Niektoré služby by mali banky poskytovať svojim klientom zadarmo. Vyplynulo to z nedávneho prieskumu direct banky ZUNO. Celkom 58 % Slovákov uviedlo, že banky by nemali vyberať od klientov poplatky za každý typ služby. Niektoré z nich by mali byť jednoducho zadarmo. Taktiež by uvítali, keby mohli vybavovať svoje bankové záležitosti rýchlejšie a online. Chodiť do banky osobne považuje 25 % Slovákov za retro.
Prieskum zisťoval aj nálady Slovákov v správaní bánk. Výsledky potvrdili, že 43 % Slovákov otravuje nekonečná byrokracia a podpisovanie množstva papierov pri akejkoľvek zmene, ktorú chcú v banke vykonať. Prekáža im taktiež nezrozumiteľný bankový jazyk, ktorým komunikujú s klientmi. Takéto správanie vnímajú v dnešnej dobe ako prežitok.
„Naša nová kampaň Retro je super, ale nie v bankovníctve poukazuje na niektoré retro veci a spôsoby v bankovníctve. Je zaujímavé, že tieto zistenia potvrdil aj prieskum na Slovensku a v Čechách,“ hovorí Alina Agurida, ktorá prieskum v ZUNO viedla. „V dobe, kedy sa dá všetko vybaviť online, ľudia už považujú jednoducho za retro platiť za služby, ktoré vedia zariadiť sami jediným klikom.“
Aj keď sú Slováci označovaní za pomerne konzervatívnych pokiaľ ide o bankovníctvo, neznamená to, že by neprivítali pokrok v bankových službách. Obľubujú koncept retro, predovšetkým v hudbe, móde a dizajne. Avšak pokiaľ ide o bankovníctvo, nepovažujú ho za vhodný.
Direct banka ZUNO je alternatívou k tradičným bankám. Tento fakt reflektuje v podobe nulových alebo veľmi nízkych poplatkov. Funguje výlučne na internete alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie a jej klienti môžu všetko vybaviť online 24 hodín denne/7 dní v týždni.
„Jednoducho povedané, koncept smart bankovníctva v 21. storočí bez zložitých úkonov môže urobiť podľa 55 percent slovenských respondentov život jednoduchší, kvalitnejší a príjemnejší,“ dodáva Alina Agurida.
Čo považujete v dnešnej dobe za retro v bankovníctve? (v %)
Čomu by sa mali banky vyhnúť, aby neboli retro? (v %)
Prieskum realizovala agentúra Perfect Crowd v júni 2013 na vzorke 500 respondentov.