StoryEditor

Prieskum spoločnosti Telefónica: miléniová - digitálna generácia je optimistická

06.06.2013, 11:03
Prieskum definuje popredných 11 percent generácie Y, ktoré budú podnecovať ekonomiku zajtrajška prostredníctvom inovácií, sociálneho aktivizmu a ambícií.

  

Prevažná väčšina dnešných predstaviteľov „Miléniovej generácie“ vo veku 18-30 rokov skutočne verí vo všetko, čo im technológia môže ponúknuť. Viac ako 80 percent verí, že technológia im pomáha prekonávať jazykové bariéry a získať prácu, pričom 36 percent verí, že vzdelávanie v oblasti technológií je najdôležitejším prostriedkom na zabezpečenie osobného úspechu v budúcnosti. Nový prieskum spoločnosti Telefónica a novín Financial Times na vzorke viac ako 12 000 predstaviteľov miléniovej generácie v 27 krajinách tiež ukazuje, že záujmy tejto generácie siahajú široko za hranice technológií – zaujímajú sa o ekonómiu, životné prostredie, sociálnu nerovnosť, vzdelanie ako aj o osobné slobody.

 

Prieskum pod názvom Global Millennial Survey (Globálny prieskum miléniovej generácie) spoločnosti Telefónica, ktorý sa dnes začal v londýnskej opere Royal Opera House je doposiaľ najväčším a najkomplexnejším prieskumom miléniových dospelých vo veku 18-30. Tento nový prieskum naznačuje, že zástupcovia miléniovej generácie – tiež známi ako Generácia Y – sú vo všeobecnosti optimistickí čo sa týka ich potenciálu dosiahnuť úspech. Viac ako dve tretiny respondentov – 68 percent – verí, že majú príležitosť stať sa podnikateľmi v ich vlastnej krajine alebo vyvinúť nápad a prísť s ním na trh. 62 percent verí, že sú schopní dosiahnuť zmeny vo svojej miestnej komunite. Avšak zatiaľ čo viac ako dve tretiny – 69 percent – verí, že „technológia vytvára viac príležitostí pre všetkých”, 62 percent tvrdí, že tiež prehĺbila priepasť medzi bohatými a chudobnými. Technológia má šancu stať sa aj novým nástrojom v rámci určitých politík – 90 percent miléniovej generácie sa zhoduje na tom, že vďaka technológiám sú lepšie informovaní o politických záležitostiach v ich krajine, no napriek tomu 52 percent verí, že súčasný politický systém v ich krajine nereprezentuje ich vlastné hodnoty a presvedčenia.

 

  „Náš prieskum poskytuje prvý skutočne hĺbkový pohľad na miléniovú generáciu, ktorá si na jednej strane realisticky uvedomuje to, že musí prekonať viacero výziev v súvislosti s ekonomikou a kariérnym rozvojom, no na strane druhej si do veľkej miery verí, že je schopná v tomto uspieť,” uviedol César Alierta, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Telefónica. „Uvedený prieskum odhaľuje nové pohľady na to aké spoločenské problémy ovplyvňujú túto generáciu, čo nám pomôže vyhodnotiť nielen to ako pracovať s našimi zákazníkmi, ale aj to ako identifikovať vhodné riešenia, ktoré posilnia našu globálnu spoločnosť, vrátane presadzovania podnikateľského ducha, napomáhania k digitálnej gramotnosti a pokračovania v našom záväzku v oblasti vzdelávania a udržateľnosti prevádzky.”

 

Prieskum odhaľuje regionálne rozdiely v optimizme a príležitostiach: Čína je vnímaná ako budúci ekonomický líder

Napriek ich viere v prísľub technológie sú milénioví ľudia menej optimistickí čo sa týka hospodárstva: len polovica z opýtaných verí, že svetové (48 percent) a regionálne (50 percent) ekonomiky sa uberajú správnym smerom. Sú tiež opatrní ohľadne pracovných vyhliadok. Väčšina (63 percent) tvrdí, že pre ľudí ich generácie je ťažké zvládnuť prechod zo školy na pracovisko – toto najsilnejšie pociťujú predstavitelia západoeurópskej miléniovej generácie (74 percent). A napriek tomu, že 55 percent celosvetovej miléniovej generácie verí, že slušne platená práca je ich právom, 45 percent to považuje za privilégium.

 

Výsledky prieskumu tiež poukazujú na výrazné rozdiely medzi regiónmi. Ázijská miléniová generácia vyjadrila najviac optimizmu ohľadne hospodárstva: 65 percent verí, že ich regionálne ako aj svetové hospodárstvo sú na správnej ceste. Predovšetkým, miléniová generácia v Číne je najoptimistickejšia v prípade svojej vlastnej krajiny, pričom 93 percent hovorí, že ich krajina má svoje najlepšie dni ešte pred sebou. Pre porovnanie, 67 percent miléniovej generácie na celom svete vyjadruje podobnú dôveru vo vlastné trhy.

