StoryEditor

Efektivita printovej reklamy v časopisoch bude meraná nástrojom GfK StarchMetrix

05.09.2013, 12:45

Prieskumná agentúra GfK a Sekcia časopisov Únie vydavateľov v Českej republike sa dohodli na spolupráci týkajúcej sa pravidelného monitorovania efektivity printovej reklamy vo vybraných médiách. K uzavretiu dohody došlo na základe vlaňajšieho úspešného pilotného projektu, kde GfK monitorovala pre Úniu efektívnosť reklamy v tlači použitím overenej medzinárodnej metodiky GfK StarchMetrixTM. K zahájeniu novej etapy výskumu dôjde  v septembri tohto roku. Nástroj GfK StarchMetrixTM prinesie tlačovému trhu podklady pre lepšie zacielenie inzercie a objektívnejšie vyhodnotenie mediálnych investícii.

GfK StarchMetrixTM prináša novú dimenziu na český printový trh

 "Nadviazanie spolupráce so Sekciou časopisov Únie vydavateľov rozširuje analýzu českého printového trhu o novú dimenziu prostredníctvom nástroja GfK StarchMetrixTM. Pravidelné sledovanie účinnosti printovej reklamy spresňuje jej zacielenie a najmä objektivizuje meranie jej účinnosti a návratnosti vložených investícii", objasňuje Khaled El Tohami, Consumer Goods & Media Sector Leader zo spoločnosti GfK.

Printová reklama v českých médiách funguje

Pilotný výskum pre Úniu bol metodicky podporený expertmi z americkej spoločnosti GfK-MRI, špecializovanej na výskum tlačených médií. "Pilotný test zistil, že priemerná miera zaznamenania inzerátu v skúmaných českých tituloch bola 51 percent, čo je porovnateľné so zisteniami v najvyspelejších krajinách a potvrdzuje to celosvetový trend. Test zároveň dokázal, že printová reklama v českých médiách funguje a potvrdzuje zistenia zo zahraničných analýz, aké dôležité je správne umiestnenie inzercie v médiách, jej formát, frekvencia a oslovenie cieľovej skupiny", dodáva Jozef Šabľa riaditeľ Únie vydavateľov.

Výskum identifikoval aj niektoré lokálne špecifiká, napríklad to, že medzi najlepšie fungujúcimi inzerátmi v Českej republike, oproti iným krajinám, bolo nadpriemerné množstvo reklám na dobré jedlo (napr. čokoláda, víno, káva).

O pilotnom projekte GfK StarchMetrixTM v Českej republike

Do testu boli zaradené minuloročné októbrové čísla desiatich českých časopisov. Štruktúra respondentov podľa pohlavia zodpovedala pri každom časopise zloženiu čitateľskej obce daného titulu podľa Mediaprojektu, zber údajov prebehol on-line, vždy medzi 125 čitateľmi konkrétneho čísla daného titulu. V teste sa hodnotili všetky inzeráty v rozsahu aspoň 1/3 strany a každý respondent hodnotil maximálne 30 inzerátov. Pri hodnotení sa využili indikátory, ktoré sa v rámci metodiky GfK StarchMetrixTMpoužívajú jednotne na celom svete: vzťah k inzerovaným značkám, zaznamenanie reklamy a čítanosť daného titulu.

O nástroji GfK StarchMetrixTM

GfK StarchMetrixTM je všeobecne akceptovaným štandardným nástrojom na meranie printovej reklamy. Už viac než 85 rokov je Starch Advertising Research najdôveryhodnejším zdrojom informácií o trhu a meria efektivitu reklamy v časopisoch v Spojených štátoch amerických. GfK StarchMetrixTM je syndikovaná služba, ktorá poskytuje podrobné meranie návratností investícií do reklamy vo vydaniach časopisov, ktoré sú medzi spotrebiteľmi najpopulárnejšie. GfK StarchMetrixTM používa prísnu a konzistentnú metodiku a umožňuje zadávateľom reklamy, ako aj vydavateľom časopisov, aby doložili celkový dopad reklamy v časopisoch v celoštátnych, ako aj medzinárodných mediálnych plánoch.

Zdroj: GfK

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. november 2025 00:20