Televízni diváci zvyčajne získavajú informácie o TV programe z tlače. Najčastejšie sú to práve časopisy s TV programom, kde si takmer polovica divákov vyberá, čo bude sledovať (47 %). Ďalšími dôležitými zdrojmi informácií o televíznom programe sú teletext, internet a noviny. Iba necelá tretina ľudí vopred televízny program nezisťuje a volí ho náhodne.
Vzhľadom na časté zmeny TV programu ľudia konštatovali, že sú zo zmien „rozčarovaní“. Toto konštatovanie sa týka skôr mladšieho diváka a žien – ktoré sú neoficiálne považované za „správkyne“ TV ovládačov. Celkovo u takmer 46 % divákov vyvolá zmena programu – oproti tomu, čo bolo uvedené v časopise s TV programom – rozčarovanie. Pochopiteľne najčastejšou reakciou v prípade, že dôjde k zmene TV programu, je prepnutie na inú TV stanicu – takto reaguje 69 % ľudí, ktorí si nezvykli na zmeny TV programu. Na druhej strane, po zmene programu až alarmujúca viac ako štvrtina divákov (28%) však jednoducho vypne televízor a venuje sa inej činnosti.
Na zmeny v programe si už síce zvyklo viac ako 54 % divákov, napriek tomu na ne reagujú negatívne – až tri štvrtiny divákov prepnú na inú stanicu a 11% po zmene vypne televízor a venuje sa inej činnosti.
O prieskume
Prieskum bol realizovaný v máji 2012 na reprezentatívnej vzorke online populácie SR, veľkosť vzorky bola 500 respondentov. Zadávateľom prieskumu bola spoločnosť BAUER MEDIA SK.
Zdroj: GfK Slovakia