Klasické poštové zásielky ako napríklad faktúry, výpisy alebo ponuky od rôznych inštitúcií (bánk, poisťovní, telekomunikácií, poskytovateľov energií, atď.) sú doručované väčšine slovenských domácností (93 %).
Žiadny z listov nesmeruje hneď do koša. Až 44 % ľudí, ktorí obdržia listovú zásielku na svoje meno, zásielku otvoria hneď po obdržaní pošty a dôkladne si ju prečítajú. Dokonca v skupine vo veku 50-65 rokov tak koná až polovica.
Iba zbežne si ju prezrie hneď po obdržaní 35 % ľudí. Ďalších 13 % Slovákov si zásielku otvorí a prezrie až po tom, ako si vybaví bežné záležitosti (napr. po príchode z práce vybalia nákup, navečerajú sa, atď.). Zásielku odloží na neskôr, keď si nájde voľnú chvíľku (napr. večer pri televízore) alebo v najbližších dňoch iba 6 % adresátov a 1 % poštu odkladá a otvára, keď sa im nahromadí viacero zásielok.
Údaje/položky na výpisoch skontroluje až 87 % domácností. Pri Slovákoch vo veku 50-65 rokov kontrolu vykoná až 94 %. V 12 % prípadov tak urobia iba v prípade, keď sa vyskytne nejaký problém. V Bratislavskom kraji kontroluje výpisy výlučne v prípade potreby 23 % domácností, naopak v Košickom iba 4 %, čiže prevažná väčšina výpisy kontroluje. Zostávajúce jedno percento výpisy vôbec nekontroluje.
Zdroj: TNS Slovakia

