Od júla bude predávať šperky, vyrábané v Českej republike, už aj v texaskom Houstone. Luxusný butik bude umiestnený v najprestížnejšom obchodnom centre Galleria Houston v susedstveznačiek ako Bulgari, Channel či Tiffany. O prevádzku sa postará šesť zamestnancov a jeden manažér. Butik v Houstone bude už druhou pobočkou klenotníckej firmy na území USA. Prvý kamenný obchod otvorila značka ALO diamonds v Miami na Floride už v roku 2013.
Očakávaný obrat nového butiku v prvom roku prevádzky firma odhaduje na zhruba tri milióny dolárov. „V porovnaní s Miami, kde veľkú časť zákazníkov tvoria návštevníci z Južnej Ameriky, predpokladáme, že v Houstone to bude iné. Tu by mala mať prevahu domáca klientela. Vo všeobecnosti možno povedať, že Američania majú radi kreatívnejší dizajn a dokážu oceniť našu kvalitnú európsku ručnú prácu. Očakávame pozitívne prijatie, no zároveň vieme, že nás čaká množstvo práce. Na americkom šperkárskom trhu vládne tvrdá konkurencia,“ hovorí majiteľ ALO diamonds Alojz Ryšavý.
Keďže vysoko kvalitné diamantové šperky si vyžadujú adekvátne predajné prostredie, nový butik nemožno označiť ani zďaleka za obyčajný kamenný obchod. „V Gallerii Houston sme vybrali jedno z najprestížnejších miest. Interiér je vyrobený v Čechách, ďalšie prvky pochádzajú z Talianska a Francúzska, látky z Nemecka.Rovnako, ako pri našich už existujúcich butikoch, sme kládli dôraz na kvalitu, dizajn a jednotné farebné ladenie, v tomto prípade to bude modrá farba. Náklady na vybavenie interiéru sa pohybujú vo výške približne 400 tisíc EUR,“dodáva klenotník Alojz Ryšavý.
Zaujímavým špecifikom americkej klientely je, že nakupujúci neberú diamantový šperk iba ako vec s estetickou hodnotou, ale vnímajú ho predovšetkým ako investíciu, ktorá dokáže spoľahlivo uchovať vynaložené peňažné prostriedky aj v dlhodobom horizonte bez rizika ich znehodnotenia. Toto sa postupne stáva štandardom aj v Českej republike. „Vo svete je celkom bežné, že diamantový šperk si ľudia kupujú za účelom uchovania hodnoty. Investičný diamantový šperk má nadčasový dizajn a jeho kúpa je rovnaká ako nákup významných umeleckých diel, ktoré sa zanechávajú potomkom ako rodinné dedičstvo,“ vysvetľuje Alojz Ryšavý.
Svoju pozíciu v Spojených štátoch plánuje ALO diamonds naďalej posilňovať aj v budúcnosti. Už teraz prebiehajú rokovania ohľadom ďalších predajní na území USA.
Zdroj: SK. PR. Strategies