StoryEditor

Slováci po Vianociach na sebe nešetria

14.01.2013, 13:02

Slováci kupovali cez internet pod stromček predovšetkým malé darčeky.

Menšie darčeky ako externé disky, malé kuchynské spotrebiče, parfumy, či hračky (s výnimkou LED televízorov) kupovali však vo väčšom počte ako po minulé roky. V povianočnom období využívajú zľavy a výpredaje a doprajú si aj väčšie potešenia ako napríklad drahšie notebooky, najnovšie mobily a tablety, chladničky, či práčky. Možnosť vrátiť tovar do 7 dní bez udania dôvodu po Vianociach využila len hŕstka zákazníkov. Potvrdzujú to štatistiky najširšieho slovenského e-shopu, InterStore.sk.  

SILNEJŠIE VIANOCE ONLINE

Aj tohtoročná vianočná sezóna potvrdila rast nákupov online na úkor kamenných obchodov. Slováci síce nechali v e-shopoch viac peňazí, hodnota priemernej objednávky medziročne zostala takmer rovnaká. „Zaznamenali sme až 170-percentný medziročný nárast v počte objednávok v predvianočnom období. Priemerná hodnota objednávky bola v závere roka 2011 vo výške 164 EUR, v predvianočnom období 2012 sa pohybovala na úrovni 154 EUR,“ potvrdzuje obchodný riaditeľ InterStore.sk Tomáš Prutzer.


VIANOCE PO VIANOCIACH

Čoraz viac Slovákov si nachádza pod vianočným stromčekom namiesto vecného darčeku hotovosť a hneď po sviatkoch sa vrhá na povianočné výpredaje. Vďaka lepším cenám si tak môžu dovoliť viac. „Tento trend funguje na internete už niekoľko sezón a je čoraz markantnejší. Určitú úlohu tu zohráva marketing, ale tiež strach z nedoručenia tovaru v predvianočnom období. Január je veľmi silný mesiac, dosahuje takmer úroveň decembra,“ dodáva Prutzer.   


VRACANIE DARČEKOV? NIE JE V MÓDE

Pri nákupoch na internete majú zákazníci možnosť vrátiť nepoškodený a nepoužívaný tovar do siedmich dní bez udania dôvodu. Táto možnosť, populárna najmä v USA, sa na Slovensku zatiaľ nestala obvyklou praktikou. Do InterStore.sk sa vrátilo len niekoľko darčekov. „Zákazníci svoje rozhodnutie (aj keď nemuseli) zdôvodňovali tým, že si neprečítali podrobne funkcie produktu, ale tiež tým, že si medzičasom daný darček kúpili niekde inde. Takýto tovar, rovnako ako neprevzaté darčeky, dávame v januári do výpredaja,“ vysvetľuje Prutzer.

 
VIANOČNÉ KURIOZITY

Hitom vianočných predajov boli alkohol testery a tiež výmenné náhubky na ne. Darmo, sviatočné obdobie je sprevádzané aj zvýšenou väčšou konzumáciou alkoholu a istota je istota. Najšokujúcejším comebackom sú šijacie stroje, ktoré zažívajú renesanciu.


VIANOČNÉ NAJ NA INTERNETE

- najprezeranejší tovar – Samsung Galaxy S III

- najprezeranejšia kategória – mobilné telefóny

- najprezeranejšie hračky – RC autíčka

- najpredávanejší tovar LED TV Samsung UE46ES6300

- najpredávanejšia kategória drobné IT produkty (USB kľúče, externé disky, čisté DVD nosiče)

- najdrahší predaný tovar reproduktory Jamo Ferrari za 2732,80 EUR



 

Zdroj: Pricemania.sk, InterStore.sk

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. júl 2025 04:29