Slovenská pošta, a.s., (ďalej SP) plánuje v rokoch 2014 až 2016 významne modernizovať svoje balíkové triediace pracoviská. SP vyhlasuje verejnú súťaž na nákup dvoch automatizovaných triediacich liniek na balíky, ktoré budú inštalované v Hlavných Spracovateľských Strediskách, a to v Bratislave a v Košiciach.
„Balíkový trh vnímame z pohľadu budúcnosti Slovenskej pošty ako veľmi perspektívny a preto je naším dlhodobým strategickým zámerom zvýšiť podiel na tomto trhu“ hovorí generálny riaditeľ SP, a.s. Tomáš Drucker.
Automatizované triedenie balíkov v uvedených strediskách prinesie racionalizáciu a zvýšenú efektívnosť prevádzkových postupov. Dôležitým prínosom je aj zníženie chybovosti spracovateľského procesu, ktorá je zapríčinená ľudským faktorom a morálne opotrebovanými technológiami . Vyšším podielom automaticky triedených balíkov, sa zvýši rýchlosť a úspešnosť triedenia, čo v konečnom dôsledku prispeje k skvalitneniu ponúkaných služieb na liberalizovanom balíkovom trhu SR.
Nákup moderných triediacich liniek vyplýva aj z prijatej Koncepcie rozvoja automatizácie spracovania balíkov na Hlavných Spracovateľských Strediskách, ktorá vychádza zo všeobecného nárastu na balíkových trhoch, čo je trendom nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí.
Základná, pôvodná koncepcia automatizovaného spracovávania balíkov bola schválená ešte v roku 2008, pričom v rámci nej bola v roku 2010 uvedená do prevádzky moderná triediaca linka na balíky v Žiline, ktorá už dnes automatizovane spracováva balíky s úspešnosťou až 91 %.
Na porovnanie, triediace technológie ktoré budú nahradené, boli uvedené do prevádzky v rokoch 1974 a 1994. V bratislavskom stredisku je úspešnosť automatického triedenia iba 30% a v košickom len 10% triedeného substrátu. Okrem nedostatočnej kapacity a úspešnosti triedenia balíkov, nedokážu pôvodné zariadenia spracovávať dnes štandardne používané druhy obalov (historicky sa ako obalový materiál využívali výlučne kartónové a papierové obaly), pričom pre súčasný balíkový trh sa využívajú v značnej miere obaly aj z PVC materiálu, Strech filmu či iné.
Slovenská Pošta je zároveň aktívnym účastníkom medzinárodného programu eCommerce Interconnected Programme spolu s ďalšími 37 zahraničnými národnými poštovými operátormi, kde sa očakáva ďalší nárast balíkových služieb, spracovaných v rámci SP, a.s.
Predpokladaná hodnota zákazky je 10,5 mil. EUR bez DPH.
Zdroj: Slovenská pošta