StoryEditor

TREND.sk je radikálne nový. Responzívny

16.09.2013, 23:54

Podiel návštevnosti z mobilných zariadení presiahol 15 %, vydavateľstvo TREND Holding na to reaguje zásadným redizajnom. Zároveň sa rozhodlo vynechať z názvu portálu písmeno "e".

 

TREND.sk v piatok ako prvý zo slovenských spravodajských portálov* prichádza s plne responzívnym dizajnom. Znamená to, že návštevník dostane informácie a služby vždy v takej forme, ktorá je optimálna pre práve používané zariadenie. Na desktope, mobile aj tablete sa obsah obľúbeného portálu zobrazí na rovnakej internetovej adrese a zohľadňujúc možnosti práve používaného zariadenia.

Pre návštevníka to znamená najmä komfort porovnateľný so špecializovanými mobilnými aplikáciami. Prevádzkovateľ nemusí udržiavať mobilnú verziu stránky spolu s aplikáciami pre niekoľko technologických platforiem. Tie sa rýchlo vyvíjajú a zabezpečiť, aby v aplikáciách všetko fungovalo - vrátane nových funkcionalít webu - býva nielen únavné, ale aj nákladné. 

Ďalšou výhodou responzívneho webu je, že obsah zobrazený na mobile sa ľahko zdieľa v sociálnych sieťach pomocou tlačidiel priamo na stránke - tak ako je čitateľ zvyknutý z webu.  Marketing prevádzkovateľa dlhodobo komunikuje jedinú univerzálnu značku a adresu - čitateľovi netreba zložito vysvetľovať, že má ísť do obchodu s aplikáciami, nájsť konkrétnu aplikáciu a stiahnuť si ju. Inzerenti môžu zasiahnuť publikum na desktopoch aj mobiloch optimalizovanými formátmi v rámci jednej kampane.

Na druhej strane je realizácia responzívneho webu v porovnaní s vývojom klasickej stránky náročnejšia na čas aj kompetencie vývojárov. Dobre navrhnutá mobilná aplikácia poskytuje širšie funkčné možnosti a ešte vyšší komfort používania. "V našom prípade prevážili výhody responzívneho konceptu. Podiel návštev z mobilných zariadení sa za posledný rok takmer zdvojnásobil, máme tu dve hlavné a tretiu ambicióznu mobilnú platformu. Uspokojovať rastúci dopyt novými aplikáciami by pre nás nebolo efektívne," vysvetľuje riaditeľ online projektov TREND Holdingu Jaroslav Matyáš.

Responzívnu formu zatiaľ dostala hlavná spravodajská časť  TREND.sk, ktorá generuje približne 60 % návštevnosti celého portálu. Postupne budú redizajnované ďalšie populárne sekcie ako Blogy, Mediálne.sk či TRENDreality. Uzavretie celého procesu J. Matyáš odhaduje na druhú polovicu budúceho roka.

Súbežne s redizajnom bude dokončený rebranding portálu z eTREND na TREND.sk vrátane zmeny domény druhej úrovne. Kým v minulosti bolo cieľom vydavateľa komunikovať eTREND ako samostatné médium s denným spravodajstvom a vlastnou redakciou a odlíšiť ho tak od týždenníka TREND, v súčasnosti to už nemá opodstatnenie. Čitateľ považuje za samozrejmé, že tradičná mediálna značka TREND mu prináša aktuálne spravodajstvo a originálny obsah v takej forme, ktorá je pre neho v danej chvíli či životnej situácii najvhodnejšia.

(podiely vypočítané z počtu návštev www.etrend.sk a podstránok podľa Google Analytics, návštevnosť aplikácií TRENDU pre iOS a Android nie je zarátaná)

* Porovnanie so spravodajskými web stránkami monitorovanými v AIMmonitore

Zdroj: Trend Holding

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. november 2025 18:14