to spôsobené najmä nižšími výdavkami v kategóriách automobily, finančné služby a maloobchod. Výdavky do spotrebiteľských časopisov poklesli o 5,2%. Aj napriek tomu, že väčšina z TOP 100 zadávateľov v printedosiahla vyššie reklamné výdavky, tento nárast nestačil na pokrytie strát, ktoré spôsobili menšie značky využívajúce toto médium. Nedeľné časopisy zaznamenali pokles o 15,8% kvôli nižším výdavkom v kategórii farmaceutických výrobkov a baleného spotrebného tovaru.

Výsledky v rádiách neboli až také jednostranné. Národné reklamné rádiá klesli o 6,2% a regionálne rádiá o 3,6%. Oba segmenty boli ovplyvnené výrazne nižšími výdavkami v kategórii finančných služieb, poistenia a reštaurácií, na ktoré nestačili zisky z kategórií telekomunikácie a maloobchod. Z rádií dosiahli nárast jedine viacokruhové rádiá, a to o 5,6%.

Percentuálna zmena reklamných výdavkov podľa monitorovaných médií1

 

Mediatyp

apr - jún           2014 vs. 2013

jan – jún           2014 vs. 2013

TELEVÍZIA

5,0%

7,3%

§         Káblové televízie2

9,3%

7,8%

§         Terestriálnetelevízie

-7,2%

4,1%

§         Reklamné televízie3

-0,5%

3,3%

§         Hispánsketerestriálne televízie4

41,5%

30,6%

§         Televíziezdružené v tzv. „syndication“

1,1%

2,2%

ČASOPISY5

-5,7%

-3,9%

§         Spotrebiteľské časopisy6

-5,2%

-3,8%

§         B-to-B časopisy

-3,3%

-1,2%

§         Nedeľné časopisy6

-15,8%

-10,9%

§         Regionálnečasopisy

-4,6%

-0,2%

§         Hispánskečasopisy

-5,9%

1,9%

NOVINY7

-10,4%

-7,7%

§         Regionálnenoviny

-9,7%

-7,7%

§         Národnénoviny

-15,8%

-8,4%

§         Hispánskenoviny

-4,5%

-2,2%

INTERNET (ibadisplejováreklama) 8

6,2%

9,7%

RÁDIO9

-3,6%

-3,0%

§         Regionálnerádiá

-3,6%

-4,1%

§         Národnéreklamnérádiá

-6,2%

-0,6%

§         Viacokruhovérádiá

5,6%

0,1%

§         Hispánskeregionálnerádiá

-11,0%

-10,3%

OUTDOOR

-1,6%

0,4%

FSI10

1,3%

2,8%

TOTAL

0,7%

3,1%

Zdroj: Kantar Media

1. Čísla pochádzajú z databázy multimediálnych reklamných výdavkov Kantar Media Stradegy™, ktorá zahŕňa tieto médiá: terestriálne televízie (5); reklamné televízie (747 staníc na 125 DMAs); káblové televízie (75); televízie združené v tzv. „syndication“; hispánske  televízie (5); spotrebiteľské časopisy (183 titulov); nedeľné časopisy (8 titulov); regionálne časopisy (31titulov); hispánske časopisy (17 titulov); Business-to-Business časopisy (297 titulov); regionálne noviny (133 titulov); celonárodné noviny (3 tituly); hispánske noviny (42 titulov); viacokruhové rádiá (5 sietí); reklamné rádio (205); regionálne rádio (683 staníc na 36 trhoch); španielske regionálne rádio (86 staníc na 24 trhoch); internet (2863 stránok monitorovaných najmenej rok) a outdoor (188 trhov). Čísla nezahŕňajú oznámenia verejných služieb a domácu reklamu.

2. Káblové televízie zahŕňajú 71 anglicky hovoriacich staníc a nezahŕňajú španielsky hovoriace káblové televízie.

3. Reklamné televízie zahŕňajú 670 anglicky hovoriacich staníc a nezahŕňajú španielsky hovoriace televízie.

4. Španielsky hovoriace televízie zahŕňajú 5 terestriálnych televízií, 4 káblové televízie a 77regionálnych staníc.

5. Časopisy zahŕňajú iba tlačené vydania jednotlivých titulov.

