Sviatok zaľúbených je obľúbeným dňom aj pre fanúšikov zľavového nakupovania. Potvrdzuje to aj vlaňajší Valentín na najväčšom zľavovom portáli Zlavomat.sk, kde Slováci kupovali prekvapenia a darčeky pre svoje lásky priemerne za takmer 50 eur. „Vlani valentínskym nákupom na našom portáli dominovali najmä šperkové prívesky v tvare srdiečka, pánske boxerky, vstupenky do akvaparkov, lyžiarske skipasy a fotodarčeky. Najväčším prekvapením však bol veľký záujem o netradičný darček – USB kľúč, ktorý si kúpilo až 1 812 ľudí,“ uviedol Tomáš Sroka, riaditeľ spoločnosti Zľavomat.sk, ktorá patrí do nadnárodnej skupiny Slevomat Group.
Na darčekoch pre svoje lásky pritom Slováci nešetria. Priemerná hodnota valentínskej objednávky na Zľavomat.sk bola v minulom roku 45 eur. Najviac zákazníci míňali na valentínske pobyty a cestovanie, za ktoré zaplatili v priemere viac ako 130 eur. Zábava, jedlo a móda ich v zľavách vyšli od dvanásť do päťdesiat eur.
Hoci Valentín je už roky vnímaný ako sviatok obľúbený najmä ženami, pomer zákazníkov na Zľavomat.sk tento fakt vyvracia: nákupnú klientelu tvoria zo šesťdesiatich percent muži. Tí tak z väčšej časti určujú trendy moderného nakupovania valentínskych darčekov. Trendu sa prispôsobí aj Zľavomat.sk – v tohtoročnej ponuke na Valentína portál ponúkne viac značkového oblečenia a špeciálne akcie s rýchlym doručením do dvoch dní. Muži budú môcť vyberať aj z väčšieho počtu šperkov. „Nebudú chýbať ani zaľúbené prívesky, diamantové prstene, dvojročné ruže, novinky ako drevené hodinky či kurzy spoločenského tanca. Určite bude z čoho vyberať a svoju zľavu si nájde každý zaľúbený muž či žena,“ dodal Tomáš Sroka.
Najobľúbenejšie valentínske darčeky Slovákov na Zľavomat.sk v roku 2013:
• Tovar: prívesky v tvare srdiečka, USB kľúč 32 GB, valentínske fotodarčeky, značková spodná bielizeň – najmä pánske boxerky Pierre Cardin (1 789 ks)
• Jedlo: suši sety, valentínske menu
• Cestovanie: pobyt v hoteli Aquatermal v Dolnej Strehovej
• Zážitky: skipasy, akvaparky a motokáry
Zdroj: Zľavomat.sk