StoryEditor

Takmer 15 % Slovákov si hokejové prenosy najradšej pozrie mimo domova

22.05.2014, 11:55
Hokejové prenosy so zastúpením nášho národného tímu patrili k najsledovanejším reláciám. Divák oceňuje najmä kvalitu spracovania programu. Zistenia vyplynuli z májového kontinuálneho prieskumu GfK Media Appreciation Panel spoločnosti GfK, ktorého cieľom bolo meranie diváckej spätnej väzby a hodnotenie kvality jednotlivých televíznych programov.

Majstrovstvá Sveta v hokeji so zastúpením nášho národného tímu patrili k najsledovanejším programom u slovenských divákov. Dosiahli celkovo vysoké priemerné hodnotenie na úrovni 8,7 bodov z celkových desiatich bodov. „Majstrovstvá Sveta v hokeji si pozriem každý rok, nenechám si ich nikdy ujsť. Niet napínavejšieho programu v televízii“, slová respondenta, ktoré vystihujú obľúbenosť nášho „národného“ športu. Respondenti tiež ako pozitívum vyzdvihli „Originálny mladý národný tím SR“. Fanúšikov mrzel v prehraných zápasoch hlavne „nešťastný a nezaslúžený výsledok“.

Kde si sledovanie prenosov užijeme najviac?

Podľa výsledkov prieskumu si  viac než osem z desiatich slovenských fanúšikov pozrie hokej najradšej doma na televízore. Mimo svojho domova pozerá hokejové prenosy takmer 15 percent Slovákov. „Najobľúbenejším miestom na pozeranie mimo domova je vonku v podniku a na návšteve. Dvaja z piatich Slovákov si pozrú hokej najradšej sami a vyše štvrtina Slovákov so svojím partnerom. Desať percent fanúšikov si vychutná prenosy so svojimi kamarátmi a známymi.“ dodáva Barbora Hrapková Šlosárová, Sector Leader GfK pre Media, Consumer Goods a Retail Sector.

Je sledovanie hokeja len mužskou záležitosťou?

Zaujímavosťou je, že sledovanosť hokeja sa podľa pohlavia takmer nelíši. U mužov aj žien sa hokejové prenosy tešia vysokej sledovanosti a tiež pozitívnemu hodnoteniu programu.  Diváci hodnotili hokejové prenosy ako program vysokej kvality. Potvrdzujú to aj slová respondenta „veľmi dobrá konfrontácia hostí v štúdiu, kvalitné prestávkové a pozápasové analýzy, dobre spracovaný prenos“.

O prieskume

GfK Media Appreciation Panel je kontinuálny prieskum, ktorý prebieha na špeciálne vytvorenom paneli respondentov (denne vzorka 1000 respondentov). Cieľom prieskumu je meranie diváckej spätnej väzby a hodnotenie kvality jednotlivých televíznych programov, ktoré respondenti sledovali predchádzajúci deň. Televízne relácie boli hodnotené na škále od 1 do 10, kde 1 znamená najhoršie hodnotenie a 10 najlepšie hodnotenie.

Zdroj: GfK Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
11. júl 2025 19:48