 

Po tomto optimizme v Ázii sa zistilo, že aj miléniová generácia v Latinskej Amerike zmýšľa o budúcnosti svojho regiónu pozitívne. Sedemdesiat osem percent verí v to, že ich krajinu jej najlepšie dni ešte len čakajú, v porovnaní so 67 percentami v celosvetovom meradle. Latinskoamerická miléniová generácia rovnako verí vo svoju schopnosť vytvoriť globálnu zmenu, pričom 62 percent uvádza, že vedia priniesť zmenu na celosvetovej úrovni – čo je viac ako v prípade ktoréhokoľvek iného regiónu, čím prekročili celosvetový priemer na úrovni 40 percent.

 

Väčšina celosvetovej miléniovej generácie predpovedá, že v nadchádzajúcich 10 rokoch bude najväčším motorom rastu globálnej ekonomiky Čína (58 percent). Tento pocit však nezdieľa miléniová generácia v Indii, ktorá verí (60 percent), že ekonomickým lídrom bude ich krajina – a nie Čína. Okrem toho prieskum zistil jedinečný rozdiel v motivačných faktoroch v prípade miléniovej generácie v Číne a Indii. Čínska miléniová generácia je motivovaná vynikajúcou ekonomikou, pričom verí, že ich krajina má najlepšie dni ešte pred sebou a že ich hospodárstvo sa uberá dobrým smerom. Naopak v prípade indickej miléniovej generácie sa javí, že je motivovaná potenciálom príležitostí a úsilím priniesť zmenu, pričom oveľa silnejšie verí, že globalizácia prinesie príležitosti všetkým a že môže v rámci svojho regiónu dosiahnuť zmenu a má aj silné podnikateľské ambície.

 

Len 26 percent respondentov v Západnej Európe sa domnieva, že svetová ekonomika sa uberá správnym smerom. A len 33 percent opýtaných v Strednej a Východnej Európe predpovedá svojej regionálnej ekonomike pozitívny vývoj. Rovnako miléniová generácia v Severnej Amerike nie je tak optimistická – len 47 percent verí, že ich krajinu najlepšie dni ešte len čakajú.

 

  „Táto generácia má odvahu, inteligenciu a úroveň uvedomenia, aby sa s nami podelila o niektoré dôležité pravdy. Chápe, že technológia ovplyvňuje všetko počnúc rovnosťou a končiac klimatickými zmenami. Naozaj beriem názory týchto zástupcov miléniovej generácie, digitálnej generácie, vážne a mali by tak urobiť aj múdre spoločnosti a vlády,” uviedla Neelie Kroesová, podpredsedníčka Európskej komisie. „Títo mladí muži a ženy predstavujú našu budúcnosť. Ak chcete uspieť, musíte vedieť na čom im záleží – ako napr. zmenšenie rozdielov medzi pohlaviami, zlepšenie kvality vzdelávania a zlepšenie prístupu k technológiám – a pracovať s nimi na realizovaní konkrétnych pozitívnych zmien."

 

Milénioví lídri: Vedú svoju generáciu do budúcnosti

 

Aj medzi takým veľkým počtom mladých ľudí, ktorých názory a postoje vykazujú vo všeobecnosti pozitívne postoje voči technológii, podnikaniu a schopnosti dosiahnuť zmenu na lokálnej úrovni, prieskum spoločnosti Telefónica identifikoval niektorých z nich, ktorí oproti tým ostatným vynikajú – ide o 11 percent respondentov prieskumu, ktorí tvoria skupinu definovanú ako „Milénioví lídri.”

 

Milénioví lídri sú tí respondenti, ktorí dôrazne súhlasia, že sú znalí najnovších technológií, pričom zároveň veria, že môžu priniesť zmenu v ich miestnej komunite, a tiež veria, že majú príležitosti stať sa podnikateľmi vo svojej krajine alebo vyvinúť istý nápad a priniesť ho na trh.

 

  „Milénioví lídri sú tí, ktorí s najvyššou pravdepodobnosťou dokážu podnietiť zmenu prostredníctvom používania najnovších technológií, podieľať sa na riešení lokálnych ako aj globálnych výziev a usilovať sa o dosiahnutie pozície lídra v rámci svojej kariéry,” uviedol José María Álvarez-Pallete, výkonný riaditeľ spoločnosti Telefónica. „Oni majú v rámci svojej generácie najväčší potenciál zlepšiť spoločnosť a rozvinúť sa na globálnych lídrov budúcnosti. Výzva, s ktorou sa ako spoločnosť potýkame je ako posunúť väčšinu miléniovej generácie na úroveň týchto 11 percent.”

