Pre túto expanziu je kľúčová akvizícia spoločnosti Sensemetric Web & Social Media Mining GmbH, ku ktorej prišlo na začiatku júna. Tá vyvinula jedinečnú digitálnu crowdsourcingovú platformu, ktorá umožňuje analyzovať sociálne média v akejkoľvek krajine na svete, kde majú významný vplyv.
Sociálne média v súčasnosti predstavujú kľúčový verejný priestor, v ktorom môže marketing a neformálna komunikácia vo fórach ("šuškanda") ovplyvniť značku a predaj. Pre marketingový prieskum trhu sú preto dôležité ako zdroj vnímania postrehov na značku, ale aj ako zdroj všeobecných informácií o naladení spoločnosti a zdraví značky.
Centrum pre analýzu sociálnych médií vytvorené spoločnosťou GfK sa má sústrediť na prieskum sociálnych médií v globálnom meradle. Vďaka prepojeniu informácií získaných pomocou inovatívnej technológie spoločnosti Sensemetric využívajúcou web crawling a crowdsourcing s ďalšími zdrojmi údajov v rámci GfK, ako napríklad GfK Media Efficiency Panel, bude GfK môcť získať úplne nové poznatky o súvislostiach medzi vplyvom sociálnych médií a predajom.
V roku 2009 uviedla spoločnosť Sensemetric na trh rovnomenný nástroj a od roku 2011 patrí medzi preferovaných partnerov GfK. Spoločnosť Sensemetric Web & Social Mining GmbH bola založená v roku 2012. Poskytuje komplexné služby v oblasti "dolovania" údajov zo sociálnych sieti a poradenstvo na celosvetovej úrovni. Sensemetric sa od ostatných odlišuje najmä globálnou škálovateľnosťou svojej platformy a veľmi kvalitnou analýzou spotrebiteľskej dôvery.
Teraz bude spoločnosť Sensemetric úplne integrovaná do aktivít GfK a centra pre analýzu sociálnych médií vo Viedni. Centrum povedú bývalí výkonní riaditelia spoločnosti Sensemetric – Christian Waldheim a Florian Schütz.
Zdroj: GfK Slovakia