6. PIB Dáta: ®Copyright 2014 by Magazine Publishers of America Inc.

7. Noviny zahŕňajú iba tlačové vydania publikácií.

8. Internetové výdavky zahŕňajú len displejovú reklamu. Reklamné video a mobilné formáty nie sú zahrnuté.

9. Výdavky do reklamy v rádiáchobsahujú len komerčné spoty.

10. Čísla za FSI predstavujú iba náklady na distribúciu.

 

Reklamné výdavky podľa zadávateľov

Reklamné výdavky top 10 najväčších zadávateľov dosiahli v prvom polroku 2014 úroveň7 938,1 mil. USD, čo v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka predstavuje nárast o 1,9%. Top 100 zadávateľov reklamy tvorí spolu takmer 45,0% všetkých zaznamenaných reklamných výdavkov, ich výdavky na reklamu narástli o 2,9%.

Spoločnosť Procter & Gamble si ľahko udržala svoju pozíciu najväčšieho zadávateľa, a to aj napriek tomu, že znížila svoje výdavky o 17,4% na 1 322,7 mil. USD. Po miernom poklese  v prvom kvartáli znížila spoločnosť Procter & Gamble reklamné výdavky v druhom kvartáli takmer o tretinu. Druhý kvartál znamená pre Procter & Gamble koniec fiškálneho roka a rozpočty na reklamu sa znižujú, aby sa splnili finančné ciele.

Do top 10 zadávateľov sa dostali aj traja výrobcovia automobilov. Všetci traja sa vyznačovali vyššími investíciami do reklamy v prvom kvartáli  (čo súviselo so zavádzaním nových modelov na trh ako aj s investíciami do športových podujatí počas 1. štvrťroka), za ktorým nasledoval výrazny prepad v druhom kvartáli, aby fiškálny rok ukončili s čistým ziskom. Spoločnosť General Motors minula na reklamu 928,8 mil. USD, čím dosiahla nárast o 22,6%. General Motors mení svoju reklamnú stratégiu a prechádza od podpory osobných automobilov k marketingovej podpore terénnych vozidiel a pick-upov, kde vidí príležitosť dosiahnuť väčšie zisky. Toyota Motors zvýšila výdavky na reklamu o 5,5% na 599,8 mil. USD a reklamné výdavky spoločnosti Fiat Spa vzrástli o 14,2% na úroveň 588,5 mil. USD. Obaja výrobcovia dosiahli veľké nárasty reklamných výdavkov vďaka tomu, že na trh zaviedli redizajnované modely.

Pfizer dosiahol zo všetkých top 10 zadávateľov najväčší percentuálny nárast. V prvom polroku 2014 minul 711,8 mil. USD, čím svoje investície do reklamy zvýšil v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka o 25,1%. Spoločnosť investovala svoje marketingové prostriedky hlavne do svojich najpredávanejších liekov na predpis, ktoré sú stále pod patentovou ochranou, a ktoré zatiaľ nemusia čeliť konkurenčným a lacnejším generickým alternatívam.

Reklamné výdavky spoločnosti Berkshire Hathaway vzrástli o 20,1% na úroveň 674,5 mil. USD. Tieto reklamné výdavky boli primárne použité na podporu svojej pobočky, poisťovne Geico.

 

Top 10 zadávateľov reklamy

január – jún 20141

 

Poradie

Zadávateľ

jan-jun 2014

(v mil. USD)

jan-jun 2013

 (v mil. USD)

% zmena

 

1

Procter&Gamble

1 322,7

1 602,2

-17,4%

2

General Motors

928,8

757,6

22,6%

3

AT&T

917,6

1 013,1

-9,4%

4

Comcast

772,4

781,7

-1,2%

5

L´Oreal

727,9

799,8

-9,0%

6

Pfizer

711,8

568,8

25,1%

7

Verizon Communications

694,1

622,9

11,4%

8

Berkshire Hathaway

674,5

561,8

20,1%

9

Toyota Motor

599,8

568,7

5,5%

10

Fiat Spa

588,5

515,2

14,2%

 

TOTAL2

7 938,1

7 791,7

1,9%

 

Zdroj: Kantar Media

1.Čísla nezahŕňajú FSI, domáce reklamy a oznámenia verejných služieb.

2.Súčet výdavkov jednotlivých spoločností sa môže odlišovať od celkovej sumy z dôvodu zaokrúhlenia čísel.