 

Zatiaľ čo 30 percent celosvetovej miléniovej generácie skúmanej v rámci prieskumu uvádza, že technológia je jedným z faktorov, ktorý najviac ovplyvnil ich životy, 44 percent tých, ktorí boli identifikovaní ako Milénioví lídri verí, že u nich technológia predstavuje kľúčový vplyv. Okrem toho, 72 percent týchto generačných lídrov tvrdí, že má vynikajúcu osobnú znalosť technológie a dobrú úroveň zaobchádzania s ňou (comfort level), v porovnaní s len 30 percentami všetkých respondentov.

 

Viac ako dve tretiny – 66 percent – Miléniových lídrov verí, že je pre nich veľmi dôležité dostať sa v rámci kariéry na vrchol, v porovnaní so 43 percentami celej globálnej miléniovej generácie, pričom 61 percent uvádza, že pre nich bolo veľmi jednoduché resp. pomerne jednoduché prejsť zo školy na pracovisko.

 

Milénioví lídri sa občiansky angažujú a využívajú technológiu na získanie aktuálnych informácií o politickom dianí. Takmer polovica (46 percent) hovorí, že sa vždy zúčastňuje na politickom procese vo svojej krajine (v porovnaní s 28 percentami celosvetovo) a dve tretiny (67 percent) dôrazne súhlasia, že technológia im pomohla dosiahnuť lepšiu informovanosť o politických problémoch v ich krajine (v porovnaní s 38 percentami celosvetovo).

 

Spomedzi respondentov vo všetkých 27 krajinách malo týchto 10 krajín najvyššie percento výskytu Miléniových lídrov, v zostupnom poradí: Kolumbia, Peru, Saudská Arábia, Čile, Venezuela, India, Mexiko, Južná Afrika, Brazília a USA. Očakáva sa, že budúci svetoví lídri vzídu z Latinskej Ameriky ako regiónu, ktorý má šesť krajín medzi 10 vedúcimi krajinami.

 

V názoroch na technológiu sa objavuje nová priepasť medzi pohlaviami

 

Tento prieskum poukazuje na novú priepasť medzi pohlaviami v tom ako využívajú technológiu muži a ako vplýva na ich životy. Napríklad 80 percent opýtaných mužov sa považuje za znalých najnovších technológií, v porovnaní so 69 percentami žien. Spomedzi skúmaných regiónov pociťujú jeden z najväčších rozdielov medzi pohlaviami práve zástupcovia miléniovej generácie v Severnej Amerike: 87 percent severoamerických mužov sa považuje za znalých najnovších technológií, v porovnaní so 70 percentami severoamerických žien.

 

Okrem toho respondenti muži veria výraznejšie ako ženy (39 percent oproti 22 percentám), že technológia má vplyv na vytváranie náhľadu na život a že technológia je najdôležitejšou oblasťou vzdelávania na zabezpečenie budúceho osobného úspechu (42 percent u mužov 29 percent u žien).

 

Prieskum tiež poskytuje čerstvý pohľad na názory miléniovej generácie ohľadne širokej škály súčasných otázok:

  • Miléniová generácia v Severnej Amerike, Západnej Európe a Strednej a Východnej Európe považuje ekonomiku za najdôležitejšiu otázku, ktorou sa ich región zaoberá. Medzi severoamerickými respondentmi bolo vzdelanie považované za druhú najdôležitejšiu oblasť; v Západnej Európe zaradili sociálnu nerovnosť na druhú priečku; a obyvatelia Strednej a Východnej Európy zaradili dva problémy – sociálna nerovnosť a chudoba – ako druhé najdôležitejšie otázky. V Ázii spojili ekonomiku so sociálnou nerovnosťou a označili ich za najdôležitejšiu regionálnu otázku.
  • Miléniová generácia uvádza tri najdôležitejšie spôsoby ako priniesť vo svete zmenu prostredníctvom poskytnutia lepšieho prístupu k vzdelaniu a zlepšenia kvality vzdelania (42 percent), ochrany životného prostredia (41 percent) a odstránenia chudoby (39 percent).
  • Z opýtaných zástupcov miléniovej generácie v Latinskej Amerike prepojilo 19 percent sociálnu nerovnosť a vzdelanie ako najdôležitejšiu otázku, s ktorou sa ich región potýka a na Blízkom Východe a v Afrike považujú za najdôležitejší problém terorizmus (19 percent), pričom za ním nasledujú politické nepokoje (13 percent).
  • Predstavitelia miléniovej generácie majú vysoké očakávania čo sa týka ich osobných slobôd a súkromia, keďže veria, že majú právo vybrať si s kým sa zosobášia, voliť, vyjadriť sa a že majú právo na súkromie a zdravotnú starostlivosť.
  • Tých, ktorým vysoko záleží na súkromí je 91 percent, pričom im záleží na bezpečnosti a ochrane súkromia ich dát a informácií zverejnených na internete, zatiaľ čo 95 percent verí, že by mali byť zavedené lepšie bezpečnostné opatrenia za účelom ochrany ich online identity.
  • V globálnom meradle zastáva 53 percent miléniovej generácie názor, že klimatické zmeny predstavujú „veľmi naliehavú“ otázku. Ich konkrétne počty sa líšili v závislosti od regiónu, avšak 70 percent latinskoamerickej miléniovej generácie označilo klimatické zmeny za veľmi naliehavú otázku v porovnaní s len 36 percentami severoamerických respondentov.
  • Napriek tomu, že veria v príležitosti, ktoré majú na to, aby sa stali podnikateľmi, 39 percent miléniovej generácie verí, že budú musieť neustále pracovať a nebudú si môcť dovoliť ísť do dôchodku. Toto najsilnejšie pociťuje miléniová generácia v Západnej Európe a v Strednej a Východnej Európe (56 percent a 60 percent, v príslušnom poradí).

