StoryEditor

Slovenská pošta chce zvýšiť svoj podiel na balíkovom trhu

19.12.2013, 14:44

Slovenská pošta, a.s., (ďalej SP) plánuje v rokoch 2014 až 2016 významne modernizovať svoje balíkové triediace pracoviská. SP vyhlasuje verejnú súťaž na nákup dvoch automatizovaných triediacich liniek na balíky, ktoré budú inštalované v Hlavných Spracovateľských Strediskách, a to v Bratislave a v Košiciach.

„Balíkový trh vnímame z pohľadu budúcnosti Slovenskej pošty ako veľmi perspektívny a preto je naším dlhodobým strategickým zámerom zvýšiť podiel na tomto trhu“ hovorí generálny riaditeľ SP, a.s. Tomáš Drucker.

Automatizované triedenie balíkov v uvedených strediskách prinesie racionalizáciu a zvýšenú efektívnosť   prevádzkových postupov. Dôležitým prínosom je aj zníženie chybovosti spracovateľského procesu, ktorá je  zapríčinená ľudským faktorom a morálne opotrebovanými technológiami . Vyšším podielom automaticky triedených balíkov, sa zvýši rýchlosť a  úspešnosť triedenia, čo v konečnom dôsledku prispeje k skvalitneniu ponúkaných služieb na liberalizovanom balíkovom trhu SR.

Nákup  moderných triediacich liniek vyplýva aj z prijatej Koncepcie rozvoja automatizácie spracovania balíkov na Hlavných Spracovateľských Strediskách, ktorá vychádza zo všeobecného nárastu na balíkových trhoch, čo je trendom nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí.

Základná,  pôvodná koncepcia automatizovaného spracovávania balíkov bola schválená ešte v roku 2008, pričom v rámci nej bola  v roku 2010  uvedená do prevádzky moderná triediaca linka na balíky v Žiline, ktorá už dnes automatizovane spracováva balíky s úspešnosťou až 91 %.

Na porovnanie, triediace technológie ktoré budú nahradené, boli uvedené do prevádzky v rokoch 1974 a 1994. V  bratislavskom stredisku je úspešnosť automatického triedenia iba 30% a v košickom len 10% triedeného substrátu. Okrem nedostatočnej kapacity a úspešnosti triedenia balíkov, nedokážu pôvodné zariadenia spracovávať  dnes štandardne používané druhy obalov (historicky sa ako obalový materiál využívali výlučne kartónové  a papierové obaly), pričom pre súčasný balíkový trh sa využívajú v značnej miere obaly aj z PVC materiálu, Strech filmu či iné.

Slovenská Pošta je zároveň aktívnym účastníkom medzinárodného programu eCommerce Interconnected Programme spolu s ďalšími 37 zahraničnými národnými poštovými operátormi, kde  sa očakáva ďalší nárast balíkových služieb, spracovaných v rámci SP, a.s.

Predpokladaná hodnota zákazky je 10,5 mil. EUR bez DPH.

Zdroj: Slovenská pošta

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. jún 2025 04:04