StoryEditor

Monitorovaním „emocionálneho odtlačku“ zanechaného zákazníckou skúsenosťou je možné ovplyvňovať lojalitu zákazníkov

19.11.2014, 10:34
GfK presadzuje nový prístup, ktorý rieši všeobecne známy rozdiel medzi zákazníckou spokojnosťou a zákazníckou lojalitou.

Väčšina firiem vie, že spokojnosť zákazníkov nemusí nutne znamenať tiež ich lojalitu, čo potvrdila aj GfK svojím nedávnym globálnym výskumom, ktorý ukázal, že korelácia medzi úrovňou spokojnosti zákazníkov a lojalitou zákazníkov je asi 40 percent.

GfK našla nový indikátor zákazníckej spokojnosti, ktorý tento rozdiel prekonáva a ktorý bol nazvaný „emocionálnym odtlačkom“. Nový model predstavený spoločnosťou GfK dokazuje, že pokiaľ v mysli človeka vznikne silný emocionálny odtlačok, znižuje sa odliv zákazníkov a vzrastá pozitívne ústne šírenie informácií.

Tím GfK prepája „emocionálny odtlačok“ zákazníckej skúsenosti s podporou značky zo strany zákazníkov a s ďalšími dôležitými KPI, ako je  trvanlivosť vzťahu zákazníka alebo zmena značky, dokáže presne predpovedať lojalitu k značke až na 80 percent, čo je dvakrát viac, ak sa vychádza iba zo spokojnosti zákazníkov.

David Robbins, global lead GfK Customer Harmonics, vysvetľuje: „Náš nový model dokazuje, že čím je zákaznícka skúsenosť výraznejšia a živšia,   tým hlbší emocionálny odtlačok vytvorí a tým viac zákazník určitú značku obhajuje a nemá potrebu prejsť ku konkurencii. Tým, že identifikujeme tie aspekty zákazníckej skúsenosti, ktoré zanechávajú emocionálny odtlačok, poskytneme presnejšie poznatky o atribútoch, ktoré má zmysel podporovať, pretože zvyšujú zákaznícku lojalitu a posilňujú dlhodobú hodnotu zákazníka.“

Helen Zeitoun, Global Head of Brand and Customer Experience GfK, dodáva: „Prepojením GfK Customer Harmonics s našou technológiou pre riadenie zákazníckej skúsenosti GfK Echo dokážeme lepšie pomôcť našim klientom umožniť zvýšiť ich taktickú a prevádzkovú úspešnosť pri riadení  zákazníckej skúsenosti v reálnom čase priamo na mieste poskytovania služby.“

Zdroj: GfK Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
10. júl 2025 08:48