Umelecké stvárnenie podstaty jednotlivých chutí sa stalo základom redizajnu, ktorým Absolut zmenila tvár svojich ochutených vodiek. Dizajnéri značky sa tak rozhodli pochovať prvoplánové a konvenčné uvažovanie, podľa ktorého musí byť na obale ovocnej vodky vždy jasne vyobrazený samotný plod.
„Je to jedna z najdramatickejších zmien, aké sme kedy urobili, a zároveň s istotou náš najodvážnejší dizajnový projekt. Kým väčšina ochutených vodiek vyzerá viac-menej rovnako, my sme spotrebiteľom chceli priniesť niečo výrazné a odlíšiteľné, niečo, čo inde nemali možnosť vidieť,“ hovorí Anna Kamjou, Global Design Director spoločnosti Absolut.
Dizajnéri Absolut sa inšpirovali moderným umením a pri práci načreli do symboliky a mytológie viažucej sa k jednotlivým príchutiam. Našli tak prapodstatu každej ingrediencie – abstraktnú esenciu chute, ktorá sa stala základom umeleckých vyjadrení na fľašiach. Výsledné diela pritom nemajú zobrazovať ovocie či jeho chuť ako takú, oveľa viac ide o zhmotnenie energie skrývajúcej sa za každým z plodov a jeho chuťou. Pri Absolut Apeach napríklad jemné pastelové farby a ľahké ťahy štetcom dokonale vystihujú prchavo romantickú a sladkú mäkkosť marhule, kým dizajn hruškovej Absolut Pears prekladá historické spojenie plodu s čistotou a dlhovekosťou do abstraktného tvaru pripomínajúceho hrušku a zároveň i symbol večnosti.
„Už v roku 1985 sa fľaša Absolut po prvý raz objavila v umelecky ladenej kampani a odvtedy je umenie neoddeliteľnou súčasťou našej filozofie aj zážitku našich spotrebiteľov. Dnes v tomto inšpiratívnom duchu obliekame celý ochutený rad Absolut a inovatívnym dizajnom potvrdzujeme aj svoju pozíciu kreatívneho lídra,“ dodáva Lenka Bačková, brand manažér Absolut na Slovensku.
Poznámka:
Redizajnované fľaše zahŕňajú produkty Absolut Pears, Absolut Raspberri, Absolut Vanilia, Absolut Ruby Red a Absolut Wild Tea. Prvé kusy nových fliaš nájdete vo vybraných predajniach od októbra 2013, zmena celého portfólia prebehne do konca roka 2014.
Zdroj: MCC