V najväčšom slovenskom veľkoobchodnom reťazci METRO majú momentálne online objednávkový systém tovaru k dispozícii zákazníci rozvozového predaja METRO distribúcia. Z nich využíva online systém M-objednávka až 80%.
„Možnosť jednoducho a pohodlne objednávať tovar online je medzi zákazníkmi METRO distribúcie veľmi obľúbená a sortiment predaný cez tento kanál tvorí takmer tri štvrtiny obratu distribučného predaja. Vďaka prehľadnému katalógu produktov na internete sa zákazníci navyše v sortimente oveľa lepšie orientujú – od uvedenia online predaja totiž svoj nákupný košík vzhľadom na druhy nakupovaného tovaru rozšírili až o 20%,“ hovorí o výhodách M-objednávky Josef Suchánek, eCommerce Manager METRO.
Online predaj evidentne vyhovuje najmä segmentu Horeca. Až 77% jeho užívateľov v METRO tvoria práve zákazníci z kategórie hotelov, reštaurácií a ďalších gastro zariadení, 20% maloobchodníci a 3% zákazníci zo sektora služieb, inštitúcií a ďalších firemných klientov..
„Od konca leta 2014 sa môžu zákazníci tešiť na optimalizáciu online systému pre smartfóny a do budúcnosti určite počítame aj so spustením predaja cez internet pre všetky naše zákaznícke skupiny, ktoré zatiaľ môžu využívať online katalóg tovaru obsahujúci kompletné informácie o cene a skladovej dostupnosti sortimentu,“ hovorí o plánoch do budúcnosti Suchánek.
Zákazníci METRO okrem toho od apríla tohto roku profitujú aj z novej cenovej stratégie veľkoobchodu, ktorý ceny najpredávanejších tovarov na dvojtýždennej báze upravuje tak, aby boli vždy najnižšie v regióne. „Spusteniu nového cenového programu predchádzal rozsiahly prieskum realizovaný medzi našimi zákazníkmi, na základe ktorého sme identifikovali sortiment tých najpredávanejších artiklov (tzv. nákupný košík). Pri nich odteraz v rámci daného regiónu garantujeme najvýhodnejšiu veľkoobchodnú cenu – ktorá, samozrejme, platí v online aj klasickom predaji,“ hovorí manažér pre cenotvorbu METRO Daniel Graf.
Zdroj: Media & Communication Consulting