Za prvých 9 mesiacov roku 2013 dosiahla Slovenská pošta, a.s., zisk vo výške 6,5 milióna eur po zdanení, čo predstavuje takmer 2-násobok oproti plánu. Za rovnaké obdobie roku 2012 pritom dosiahla spoločnosť stratu 3,8 mil. Eur. Slovenskej pošte sa tak darí napĺnať ambiciózne ciele, ktoré si naplánovala na rok 2013.
Za celý rok 2013 očakáva SP kladný hospodársky výsledok na úrovni 2 mil. Eur, čo predstavuje v porovnaní s minuloročnou stratou na úrovni 2,7 mil. eur zlepšenie hospodárskeho výsledku o takmer 5 mil. Eur.
Podstatný vplyv na pozitívne hospodárenie mali najmä výnosy v medzinárodnom poštovom styku, v zmluvných zásielkových službách a finančných službách. Spoločnosť pripravila ozdravný plán, ktorý je zameraný na zníženie prevádzkových nákladov a zvýšenie výnosov, zavedením nových poštových aj nepoštových služieb. Pošte sa podarilo zlepšiť hospodárenie vďaka programu zmien, ktorý má umožniť transformáciu spoločnosti v celej škále služieb a vnútorných procesov, pri vytvorení nových oblastí poskytovaných služieb.
„Dôležité je, že všetky zmeny plánujeme realizovať pri udržaní zamestnanosti, to znamená, že v žiadnom prípade neplánujeme prepúšťať. Práve naopak, chceme nájsť ľuďom prácu, ktorá dotvára tradičný a moderný charakter pošty. Vzhľadom na dlhodobý celoeurópsky trend poklesu listových zásielok, je našim cieľom funkčne využiť svoju jedinečnú pobočkovú sieť, ktorou chceme aj v spolupráci so štátom priblížiť služby verejnej správy občanom, verejnému a súkromnému sektoru,“ informuje generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker.
Slovenská pošta v roku 2013 priniesla na trh mnohé novinky. S cieľom efektívnejšieho využitia svojej jedinečnej pobočkovej infraštruktúry, SP funkčne rozšírila portfólio svojich služieb. Ponúka tak tradičné poštové služby, ako aj služby v spolupráci so štátom alebo inými obchodnými partnermi, o ktoré je rastúci záujem zo strany občanov a podnikateľov.
Slovenská pošta ako prvá na Slovensku otvorila v minulom roku 12 pilotných pracovísk Integrovaných obslužných miest, prostredníctvom ktorých prevádzkuje vybrané služby štátnej správy. Počas ročnej doby prevádzky sa záujem občanov o poskytovanie týchto služieb neustále zvyšuje. Z týchto dôvodov bol od júla 2013 rozšírený počet o ďalších 201 pracovísk vo viac ako 100 mestáchgeograficky rovnomerne rozmiestnených po celom Slovensku. Už čoskoro SP prinesie na trh ďalšiu novinku, ktorá uľahčí zákazníkom prístup k službám štátu. Okrem výpisov z obchodných registrov, to bude spustenie pilotného projektu v spolupráci s Úradom geodézie, kartografie a katastra SR na vydávanie výpisov z listov vlastníctva. Pilotný projekt spúšťame na pôvodných 13 IOM pracoviskách tak, aby sme na malom rozsahu pracovísk overili kvalitu riešenia priamo v produkčnej prevádzke. Tieto pilotné pracoviská budú občanom k dispozícii v mestách: Bratislava (3 pracoviská), Nitra, Trenčín Komárno, Banská Bystrica, Lučenec, Žilina, Liptovský Mikuláš, Poprad, Košice, Prešov. Cena služby bude rovnaká ako pri vyžiadaní prostredníctvom katastrálnych odborov okresných úradov (bývalé Správy katastra) a to 8 EUR. Hlavným prínosom služby však bude odstránenie geografických obmedzení, teda občan nebude nútený vycestovať na príslušné pracovisko v pôsobnosti ktorého nehnuteľnosť vlastní. Pilotná prevádzka bude realizovaná do polovice roka 2014, následne plánujeme prevádzkovať túto službu aj na ďalších 201 pracoviskách, to znamená spolu na 213 poštách.
Zároveň je snahou v budúcnosti spolupracovať aj s Generálnou prokuratúrou a poskytovať na vybraných pracoviskách výpisy z registra trestov. SP takisto úspešne naštartovala aj projekt spolupráce s Ticket portálom. Zákazníci si tak môžu na vybraných 55 pobočkách pošty zakúpiť lístky na rôzne športové a kultúrne podujatia.
V roku 2013 SP otvorila 4 nové kontaktné miesta daňových úradov. Klienti ich nájdu na pobočkách pošty v Novej Bani, Veľkom Mederi, Vrábľoch a Novákoch. Okrem poskytovania základných informácií k daniam pracovníci kontaktných miest vydávajú daňové tlačivá, preberajú a formálne kontrolujú všetky typy daňových priznaní, hlásení a prehľadov, účtovných výkazov, súhrnných výkazov a ďalších vstupných dokumentov. Ďalej prijímajú, evidujú a triedia doručené zásielky, resp. podania a tiež poskytujú možnosť osobného prevzatia vybraných písomností daňového úradu.
Zdroj: Slovenská pošta