Vianočné želania Slovákov sa už dlhodobo nemenia. Vyplýva to z prieskumu, ktorý agentúra TNS Slovakia realizovala v novembri tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov.
Z prieskumu vyplynulo, že necelá tretina ľudí by si pod vianočný stromček priala oblečenie (31%) alebo knihu (29%). Štvrtina by sa potešila parfumu (24%) a nepohrdla by ani peniazmi (23%). Na Vianoce by sme chceli dostať aj mobily a smartfóny (16%), zájazdy (16%), počítače a notebooky (15%), bežnú kozmetiku (12%), obuv či kabelky (12%).
Ženy by si chceli pod vianočným stromčekom nájsť hlavne oblečenie, knihy, parfumy, klenoty, hodinky, luxusnú pleťovú či dekoratívnu kozmetiku, nábytok a bytové doplnky. Muži sa na Vianoce potešia spotrebnej elektronike, smartfónom, notebookom a potrebám pre domácich majstrov.
Mladí ľudia by chceli hádam všetko, ale najviac by uvítali oblečenie, peniaze, smartfóny, notebooky a tablety; starší ľudia si želajú potreby pre domácich majstrov, knihy a vitamíny.
Knihy ako darčeky urobia radosť aj ľuďom s vyšším vzdelaním, respondenti s nižším vzdelaním by si pod vianočný stromček želali skôr peniaze, oblečenie, mobily, notebooky, fotoaparáty a darčekové poukážky.
A aké darčeky budeme tento rok nakupovať? Tak ako po minulé roky aj tento rok bude väčšina Slovákov nakupovať prevažne oblečenie (56%). Dve pätiny kúpia knihy (43%) a hračky (40%), pričom hračky kupujú hlavne ľudia, ktorí majú deti. Tretina prekvapí svojich blízkych pod vianočným stromčekom parfumom (33%) a bežnou kozmetikou (32,0%). Medzi darčekmi, ktorými svojich blízkych na Vianoce obdarujeme, nebudú chýbať ani peniaze, športové oblečenie a obuv, luxusná pleťová a dekoratívna kozmetika, obuv a kabelky.
Aké darčeky plánujete na Vianoce kúpiť? (v %) |
Aké darčeky by ste chceli na Vianoce dostať? (v %) |
|
oblečenie |
56 |
31 |
knihy |
43 |
29 |
hračky |
40 |
2 |
parfumy |
33 |
24 |
bežná kozmetika |
30 |
12 |
peniaze |
20 |
23 |
športové oblečenie a obuv |
16 |
11 |
luxusná pleťová a dekoratívna kozmetika |
13 |
11 |
obuv, kabelky |
13 |
|
potreby pre domácich majstrov |
10 |
10 |
spotrebná elektronika (TV, DVD prehrávače, MP3 prehrávače, rádiá...) |
10 |
11 |
školské potreby |
9 |
1 |
športové vybavenie |
9 |
6 |
klenoty, hodinky |
8 |
11 |
vitamíny |
8 |
7 |
mobilné telefóny, smartfóny |
8 |
16 |
darčekové poukážky |
7 |
10 |
CD, DVD |
6 |
5 |
alkohol |
5 |
3 |
počítačové hry |
5 |
4 |
nábytok a bytové doplnky |
5 |
7 |
umelecké predmety |
5 |
5 |
predplatné časopisov |
4 |
6 |
počítače, notebooky, software |
4 |
15 |
biela elektronika |
4 |
4 |
tablety |
4 |
9 |
zájazdy |
3 |
16 |
cigarety, cigary, fajky |
3 |
2 |
fotoaparát, kamery |
3 |
11 |
iné |
3 |
3 |
nekupujem / nedostávam darčeky |
5 |
3 |
TNS Slovakia, november 2014, N = 1000
Zdroj: TNS Slovakia