V Rumunsku sa za módu každý rok minie viac ako 2,9bn €, pričom na online pripadá zhruba 200mn €. V porovnaní s rokom 2014 narástol rumunský e-commerce trh v roku 2015 cca o 30%. ZOOT očakáva na rumunskom trhu behom nasledujúcich 12-14 mesiacov tržby okolo 8mn €. Do roku 2018 by ročné tržby mali presahovať 40-50mn €.
Rumunsko, ako jedna z najdynamickejšie rozvíjajúcich sa krajín v regióne strednej a východnej Európy, je pre ZOOT prvou veľkou expanziou. ZOOT ma silný, otvorený koncept predaja módy online vzhľadom na veľkosť rumunského trhu je expanzia veľkou výzvou.
Behom nasledujúcich 3 rokov plánuje ZOOT do rumunských aktivít investovať 6-8mn €, pričom najväčšia časť pripadne na marketingové aktivity a budovanie sietí Výdajní. Behom roku 2016 ich má ZOOT v pláne otvoriť po celom Rumunsku zhruba 10. Zásobovanie bude prebiehať zatiaľ z Českej republiky zadarmo, pričom ZOOT.ro garantuje dodanie objednávok do 48 hodín.
„Na tento perspektívny módny trh, kde podiel e-commerce neustále rastie, prinášame pestrosť, ktorá v kombinácii so sieťou Výdajní radosti nemá v regióne obdobu. Zároveň cítime, že aj rumunský trh je na náš unikátny koncept pripravený“, hovorí Ladislav Trpák, Chief Idealist ZOOTu.
Spoluzakladateľ ZOOTu, Oldřich Bajer, vidí vo vstupe na nový trh začiatok ďalších expanzií: ,,Vo vstupe do Rumunska vidíme obrovský potenciál. Pretože našou hlavnou ambíciou je demokratizovať módu, prinášať svieže značky, ktoré nemajú šancu dostať sa vďaka diktátu niekoľkých módnych reťazcov ďalej. Zároveň veríme, že to začiatok ďalších expanzií, ktoré budú nasledovať.“
Robert Berza na palube
Nový tím bude riadiť skúsený manažér v oblasti e-commerce, Robert Berza. Pred nástupom do ZOOTu pôsobil ako marketingový riaditeľ eMAG, najväčšej e-commerce platformy v Rumunsku. Pred tým bol šéfom internetovej divízie nových médií v CME, spoločnosti prevádzkujúcej mimo iného aj televízne stanice. V rámci tejto pozície pracoval aj v Českej republike. Teraz sa stal country manažérom ZOOTu v Rumunsku a pomôže celej spoločnosti dostať sa na špičku rumunského trhu.
,,Verím v bussines modely, ktoré majú myšlienku a prichádzajú s niečím novým . Súčasní zákazníci preferujú široký výber produktov, kvalitné služby a zároveň radi šetria čas. ZOOT ideálne kombinuje výhody online a offline sveta a prináša celkom nový koncept nakupovania módy. ZOOT je projektom, v ktorý veríte a chcete byť jeho súčasťou. Som presvedčený, že jeho príchod bude mať signifikantný vplyv na tuzemský módny trh a vďaka celkom novému nákupnému zážitku pomôže zmeniť prístup k nakupovaniu módy online“, hovorí Robert Berza, country manažér Rumunska.
Tržby ZOOTu
Od začiatku svojho fungovanie v roku 2012 sa medzinárodný nárast obratu ZOOTu pohybuje v radách stoviek percent. V roku 2013 vyrástol ZOOT o 223%, v roku 2014 o 116%. Tržby spoločne dosiahli v roku 2014 200 miliónov korún, čo je viac ako dvojnásobok oproti roku 2013. V súčasnej dobe má ZOOT na českom online trhu s módou zhruba 9% podiel. Od vzniku súčasného konceptu ZOOTu v polovice roku 2012 k 1. Polovici roku 2015 urobili zákazníci viac ako 650 tis. Objednávok, v rámci ktorých si objednali viac než 1,2 mil. kusov tovaru. ZOOT má viac ako 80 tis. aktívnych zákazníkov. Už prvú polovicu roku 2015 ZOOT prekonal v predaji celý minulý rok 2014, pričom očakávania tohtoročných sa budú pohybovať zhruba okolo 0,5mld korún.
Zdroj: Zoot