StoryEditor

Spoločnosti SKO a Kantar Media podpísali dvojročnú zmluvu o meraní online reklám v Holandsku

20.08.2014, 14:12

Asociácia pre televízne a internetové vysielanie Stichting KijkOnderzoek (SKO) a Kantar Media Audiences, do siete ktorej patrí aj sektor TAM spoločnosti TNS Slovakia, podpísali novú, dvojročnú zmluvu o meraní online reklamy v Holandsku.

Nová spolupráca umožní meranie internetovej reklamy na širokej škále platforiem, vrátane všetkých tých, ktoré patria pod PMA (Platform Media – Adviesbureaus) a pod zainteresovaných vydavateľov. SKO si kladie za cieľ vytvoriť také štandardy, ktoré budú transparentné, a ktoré pokryjú celý trh. Prvé dáta budú k dispozícii v treťom kvartáli 2014. SKO dosiahne maximálne pokrytie trhu 1.1.2015.

Online reklama

Rozsah internetového vysielania sa neustále rozširuje, tak isto aj počet online reklám. Navyše majú internetové reklamy rôzne tvary a veľkosti: pre-roll (reklama pred videom), mid-roll (reklama počas videa) a post-roll (reklama za videom). Už teraz sú všetky tieto online formáty merateľné. Kantar Media Audiences začne merať všetky online kampane plánované agentúrami, ktoré patria do združenia PMA, ako aj zúčastnenými vydavateľmi. Medzi zainteresovaných vydavateľov patria členovia SPOT, Sanoma, TMG a Videostrip. Kampane doručené zo strany SKO sa budú podľa autorizovaných štandardov SKO.

Merania SKO sa realizujú na základe normy VAST: Video Ad Serving Template.  Táto norma popisuje, ako by si reklamný server a internetový videoprehrávač mali vymieňať informácie o videoreklame. Pomocou normy VAST bude komplexný proces doručovania online reklám značne zjednodušený.

Cieľom SKO je produkovať správne a jednotné dáta týkajúce sa online reklám. Tzv. cenzové dáta sú súčasťou meny pre online video, ale na trh budú dodávané aj samostatne.

Bas de Vos, riaditeľ spoločnosti SKO, hovorí: „Tento projekt predstavuje ďalší významný krok v oblasti merania dôležitej časti správania sa holandských divákov pri sledovaní vysielania na internete. Je samozrejmé, že spoľahlivé údaje o internetovej reklame sú pre naše merania kľúčové.“

Oliver Pischke, globálny digitálny riaditeľ spoločnosti Kantar Media Audiences, dodal: „Multiplatformný svet vytvoril oveľa vzrušujúcejšie meranie a pochopenie online divákov. Sme radi, že SKO oceňuje našu technológiu a odborné skúsenosti a tešíme sa, že tieto ďalej rozšírime aj o meranie sledovacích návykov holandských divákov.“

Zdroj: TNS Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
30. apríl 2024 16:12