Počas tohtoročných Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji (1.5.2015-17.5.2015) odvysielala verejnoprávna RTVS na Jednotke a Dvojke spolu 2627 reklamných spotov a sponzorských odkazov v celkovej hodnote 3,22 mil. eur. V porovnaní s rokom 2014, kedy počas trvania šampionátu odvysielali dve verejnoprávne stanice reklamu za 2,77 mil. eur, to predstavuje nárast o 16%.
V súvislosti s hokejom bolo odvysielaných 1403 spotov v celkovej hodnote 2,74 mil. Eur (ďalej „hokejová“ reklama a sponzoring). Boli to sponzorské odkazy k zápasom či iným hokejovým reláciám, ako aj reklamné spoty vysielané v prestávkach medzi jednotlivými tretinami/počas hracích tretín a pred/po hokejových reláciách. Hokej generoval v období trvania šampionátu 85% príjmov RTVS z televíznej reklamy a sponzoringu.
Podiel reklamných spotov na celkových investíciách do televíznej hokejovej reklamy predstavoval 82%. 18% pripadlo na sponzoring.
Podiel „hokejovej“ reklamy a sponzoringu
typ spotov |
podiel |
výdavky v € |
reklamné spoty |
82% |
2 243 600 € |
sponzoring |
18% |
499 984 € |
SPOLU |
100% |
2 743 584 € |
Medziročne minuli zadávatelia na reklamné spoty počas MS v hokeji o 36% viac. Z rozpočtu určeného na reklamu investovali väčšinu peňazí (83%) do reklamy vysielanej v power breakoch počas hracích tretín zápasov. Zvyšných 17% z výdavkov na reklamu pripadlo na spoty vysielané v klasických reklamných breakoch vysielaných pred a po jednotlivých tretinách zápasov a hokejových reláciách. Záujem o reklamu v power breakoch sa oproti predošlému roku zvýšil, čo vyplýva z viac ako 100% nárastu výdavkov do reklamy v divácky atraktívnejších tretinách zápasov.
Výdavky na „hokejové“ reklamné spoty
Reklama vysielaná v rámci: |
výdavky v € |
počet spotov |
reklamných breakov |
375 600 € |
147 |
power breakov |
1 868 000 € |
270 |
SPOLU |
2 243 600 € |
417 |
Výdavky na sponzorské odkazy vo všeobecnosti medziročne poklesli o 14%. Záujem o sponzorské odkazy k zápasom sa medziročne zvýšil o skoro polovicu (+49%), objem výdavkov na sponzorské odkazy k Štúdiám MS v hokeji poklesol o tretinu (-33%).
Výdavky na „hokejový“ sponzoring
typ sponzoringu |
výdavky v € |
počet spotov |
sponzoring Štúdio MS v hokeji |
169 488 € |
352 |
sponzoring zápasov |
276 566 € |
428 |
sponzoring ostatné (GBS, MS v kocke, Nezabudnuteľní, ČSK história, sms súťaž) |
53 930 € |
206 |
SPOLU |
499 984 € |
986 |
Najväčším zadávateľom reklamných spotov počas tohtoročných Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji a súčasne najväčším zadávateľom sponzorských odkazov bola Škoda, ktorá sa tak udržala na pozícii top zadávateľa na Jednotke a Dvojke počas hokejového šampionátu.
TOP 10 zadávateľov „hokejovej“ reklamy a sponzoringu celkom (v €)
Zadávateľ |
výdavky v € |
|
1 |
Škoda |
530 941 € |
2 |
Niké |
289 300 € |
3 |
Lidl |
236 000 € |
4 |
Mc Donald's |
231 416 € |
5 |
Fortuna |
210 500 € |
6 |
Orange |
205 900 € |
7 |
Coca Cola |
197 200 € |
8 |
Slovak Telekom |
193 400 € |
9 |
Kooperatíva |
192 500 € |
10 |
Heineken |
100 792 € |
Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 130 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 350 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).
Zdroj: TNS Slovakia