StoryEditor

Hlbší pohľad na meniace sa spotrebiteľské správanie a postoje k Svetovému poháru FIFA 2014 od OMD a PHD

16.06.2014, 12:10
Svetový pohár FIFA 2014 – najväčšia športová udalosť roka – má predpoklad stať sa najmobilnejším a najsociálnejším podujatím v histórii, vďaka technologickému pokroku, ktorý fanúšikom umožňuje rýchlu interakciu so zápasmi, hráčmi a značkami úplne novým spôsobom.

 Omnicom Media Group a jej agentúry OMD a PHD sa rozhodli preskúmať do hĺbky meniace sa spotrebiteľské správanie a postoje k Svetovému poháru, pričom čerpajú z množstva zdrojov vrátane dát o používaní médií, monitoringu správania sa na sociálnych sieťach a výskumu pomocou pre- a post-Snapshotov (pozn. Snapshot je vlastný výskum Omnicom Media Group). Venujú sa témam ako spontánna a podporená znalosť značky, posun vo vnímaní značiek vyvolaný sponzoringom, komunikáciou na sociálnych sieťach a v mobilných platformách a vplyvom tvorby obsahu. Prieskum prináša hlbší pohľad nielen na divákov Svetového pohára, ale aj na dnešných spotrebiteľov a vplyvu, ktorý môže mať sponzorstvo na budovanie vzťahu spotrebiteľov k značke. 

Významným zistením, ktoré výskum priniesol, je značný nárast interakcie publika s podujatím. Hoci z pohľadu sledovania naďalej vedie televízia a 96% respondentov v krajinách v regióne EMEA (Európa, Blízky Východ a Afrika)plánuje zápasy pozerať naživo v televízii,až neuveriteľných 82% plánuje využívaťmultiscreen, a štvrtina z nich uvažuje o využívanímobilov na zdieľanie svojich názorov a interakciu s online obsahom o Svetovom pohári. 

Vysoko relevantnou pre značky je aj skutočnosť, že Svetový pohár priťahuje publikum, ktoré nemá až taký záujem o lokálne futbalové súťaže, akými sú lokálne ligy. To platí najmä pre ženy, z ktorých 87% tvrdí, že budú sledovať Svetový pohár najmä z dôvodu, že chcú byť súčasťou veľkého medzinárodného podujatia (oproti 79% mužov), pričom muži skôr sledujú podujatie z lásky k futbalu (50% oproti 32% žien). 

Súčasťou prieskumu bol kvantitatívny online prieskum OMG Snapshots na 3 515 dospelých respondentoch na 17 trhoch, štúdia OMG Sonar, kedy dvaja brazílski fanúšikovia trendov analyzovali brazílsku interakciu s podujatím v Riu a SaoPaolo, interview s odborníkmi na sociálne média pre pochopenie spôsobov, akými ľudia a značky využívajú sociálne média na interakciu s podujatím, a sociálny projekt OMG v desiatich jazykoch pre nepretržitý zber informácií o spôsobe, akým ľudia komunikujú s podujatím online a o čom hovoria.

 

TysonHenly, šéf medzinárodného futbalu v OMG FUSE Sport&Entertainmentsa vyjadril,“Sledujeme mimoriadne vysokú úroveň záujmu spotrebiteľov o Svetový pohár FIFA, ktorý sa posúva od pasívneho sledovania v televízii čoraz viac smerom k publiku, ktoré sa chce angažovať a komunikovať o akcii (75.5% má „veľký záujem o podujatie“, pričom56% z nichsa vyjadrilo, že je pravdepodobné, že zverejnia k podujatiu komentár na sociálnej sieti). Toto je výzva pre značky, ktoré chcú optimalizovať svoje spojenie s podujatím a doplniť svoj tradičný sponzorský prístup o vytváranie „hodnotového obsahu“, teda obsahu, ktorý poskytuje zábavu, informácie a poznanie týmto novým angažovaným spotrebiteľom. Tento obsah, v kombinácii s využitím technológií, bude rastúcou prioritou pre aktivačné plány značiek.“

 

O AGENTÚRACH

Omnicom Media Group (OMG) je divíziou mediálnych služieb Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC), oprednej globálnej reklamnej, marketingovej a komunikačnej spoločnosti, ktorá poskytuje služby viac ako 5 000 klientom vo vyše 100 krajinách sveta. Súčasťou Omnicom Media Group sú mediálne siete OMD a PHD, jednotka marketingových technológií Annalect a množstvo špecializovaných mediálnych komunikačných spoločností. 

 

OMD Worldwide (www.omd.com) je vedúcou globálnou mediálnou agentúrou s viac ako 8 000 zamestnancami v 100 krajinách sveta, ktorej klientmi sú najvýznamnejšie svetové značky. OMD poskytuje celý rad služieb vrátane komunikačných stratégií, plánovania a nákupu médií, digital, vytvárania obsahu, zábavného marketingu, sponzorstva a analýzy značiek.  OMD si získala uznanie za svoj globálny prístup, strategickú integráciu a kreatívnu inováciu.  Za svoju prácu získala OMD neuveriteľných osemkrát za sebou ocenenie Najkreatívnejšia agentúra roka podľa Gunn Report, stala sa Globálnou mediálnou agentúrou roka 2008, 2009, 2011 a 2013 podľa Adweek a Mediálnou agentúrou roku 2002, 2005, 2009 a 2011 podľa AdvertisingAge. OMD Worldwideje súčasťou Omnicom Media Group, divízie mediálnych služieb Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC).

 

PHD Worldwide je celosvetovo známym inovátorom komunikačného plánovania a nákupu v oblastiach vysielania, tlače, digitálnych, mobilných, sociálnycha novo vznikajúcich médií. PHD je založená na kultúre myšlienkového vodcovstva a filozofie „Nájdime lepší spôsob“. PHD je jednou z najrýchlejšie rastúcich a najviac oceňovaných mediálnych a komunikačných agentúr na svete s viac ako 3 000 zamestnancami v 80 pobočkách na svete. PHD bola vyhlásená za Globálnu agentúru roku 2013 na festivale CristalAwardsa bola Globálnou agentúrou roka 2012 podľa časopisuAdweek. V roku 2013 sa PHD stala Agentúrou roka vo Veľkej Británii, na Novom Zélande, v Indonézii, Singapure, Indii, na Taiwane, v Austrálii, Kanade, Hong Kongu, Malajzii a Švédsku a získala tiež ôsmich levov v Cannes. Sieť PHD je súčasťou Omnicom Media Group (www.omnicommediagroup.com), divízie Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC) 

Zdroj: OMD Slovakia, PHD

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. máj 2025 16:47