Gemius
StoryEditor

Už pätina online reklamných kampaní na Slovensku využíva rich media formáty

28.11.2012, 12:22
Slovensko má druhú najvyššiu mieru prekliku v regióne CEE, ktorá v prvom polroku 2012 dosiahla 0,56%. CTR na Slovensku zaznamenalo tiež najvyšší rast v porovnaní s predchádzajúcou etapou štúdie z druhého polroku 2011. Takmer pätina online reklamných kampaní použila rich media formáty a podiel ich zobrazení dosiahol viac než 10%. Tieto výsledky prináša najnovšia štúdia gemiusAdmonitor za prvý polrok roku 2012.

 

Slovensko má druhú najvyššiu mieru prekliku v regióne CEE, ktorá v prvom polroku 2012 dosiahla 0,56%. CTR na Slovensku zaznamenalo tiež najvyšší rast v porovnaní s predchádzajúcou etapou štúdie z druhého polroku 2011. Takmer pätina online reklamných kampaní použila rich media formáty a podiel ich zobrazení dosiahol viac než 10%. Tieto výsledky prináša najnovšia štúdia gemiusAdmonitor za prvý polrok roku 2012.

Štúdia gemiusAdMonitor je pravidelným výskumom spoločnosti Gemius, ktorý prebieha na vybraných trhoch regiónu CEE: na Slovensku, v ČR, Poľsku, Maďarsku, Chorvátsku, Rumunsku, Bulharsku, Lotyšsku, Litve a Srbsku. gemiusAdMonitor prináša informácie o trendoch na trhu online reklamy, napríklad o najpoužívanejších reklamných formátoch, priemernej miere prekliku jednotlivých bannerov či odvetviach, ktoré zadávajú najviac online reklamných kampaní. Na Slovensku sleduje štúdia viac než 90% všetkých reklamných kampaní objednávaných mediálnymi agentúrami.

Slovensko a Poľsko majú jedny z najvyšších CTR zo všetkých štátov, v ktorých bola vykonaná štúdia AdMonitoring. Naopak najnižšia miera prekliku bola zaznamenaná v Srbsku (iba 0,15%). CTR na Slovensku sa v porovnaní s výsledkami za druhý polrok roku 2011 zvýšilo o 0,07 percentuálnych bodov a dosiahlo úroveň 0,56%.

Obr. 1. Priemerné CTR v jednotlivých štátoch

Zdroj: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1. 

Aj keď sú klasické reklamné formáty v celom regióne CEE stále najpoužívanejšie, rastie popularita rich media formátov, ktoré majú oveľa vyššie CTR a sú tak efektívnejšie. V prvom polroku 2012 sa takmer zdvojnásobil podiel reklamných kampaní, ktoré využívajú rich media formáty a dosiahol 19,4%. Reklamné bannery, ktoré patria do rich media formátov, predstavujú na Slovensku viac než 10% všetkých zobrazených bannerov, čo je tretia najvyššia hodnota zo všetkých štátov zapojených do štúdie. 

Najviac reklamných kampaní na slovenskom trhu zadávajú spoločnosti z odvetvia Telekomunikácie (29,7%), Financie, poisťovníctvo a maklérstvo (22,1%) a Auto-moto (11,2%). V porovnaní s predchádzajúcou etapou štúdie sa výrazne zvýšil podiel reklamných kampaní z kategórie Telekomunikácie a to o takmer 20 percentuálnych bodov, naopak počet kampaní z kategórií Financie, poisťovníctvo a maklérstvo a Osobná starostlivosť a hygiena zaznamenal najväčší pokles (o 10 a 6 percentuálnych bodov). Bannery odvetví, ktoré majú najvyšší podiel reklamných kampaní na trhu, patria tiež medzi tie, na ktoré najčastejšie klikajú internetoví užívatelia. V rebríčku odvetví s najvyšším CTR obsadili prvé tri miesta bannery z kategórií Telekomunikácie, Výrobky pre domácnosť a Financie, poisťovníctvo a maklérstvo.

Obr. 2. Odvetvia s najvyšším podielom zobrazení na Slovensku 

 

Zdroj: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1. 

Viac informácií nájdete v prezentácii gemiusAdMonitor report H1 2012“.

 

Zdroj: Gemius

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. júl 2025 09:37