Spoločnosť Coca-Cola HBC AG, čo do objemu druhý najväčší výrobca výrobkov spoločnosti TheCoca-ColaCompany, zverejnila svoju tretiu Integrovanú výročnú správu za rok 2014 - "Je dobré sa podeliť - budovať dôveru, šíriť spokojnosť".
Výkonný riaditeľ Dimitris Lois povedal: “Vieme, že náš úspech je úzko spätý s vitalitou a blahom našich spotrebiteľov a komunít, ktorým slúžime. Už viac ako desať rokov neustále kultivujeme svoj prístup, aby sme svoje podnikanie riadili zodpovedne a udržateľne a aby sme si zaslúžili dôveru tým, že vytvárame hodnoty pre všetky zainteresované strany. Túto hodnotu stále viac dotvárajú faktory presahujúce finančný výkon, ako napr. environmentálna a spoločenská zodpovednosť, povesť v komunitách, ktorým slúžime ako aj zainteresovanosť všetkých zúčastnených strán a investície do rozvoja našich ľudí - pričom to všetko prispieva k odolnosti a stabilite nášho podnikania.”
Coca-Cola HBC sa usiluje prinášať hodnotu prostredníctvom výstupov dosahovaných vďaka najvyššej úrovni kvality, účinnosti a starostlivosti. V roku 2014 sem patrili:
· predané 2 miliardy unifikovaných prepraviek nápojov,
· obslúžených 589 miliónov spotrebiteľov,
· 2.1 milióna zákazníkov v 28 krajinách,
· 36,362 priamych zamestnancov, viac ako 600.000 ľudí zamestnaných v celom hodnotovom reťazci,
· 8.7 milióna EUR v komunitných programoch,
· 31,296 dobrovoľníckych hodín, investovaných do ďalších spoločenských a environmentálnych iniciatív,
· vodná stopa firmy bola znížená na 18.4 miliárd litrov,
· uhlíková stopa znížená na 718,766 ton,
· zhodnocovanie obalov 73%,
· recyklácia odpadov z prevádzky 91%.
V roku 2014 sa iniciatívy dlhodobej udržateľnosti spoločnosti zameriavali na tieto tri kľúčové oblasti: podpora zdravia a zdravého životného štýlu, minimalizácia vplyvov na životné prostredie a aktivity v prospech miestnych komunít. Medzi hlavné aktivity v týchto oblastiach patria:
Zdravie a zdravý životný štýl
· 1.6 milióna aktívnych účastníkov v športových a fitnes programoch.
· Ponuka nealkoholických nápojov s nízkym alebo nulovým obsahom kalórií je od roku 2015 dostupná na všetkých trhoch.
· Dobrovoľná informácia o obsahu kalórií na prednej časti etikety obalov.
Minimalizácia vplyvov na životné prostredie
· Zníženie celkových uhlíkových emisií o 7.8 % v porovnaní s rokom 2013.
· Investície vo výške 5.8 milióna EUR do projektov na šetrenie vody vo viac ako 20 krajinách, čím sa ušetrilo viac ako 1,1 milióna m3 vody.
· Osem výrobných závodov ocenených zlatým certifikátom Európskeho vodného hospodárstva – European Water Stewardship Gold.
· Investícia vo výške 4.3 milióna EUR do programov na úsporu energie, zníženie spotreby energií o 300 miliónov MJ.
Aktivity v prospech miestnych komunít
· Investície vo výške 8.7 milióna EUR (2.5% zisku pred zdanením) do komunitných partnerstiev a iniciatív, ktoré sa venujú environmentálnym a spoločenským otázkam.
· Investície vo výške 2.4 milióna EUR na podporu vzdelávania mladých, aby sa zvýšili ich šance na získanie zamestnania a ženy mali podporu a šancu stať sa podnikateľkami.
· Podpora komunít v núdzi tým, že sme investovali vyše 30.000 dobrovoľníckych hodín v kombinácii s finančnými a vecnými darmi v časoch prírodných katastrof.
Podľa svetových ako aj európskych DowJones indexov udržateľnosti sa spoločnosť Coca-Cola HBC v roku 2014 stala globálnym lídrom odvetvia medzi spoločnosťami vyrábajúcimi nápoje a je zaradená do hodnotenia indexu FTSE4Good a to už od jeho založenia v roku 2001. Spoločnosť tiež získala A-rating podľa hodnotenia organizácie CarbonDisclosure Project (CDP) a tým aj miesto v CDP indexe GlobalClimatePerformanceLeadership Index.
Správa ‘Je dobré sa podeliť - budovať dôveru, šíriť spokojnosť’ vyplýva z rámca Medzinárodnej rady pre integrovaný reporting (IIRC) a je v súlade s Globálnou iniciatívou pre reporting GRI 3.1. Napĺňa to záväzok spoločnosti Coca-Cola HBC informovať o pokroku na základe 10 zásad Dohody OSN GlobalCompact (UNGC), iniciatívy OSN CEO WaterMandate a biznis fóra OSN o starostlivosti o klimatické podmienky - CaringforClimateBusinessForum.
Informácie o spoločenských a environmentálnych otázkach, ktoré sú v tejto správe zverejnené, boli nezávisle overené spoločnosťou DenkstattGmbH, vrátane obsahu týkajúceho sa požiadaviek GRI a informácií o pokroku podľa UNGC. Dáta o investíciách do komunít overila spoločnosť LondonBenchmarkingGroup.
Integrovanú výročnú správu spoločnosti Coca-Cola HBC za rok 2014 s titulom ‘Je dobré sa podeliť - budovať dôveru, šíriť spokojnosť’ je možné stiahnuť z:
http://www.coca-colahellenic.com/investorrelations/annualreports
Zdroj: PRime time