StoryEditor

Wi-fi zdarma? Výborný marketingový nástroj

08.01.2016, 13:14
Svietiaci displej mobilného telefónu môže byť pokojne symbolom dnešnej doby. Smartfóny sú všade a pripojenie k internetu už vtipné obrázky priraďujú v pyramíde potrieb k jedlu, pitiu, či bezpečiu.

Mnohí obchodníci z nich však veľkú radosť nemajú – zákazníci v ich obchodoch obchádzajú tradičné predajné kanály a všetko potrebné, vrátane recenzií, či porovnania cien si okamžite nájdu na sieti. Podľa prieskumu spoločnosti Cisco siaha do vrecka po telefón v obchodoch viac ako polovica zákazníkov, tretina dokonca uprednostňuje internet pred tým, aby sa čokoľvek spýtala predavača.

Znamená to, že v boji s online svetom kamenné predajne definitívne prehrali? Určite nie. Naopak, ak ho využijú vo svoj prospech, môžu len získať. Ideálnym marketingovým nástrojom môže byť bezdrôtové pripojenie zdarma – to, čo doteraz mnohí obchodníci vnímali ako zbytočný  a možno i škodlivý náklad, sa môže premeniť na obrovskú príležitosť. Dni pasívnych marketingových kampaní sa totiž nadobro skončili.

Pripojenie k wi-fi zadarmo nájdu napríklad hostia siete reštaurácií Kolkovna v Českej republike. Na využitie kvalitného a rýchleho bezdrôtového pripojenia im  stačí prihlásenie cez Facebook. Zákazník získa kvalitný internet, ktorý postačuje i na sledovanie videa – a to aj počas obednej špičky.

A reštaurácia? Po pripojení zákazník zdieľa svoju návštevu so svojimi priateľmi na sociálnej sieti. Okrem toho pri prihlasovaní dostane priamo aktuálnu ponuku reštaurácie, zobrazia sa mu akcie a v budúcnosti si cez mobil i objedná. Pri tých, ktorí bezplatnú wi-fi využijú, zase reštaurácia vie, kto ju navštevuje pravidelne či kto prišiel po prvý raz. Cielené oslovovanie zákazníkov okrem toho zvýšilo dopyt po špeciálnych akciách. Vďaka riešeniu Cisco je riadenie wi-fi siete jednoduché cez cloudové rozhranie a k dispozícii sú štatistiky pripojenia každého prístupového bodu.

Reštaurácie nie sú jediné miesta, kde možno výhody wi-fi naplno využiť. Príležitosť môže ponúknuť trebárs už spomínaným kamenným predajniam či nákupným centrám. „Bezdrôtové pripojenie „odomyká“ obchodníkom prístup k zákazníkom. Z anonymných mobilov, potulujúcich sa po predajniach, sa stávajú konkrétni záujemcovia. Obchodník tak vie, kade sa pohybujú, čo ich zaujíma, čo naopak prehliadajú a má možnosť zobraziť im trebárs zľavový kupón presne v správnu chvíľu – napríklad keď si o danom tovare niečo začnú vyhľadávať na internete,“ popisuje možnosti moderných wi-fi sietí František Baranec, obchodný riaditeľ spoločnosti Cisco Slovensko.

Súkromie je pritom zaručené – obchod si vie k dátam priradiť len mobilný telefón, spájať ho s konkrétnym človekom možno až po jeho výslovnom súhlase.

Ľudia smartfóny používajú vo veľkom a používať ich chcú. Ignorovať ich preto v marketingu by bolo veľkou chybou. Podľa prieskumov Cisco tak môže aktívne využitie internetu v predajniach priniesť zvýšenie zisku až o 15,6 percenta. Bezdrôtové siete tak nemusia byť len nutným zlom, potrebným na udržanie kroku s konkurenciou. Pri správnom využití môžu byť obrovskou výhodou, ktorá prinesie spokojnejších a vernejších zákazníkov.

Zdroj: Media Media

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. november 2025 10:16