Jeden z najsilnejších slovenských e-shopov, internetové obchodné centrum HEJ.sk, otvoril novú predajňu v novembri 2012 s cieľom posilniť región stredného Slovenska, ale aj odbremeniť rozvoz tovaru k zákazníkom v tomto uzle. „Naša stratégia sa zakladá aj na globálnom trende preferencie osobného odberu tovaru zakúpeného na internete. Zákazníci sami uprednostňujú možnosť využiť výhodné ceny e-shopov, tovar si pohodlne vybrať na internete a potom si ho ísť osobne bezplatne vyzdvihnúť,“ vysvetľuje Jitka Součková, marketingová riaditeľka HEJ.sk.
Okrem výdajne tovaru je však HEJHOUSE ZVOLEN zároveň moderným showroomom produktov z ponuky HEJ.sk aj klasickou predajňou, v ktorej zákazníci môžu priamo nakupovať zo sortimentu viac ako 4.000 najpopulárnejších položiek e-shopu. Samozrejmosťou je školený personál a ceny rovnako výhodné ako na internete – predajňa HEJHOUSE tak spája výhody klasického a internetového predaja v jedinom úspešnom koncepte.
„Podľa najnovších prieskumov dáva väčšina ľudí pri nákupe stále prednosť osobnému stretnutiu s predavačom. Niektorí sa tiež stále boja kupovať na internete „mačku vo vreci“. Na druhej strane, v tejto neľahkej dobe chceme ušetriť nielen za nákup, ale aj za dopravu,“ objasňuje Jitka Součková požiadavky zákazníkov, ktoré stoja aj za popularitou nového predajného riešenia. Úspech zvolenského HEJHOUSE potvrdzujú aj čísla: „Za obdobie prvých štyroch mesiacov od otvorenia predajne evidujeme prudký nárast počtu objednávok zo Zvolena a okolia.“ Tovar vydaný a predaný v HEJHOUSE ZVOLEN zároveň tvorí takmer 10% z celkového objemu objednávok zadaných na HEJ.sk.
Podľa slov Součkovej, aj medzinárodné skúsenosti jasne ukazujú, že multikanálová stratégia a schopnosť ponúknuť uspokojivé riešenia pre všetky skupiny zákazníkov – konzervatívnejších i progresívnych, orientovaných na pohodlie pri dodávke, na cenu, či na osobnú konzultáciu s predávajúcim – sú budúcnosťou obchodu. Je preto pravdepodobné, že tohto predajného konceptu 21. storočia sa po úspešnom uvedení v Bratislave a vo Zvolene už čoskoro dočkajú zákazníci aj v ďalších častiach Slovenska.
Zdroj: Media & Communication Consulting

