Slovenský internetový trh v poslednom štvrťroku 2011 znova pridal na intenzite a narástol. Bol to najsilnejší kvartál v histórii zberu dát.
V rámci internetového merania trhu v číslach zatiaľ vyhráva 4. Q 2011 oproti najsilnejšiemu kvartálu doteraz (2. Q 2011) o 22 %, a oproti 4. Q 2010 o 49 %.
Intenzita kvartálov je premenlivá a preto viac vypovedajú komparatívne čísla za ucelené roky – rok 2011 zaznamenal nárast oproti roku 2010 o 34,4 % a celková hodnota prekročila 45 mil. eur.
Pomery jednotlivých typov internetovej reklamy ostali viac-menej zachované. V pomere k ostatným posilnila riadková inzercia (vďaka Facebooku), bannerová reklama (ako najpoužívanejší formát na slovenskom internetovom trhu) a lead generation (viac ako zdvojnásobil záujem inzerentov).
Na druhej strane forma emailov stráca dych, za 4. Q. 2011 dosahuje len 33 % objem rovnakého obdobia 2010. Rich médiá a sponzoring rástli v absolútnych číslach len do 20 %.
Zmeny nastali v poradí odvetví, ktoré investovali do internetovej reklamy. V štvrtom štvrťroku najviac investovalo finančné odvetvie (22 %), na druhom mieste telekomunikačné (21 %) a tretie motoristické odvetvie (12 %). Z ostatných odvetví si najviac polepšili Vybavenie domácností a kancelárii (7,8 % - 5.miesto) a Iné rôzne služby (8,5 % - 4. miesto), ktoré zahŕňajú reklamu na vzdelávanie, politickú reklamu a realitné služby. Najväčší pokles zaznamenal potravinársky tovar (6,1 % - zo štvrtého na siedme miesto).
Zdroj: IAB Slovakia