StoryEditor

COCA-COLA HBC AG zverejnila INTEGROVANÚ SPRÁVU ZA ROK 2014

24.03.2015, 07:58
Spoločnosť Coca-Cola HBC AG, čo do objemu druhý najväčší výrobca výrobkov spoločnosti TheCoca-ColaCompany, zverejnila svoju tretiu Integrovanú výročnú správu za rok 2014 - "Je dobré sa podeliť - budovať dôveru, šíriť spokojnosť".

Spoločnosť Coca-Cola HBC AG, čo do objemu druhý najväčší výrobca  výrobkov spoločnosti TheCoca-ColaCompany, zverejnila svoju tretiu Integrovanú výročnú správu za rok 2014 - "Je dobré sa podeliť - budovať dôveru, šíriť spokojnosť".

Výkonný riaditeľ Dimitris Lois povedal: “Vieme, že náš úspech je úzko spätý s vitalitou a blahom našich spotrebiteľov a komunít, ktorým slúžime. Už viac ako desať rokov neustále kultivujeme svoj prístup, aby sme svoje podnikanie riadili zodpovedne a udržateľne a aby sme si zaslúžili dôveru tým, že vytvárame hodnoty pre všetky zainteresované strany. Túto hodnotu stále viac dotvárajú faktory presahujúce finančný výkon, ako napr. environmentálna a spoločenská zodpovednosť, povesť v komunitách, ktorým slúžime ako aj zainteresovanosť všetkých zúčastnených strán a investície do rozvoja našich ľudí - pričom to všetko prispieva k odolnosti a stabilite nášho podnikania.”

Coca-Cola HBC sa usiluje prinášať hodnotu prostredníctvom výstupov dosahovaných vďaka  najvyššej úrovni kvality, účinnosti a starostlivosti. V roku 2014 sem patrili:

·         predané 2 miliardy unifikovaných prepraviek nápojov,

·         obslúžených 589 miliónov spotrebiteľov,

·         2.1 milióna zákazníkov v 28 krajinách,

·         36,362 priamych zamestnancov, viac ako 600.000 ľudí zamestnaných v celom hodnotovom reťazci,

·         8.7 milióna EUR v komunitných programoch,

·         31,296 dobrovoľníckych hodín, investovaných do ďalších spoločenských a environmentálnych iniciatív,

·         vodná stopa firmy bola znížená na 18.4 miliárd litrov,

·         uhlíková stopa znížená na 718,766 ton,

·         zhodnocovanie obalov 73%,

·         recyklácia odpadov z prevádzky 91%.

 

V roku 2014 sa iniciatívy dlhodobej udržateľnosti spoločnosti zameriavali na tieto tri kľúčové oblasti: podpora zdravia a zdravého životného štýlu, minimalizácia vplyvov na životné prostredie a aktivity v prospech miestnych komunít. Medzi hlavné aktivity v týchto oblastiach patria:

 

Zdravie a zdravý životný štýl

·         1.6 milióna aktívnych účastníkov v športových a fitnes programoch.

·         Ponuka nealkoholických nápojov s nízkym alebo nulovým obsahom kalórií je od roku 2015 dostupná na všetkých trhoch.

·         Dobrovoľná informácia o obsahu kalórií na prednej časti etikety obalov.

 

Minimalizácia vplyvov na životné prostredie

·         Zníženie celkových uhlíkových emisií o 7.8 % v porovnaní s rokom 2013.

·         Investície vo výške 5.8 milióna EUR do projektov na šetrenie vody vo viac ako 20 krajinách, čím sa ušetrilo viac ako 1,1 milióna m3 vody.

·         Osem výrobných závodov ocenených zlatým certifikátom Európskeho vodného hospodárstva – European Water Stewardship Gold.

·         Investícia vo výške 4.3 milióna EUR do programov na úsporu energie, zníženie spotreby energií o 300 miliónov MJ.

 

Aktivity v prospech miestnych komunít

·         Investície vo výške 8.7 milióna EUR (2.5% zisku pred zdanením) do komunitných partnerstiev a iniciatív, ktoré sa venujú environmentálnym a spoločenským otázkam.

·         Investície vo výške 2.4 milióna EUR na podporu vzdelávania mladých, aby sa zvýšili ich šance na získanie zamestnania a ženy mali podporu a šancu stať sa podnikateľkami.

·         Podpora komunít v núdzi tým, že sme investovali vyše 30.000 dobrovoľníckych hodín v kombinácii s finančnými a vecnými darmi v časoch prírodných katastrof.

 

Podľa svetových ako aj európskych DowJones indexov udržateľnosti sa spoločnosť Coca-Cola HBC v roku 2014 stala globálnym lídrom odvetvia medzi spoločnosťami vyrábajúcimi nápoje a je zaradená do hodnotenia indexu FTSE4Good a to už od jeho založenia v roku 2001. Spoločnosť tiež získala A-rating podľa hodnotenia organizácie CarbonDisclosure Project (CDP) a tým aj miesto v CDP indexe GlobalClimatePerformanceLeadership Index. 

Správa ‘Je dobré sa podeliť - budovať dôveru, šíriť spokojnosť’ vyplýva z rámca Medzinárodnej rady pre integrovaný reporting (IIRC) a je v súlade s Globálnou iniciatívou pre reporting GRI 3.1.  Napĺňa to záväzok spoločnosti Coca-Cola HBC informovať o pokroku na základe 10 zásad Dohody OSN GlobalCompact (UNGC), iniciatívy OSN CEO WaterMandate a biznis fóra OSN o starostlivosti o klimatické podmienky - CaringforClimateBusinessForum.

Informácie o spoločenských a environmentálnych otázkach, ktoré sú v tejto správe zverejnené, boli nezávisle overené spoločnosťou DenkstattGmbH, vrátane obsahu týkajúceho sa požiadaviek GRI a informácií o pokroku podľa UNGC. Dáta o investíciách do komunít overila spoločnosť LondonBenchmarkingGroup.

Integrovanú výročnú správu spoločnosti Coca-Cola HBC za rok 2014  s titulom ‘Je dobré sa podeliť - budovať dôveru, šíriť spokojnosť’  je možné stiahnuť z:

http://www.coca-colahellenic.com/investorrelations/annualreports

Zdroj: PRime time

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. júl 2025 09:09