StoryEditor

Nadácia Volkswagen Slovakia: Vzdelanie – kľúč k pokroku a osobnému rozvoju

09.11.2015, 08:39
Ako jeden z najväčších zamestnávateľov na Slovensku si je spoločnosť Volkswagen Slovakia vedomá svojej sociálnej zodpovednosti voči zamestnancom podniku, ale aj ľuďom v tejto krajine. Na základe toho bola v roku 2008 založená verejnoprospešná nadácia „Nadácia Volkswagen Slovakia“.

Nadácia sa aktívne snaží o spoluvytváranie „moderného priestoru pre život“ vo vedomostnej spoločnosti. Vedomosti nie sú v súčasnosti vzácnym tovarom, ale základom sociálneho spolunažívania. Spojiť ich múdro s vlastnými nárokmi a myšlienkami je výzvou pre každého človeka v 21. storočí. Vzdelanie sa tak stáva kľúčom na ceste k pokroku a osobnému rozvoju. Nadácia Volkswagen Slovakia chce touto cestou kráčať spoločne s ľuďmi na Slovensku, a to tak, že podporí inovatívne vzdelávacie koncepty. Jej poslaním je stať sa iniciátorom myšlienok orientovaných na budúcnosť a byť sprievodcom pri ich realizácii.

Ťažiskom podporných programov Nadácia Volkswagen Slovakia je oblasť vzdelávania. Nadácia podporuje inovatívne vzdelávacie projekty a svoj dôraz kladie na vzdelávanie mladých ľudí. Vzdelávanie sa však  nekončí ukončením školského štúdia, ale tiahne sa ako červená niť celým životom. Preto si nadácia stanovila také oblasti podpory, ktoré sprevádzajú ľudí v rôznych životných etapách:

·         Podpora techniky (od materských škôl po univerzity)

·         Bilingválna výchova

·         Projekty zamestnancov

·         Dopravná výchova a ekológia

·         Deti a Siroty (Naše Volkswagen deti, Detské domovy, domovy sociálnych služieb)

 

Tvár Nadácie Volkswagen Slovakia

Napriek niekoľkoročnému pôsobeniu nemala Nadácia Volkswagen Slovakia stanovené žiadne pravidlá pre svoju vizuálnu komunikáciu. S potrebou zjednotiť túto komunikáciu a dať jej formu, ktorá bude reprezentatívna a zároveň bude jednoznačne vyjadrovať poslanie nadácie vznikol v trnavskom grafickom štúdiu Provocation bureau dizajn manuál, postavený na už existujúcom logu, základnej farebnosti a rôznych ustálene používaných elementoch. „Vytvorili sme obsiahly dizajn manuál pre identitu značky Nadácia Volkswagen Slovakia, ktorá je postavená na unikátnom logu a jeho variáciách.“ vysvetľuje art director projektu Karol Mruškovič, a dodáva: „Samotný grafický prvok loga sme využili ako základ vizuálneho vyjadrenia aj v layoute, kde sa jeho derivát stáva stavebným prvkom budovania vizuálu. Jedným z nosných prvkov je aj dôraz na obrazový materiál, kde má značka definované pravidlá na použitie fotografií či vektorových piktogramov, ktoré dávajú jednoduchým vizuálom nový rozmer hravosti a nápadito zobrazujú v ideovej rovine abstrahovanú filozofiu Nadácie Volkswagen Slovakia.“ 

Zdroj: Divino

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. máj 2025 10:20