V súlade s výsledkami prieskumu, ktorý potvrdil silu technológií pri ovplyvňovaní spoločenských zmien a napomáhaní tejto ďalšej generácii lídrov a inovátorov, spoločnosť Telefónica verí, že možnosti technológie by mali byť otvorené pre každého a angažuje sa v rámci niekoľkých významných aktivít s reálnym dopadom na životy ľudí a spoločnosti. Medzi tieto programy patria nasledovné:

  • Campus Party Europe: Zhromaždenie najnadanejších mladých digitálnych talentov s cieľom prinášať inovácie v prospech Európy v dňoch 2. – 7. septembra 2013 v Londýne. Medzi rečníkmi bude i podpredsedníčka Európskej komisie Neelie Kroesová.
  • Think Big Youth Program: Investovanie do nápadov a digitálnej gramotnosti tisícok mladých ľudí.
  • Talentum: Vytváranie pracovných príležitostí a príležitostí v oblasti digitálneho vzdelávania pre mladých ľudí a absolventov univerzít.
  • Wayra: Podpora mladých začínajúcich digitálnych firiem s celosvetovým priemerom investovania do novej začínajúcej firmy každý tretí deň od spustenia tejto iniciatívy a s vytváraním takmer troch nových pracovných miest každý deň.
  • ProNiño: Odstránenie detskej práce v Latinskej Amerike.
  • Open Web Device Platform: Nový operačný systém vyvinutý s neziskovou organizáciou Mozilla s cieľom umožniť vývojovým pracovníkom vytvárať aplikácie s menej zdrojmi.

Výsledky prieskumu budú do hĺbky prediskutované na samitoch miléniovej generácie FT-Telefónica Millennials Summits: The Interactive Generation (Interaktívna generácia) v Londýne dňa 4. júna a v Sao Paule dňa 6. júna 2013. Táto séria bude zavŕšená 19. septembra 2013 v Bruseli spolu s výzvou k činom zo strany zákonodarcov a za predsedníctva podpredsedníčky Európskej komisie Neelie Kroesovej.

 

V prípade záujmu o viac informácií o uvedenom prieskume navštívte stránku telefonica.com/millennials.

 

Metodika prieskumu

 

Spoločnosť Telefónica si v spolupráci s novinami Financial Times objednala 12 171 kvantitatívnych internetových rozhovorov s miléniovou generáciou vo veku 18-30 rokov v 27 krajinách a šiestich regiónoch vrátane Severnej Ameriky, Latinskej Ameriky, Západnej Európy, Strednej a Východnej Európy, Ázie a Blízkeho Východu / Afriky. Penn Schoen Berland zrealizoval uvedený prieskum v období od 11. januára – 4. februára 2013. Do prieskumu bola zaradená miléniová generácia z Argentíny, Austrálie, Brazílie, Kanady, Čile, Číny, Kolumbie, Českej republiky, Egypta, Francúzska, Nemecka, Indie, Izraela, Talianska, Japonska, Saudskej Arábie, Kórei, Mexika, Peru, Poľska, Ruska, Južnej Afriky, Španielska, Turecka, Veľkej Británie, USA a Venezuely. Veľkosť vzorky krajiny uvádzaná v globálnych údajoch je vážená percentom počtu obyvateľov s prístupom k Internetu v každej krajine. Globálna chybová odchýlka sa pohybuje na úrovni +/-.9 percent.

 

  

Zdroj: AMI Communications Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. november 2025 20:43