StoryEditor

Skupina Slovak Telekom dosiahla za prvý štvrťrok 2015 výnosy 187 miliónov eur

13.05.2015, 12:07
Štart Magenta 1: prvá konvergovaná ponuka fixných a mobilných služieb; Počet zákazníkov digitálnej TV stúpol na 474 tisíc; Pokrytie LTE už dosiahlo 55 percent populácie; Nové produkty v B2B i B2C segmentoch: Virtuálne číslo, Smart POS

 „Prvý kvartál 2015 priniesol veľmi dobré výsledky vo viacerých oblastiach. Zaznamenali sme mierny pokles na celkových výnosoch Skupiny, ale dve oblasti pevnej siete ostávajú naďalej silné: podarilo sa nám zvýšiť počet širokopásmových prístupov a TV zákazníkov na vyššie úrovne, s medziročným rastom zhruba 7 percent. Veríme, že posilníme aj mobilnú oblasť vďaka štartu novej konvergentnej ponuky Magenta 1 od marca. Som rád, že si udržiavame pozíciu LTE lídra na Slovensku a predstavili sme viaceré nové služby a produkty v B2C a B2B segmentoch. Napokon by som rád zdôraznil úspech DIGI Slovakia a jej medziročný rast výnosov o 18 percent v prvom štvrťroku,“ bilancuje Miroslav Majoroš, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Slovak Telekom.

Výnosy Skupiny a dcérskych spoločností

Skupina Slovak Telekom odštartovala fiškálny rok 2015 s miernym poklesom celkových konsolidovaných výnosov na úrovni 187,4 milióna eur (medziročne zníženie o 1,7%).

Profitabilita Skupiny ostáva silná: na 39,1% upravenej EBITDA marži. Skupina oznámila upravený EBITDA 73,3 milióna eur za prvý štvrťrok 2015.

DIGI Slovakia vykázala silný prvý kvartál s výnosmi 7,92 milióna eur a 18%-ným medziročným rastom.

Zoznam a Zoznam Mobile tiež medziročne rástli a ich výnosy za prvé tri mesiace roka 2015 sú na úrovni 1,36 milióna eur (medziročný rast: 6%).

Výnosy PosAmu klesli v prvom štvrťroku medziročne o 27% na 6,49 milióna eur. Dôvodom poklesu ostáva primárne sezónnosť ICT biznisu. 

 

Oblasť pevnej siete

V oblasti služieb pevnej siete ťaží Slovak Telekom z minuloročnej výraznej zmeny v portfóliu a uvedenia balíkov pevných služieb – Chytrej ponuky. Aj v prvom štvrťroku 2015 je viditeľný vyšší predaj balíkov pevných služieb a množstvo nových aktivácií ostáva naďalej vysoké

Slovak Telekom uviedol začiatkom marca novú ponuku Magenta 1, ktorá môže pomôcť ďalšiemu posilneniu predaja fixných a mobilných služieb. Magenta 1 kombinuje dve pevné služby (širokopásmový internet a TV) a max. 4 SIM karty s paušálmi Happy. Pri fixných službách má Magenta 1 veľký potenciál pri predaji vyšších programov internetu a TV, pri mobilných paušáloch môže vzrásť počet Happy paušálov v rodinách zákazníkov.

Predaj dvoch pevných služieb ostal na vysokej úrovni a pomohol medziročnému rastu počtu zákazníkov od 6,8 do 7,1 percenta.

Prvou oblasťou je digitálna TV – k 31. marcu 2015 mala Skupina Slovak Telekom už 474 tisíc zákazníkov TV služieb.

Druhou zložkou rastu je širokopásmový internet rastúci vďaka double-play a triple-play balíčkom. K 31. marcu 2015 dosiahol celkový počet širokopásmových prístupov Skupiny Slovak Telekom 570 tisíc.

 

Oblasť mobilnej siete

K 31. marcu 2015 využívalo služby mobilnej siete Slovak Telekomu 2 202 tisíc zákazníkov. Podiel zákazníkov fakturovaných služieb ostáva vysoký: takmer 65 percent.

V oblasti mobilného biznisu sa Slovak Telekom zameral na promo 4G siete i súčasného líderstva s pokrytím 55% populácie Slovenska k 31.3.2015. Spoločnosť odštartovala celoslovenskú kampaň 4G siete so svetoznámym cyklistom Petrom Saganom a vytvorila novú značku S4GAN.

 

4G/LTE sieť zaznamenáva priebežne rast počtu mobilných zákazníkov i celkovej prevádzky.

Podpora 4G siete je silná aj v oblasti dotovaných zariadení. Slovak Telekom plánuje postupne vyplniť ponuku novými smartfónmi so 4G podporou. Najnovšia promo kampaň Dva prístroje za cenu jedného ponúka iba 4G zariadenia ako Sony Xperia M2 a E3, resp. LG G Pad 8.0 a F60 za účelom  zvýšenia celkového počtu 4G zákazníkov.

 

Štarty nových služieb a produktov

V prvom štvrťroku Slovak Telekom popri novej ponuke Magenta 1 uviedol aj viaceré nové služby a produkty.

V B2C segmente bola začiatkom februára predstavená služba poistenia faktúr a nový produkt Virtuálne číslo (od konca marca), ktorý umožňuje zákazníkovi mať na SIM karte aj druhé telefónne číslo.

V B2B segmente odštartoval Slovak Telekom riešenie SmartPOS v čase uvedenia legislatívnej povinnosti živnostníkov a podnikateľov mať registračnú pokladnicu. Spoločnosť uviedla plnohodnotnú ponuku s viacerými zariadeniami pre menšie i väčšie firmy za jednotný mesačný poplatok od 20 eur. 

 

Slovak Telekom

Vývoj kľúčových finančných ukazovateľov

 

v miliónoch  €

Q1 2015

Q1 2014

Medziročný nárast/pokles

Výnosy

187,4

190,6*

-1,7%

EBITDA (upravený)

73,3

77,5

-5,4%

EBITDA marža (upravená)

39%

41%

-1,5 pb

 

*úprava prezentácie časti výnosov na netto báze

 

Oblasť pevnej siete

Vývoj kľúčových ukazovateľov

 

V tisícoch (vrátane DIGI)

Q1 2015

Q1 2014

Medziročný nárast/pokles

Pevné linky

875

914

-4,3%

Širokopásmové prístupy

570

532

7,1%

Zákazníci digitálnej TV

474

444

6,8%

 

 

Oblasť mobilnej siete

Počet zákazníkov/ARPU

 v tisícoch

Q1 2015

Q1 2014

Medziročný nárast/pokles

Celkový počet

2 202

2 257

-2,4%

- z toho počet zmluvných zákazníkov

1 424

1 450

-1,8%

- z toho počet zákazníkov predplatenej karty Easy

520

550

-5,5%

- z toho počet SIM kariet pre SkyToll

257

257

0%

 

ARPU v EUR

11,7

11,7

-0,4%

Poznámka: Údaj 2 202 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 112 tisíc zákazníkov.

Zdroj: Slovak Telekom

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. júl 2025 16:18