 

 

Reklamné výdavky podľa produktových kategórií

Výdavky v top 10-tich najväčších produktových kategóriách vzrástli v prvom polroku 2014 o 2,7% a dosiahli 43 669,2 mil. USD. V ôsmich z top 10 kategórií bol pritom zaznamenaný nárast.

Najväčšie výdavky v rámci produktových kategórií dosiahol maloobchod, a to vo výške 7 178,8 mil. USD a nárastom o 1,1%. Vyššie výdavky dosiahli predajcovia odevov, bytového zariadenia a doplnkov ako aj športového tovaru. Tie boli kompenzované nižšími výdavkami hlavných značiek obchodných domov.

Automobilový priemysel bol druhou najväčšou kategóriou. Celkovo do reklamy za prvý polrok 2014 investoval 7 032,3 mil. USD, čo predstavuje len minimálny pokles o 0,5%. Po intenzívnom raste v prvom kvartáli, ktorý bol spôsobený hlavne Zimnou olympiádou, klesli reklamné výdavky v druhom kvartáli u viacerých popredných výrobcov.

Najväčšiumieru rastu spomedzi top 10 produktových kategórií dosiahlo poistenie. Reklamné výdavky sa zastavili s nárastom o 16,7% na výške2,916,2 mil. USD. Za tento nárast bola zodpovedná hlavne silná konkurencia poisťovateľov automobilov ako aj nárast reklamy na pokrytie zdravotnej starostlivosti, ktorej kľúčovú úlohu zohrávala nová zdravotnícka reforma Obamacare.

Výdavky do regionálnych služieb vzrástli o 6,0% na úroveň 4 755,9 mil. USD. Kľúčovým segmentom boli obchodné služby spoločne s odvetvím bývania a vlastníctva domov. Vyššie výdavky zaznamenali aj právne služby.

Kategória Potraviny & cukrovinkyukončila prvý polrok 2014 s nárastom o 5,8% a celkovými výdavkami 3 432,7 mil. USD. O tento nárast sa zaslúžili predovšetkým výrobcovia cukríkov a žuvačiek a súvisel najmä so zavedením nových produktov na trh.

V telekomunikáciách dosiahli investície do reklamy za prvý polrok výšku 4 757,5 mil. USD a nárast 2,5%, ale bol to len zdanlivo pozitívny výsledok. Celkové výdavky vzrástli v tejto kategórii v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka len o 135 mil. USD.Popritom vzrástol rozpočet na reklamu spoločnosti Dish TV až o 206 mil. USD, a to najmä v dôsledku zmien na telekomunikačnom trhu, ktorésúviseli s fúziou medzi najväčšími konkurentmi. Telekomunikácie by bez spoločnosti Dish dosiahli čistý pokles výdavkov a pozornosť by sa upriamila hlavne na spomalenie tempa rastu najväčších bezdrôtových providerov.

Top 10 produktových kategórií za jan – jún 20141

 

Poradie

 

Produktovákategória

jan-jún 2014

(v mil. USD)

jan-jún 2013

(v mil. USD)

% zmena

 

1

·                         Maloobchod

7 178,8

7 102,1

1,1%

2

·                         Automobily

7 032,3

7 069,3

-0,5%

 

·                         Výrobcoviaáut

4 409,6

4 271,4

3,2%

 

Predajcoviaáut

2 622,8

2 797,9

-6,3%

3

Telekomunikácie

4 757,5

4 641,6

2,5%

4

Regionálneslužby

4 755,9

4 487,4

6,0%

5

Finančnéslužby

3 797,1

3 780,0

0,5%

6

Potraviny&Cukrovinky

3 432,7

3 243,5

5,8%

7

Produktyosobnejstarostlivosti

3 420,9

3 581,4

-4,5%

8

Reštaurácie

3 369,6

3 357,4

0,4%

9

Direct Marketing

3 008,1

2 762,5

8,9%

10

Poistenie

2 916,2

2 498,9

16,7%

 

TOTAL2

43 669,2

42 524,3

2,7%

 

Zdroj: Kantar Media

1. Čísla nezahŕňajú FSI ani oznámenia o verejných službách.

2. Súčet výdavkov jednotlivých spoločností sa môže odlišovať od celkovej sumy z dôvodu zaokrúhlenia čísel

 

Zdroj: TNS Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. jún 2025 15:42