StoryEditor

Online predaj je trendom aj vo veľkoobchode

24.06.2014, 12:47
Slovenskí podnikatelia a majitelia gastro prevádzok pri nákupe tovaru pre svoj biznis čoraz častejšie využívajú inovatívne kanály. Strmému rastu sa teší najmä rozvoz tovaru priamo do prevádzok a vybavovanie objednávok online.

V najväčšom slovenskom veľkoobchodnom reťazci METRO majú momentálne online objednávkový systém tovaru k dispozícii zákazníci rozvozového predaja METRO distribúcia. Z nich využíva online systém M-objednávka až 80%.

„Možnosť jednoducho a pohodlne objednávať tovar online je medzi zákazníkmi METRO distribúcie veľmi obľúbená a sortiment predaný cez tento kanál tvorí takmer tri štvrtiny obratu distribučného predaja. Vďaka prehľadnému katalógu produktov na internete sa zákazníci navyše v sortimente oveľa lepšie orientujú – od uvedenia online predaja totiž svoj nákupný košík vzhľadom na druhy nakupovaného tovaru rozšírili až o 20%,“ hovorí o výhodách M-objednávky Josef Suchánek, eCommerce Manager METRO.

Online predaj evidentne vyhovuje najmä segmentu Horeca. Až 77% jeho užívateľov v METRO tvoria práve zákazníci z kategórie hotelov, reštaurácií a ďalších gastro zariadení, 20% maloobchodníci a 3% zákazníci zo sektora služieb, inštitúcií a ďalších firemných klientov..

„Od konca leta 2014 sa môžu zákazníci tešiť na optimalizáciu online systému pre smartfóny a do budúcnosti určite počítame aj so spustením predaja cez internet pre všetky naše zákaznícke skupiny, ktoré zatiaľ môžu využívať online katalóg tovaru obsahujúci kompletné informácie o cene a skladovej dostupnosti sortimentu,“ hovorí o plánoch do budúcnosti Suchánek.

Zákazníci METRO okrem toho od apríla tohto roku profitujú aj z novej cenovej stratégie veľkoobchodu, ktorý ceny najpredávanejších tovarov na dvojtýždennej báze upravuje tak, aby boli vždy najnižšie v regióne. „Spusteniu nového cenového programu predchádzal rozsiahly prieskum realizovaný medzi našimi zákazníkmi, na základe ktorého sme identifikovali sortiment tých najpredávanejších artiklov (tzv. nákupný košík). Pri nich odteraz v rámci daného regiónu garantujeme najvýhodnejšiu veľkoobchodnú cenu – ktorá, samozrejme, platí v online aj klasickom predaji,“ hovorí manažér pre cenotvorbu METRO Daniel Graf.

Zdroj: Media & Communication Consulting

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. júl 2025 21:44