Telefónica vďačí stratégii digitálnej transformácie za ocenenie ako jedinej telekomunikačnej spoločnosti v rebríčku TOP 20
Celosvetový rebríček TOP 10 spoločností pre rok 2013 nasleduje nižšie:
- Proctor & Gamble
- Microsoft
- General Electric
- Coca-Cola
- Unilever
- IBM
- Wal-Mart
- McDonald's
- Telefónica
Spoločnosť Telefónica bola včera večer vymenovaná za najlepšiu telekomunikačnú spoločnosť na svete z hľadiska jej vedenia, rozvoja talentov a podpory inovácií po celom svete. Spoločnosť Telefónica skončila na deviatom mieste v rebríčku štúdie skupiny Hay Group Najlepšie spoločnosti z hľadiska vedenia. Štúdia bola vypracovaná na základe prieskumu takmer 18 000 jednotlivcov vo viac ako 2 200 organizáciách po celom svete. Rebríček 20 najlepších spoločností (TOP 20) nájdete tu.
Hay Group, popredná celosvetová manažérska poradenská firma, pozitívne ohodnotila spoločnosti, ktoré sa dostali do užšieho výberu pre rebríček TOP 20, za ich prístup zameraný na budúcnosť a neustále analyzovanie v snahe predvídať, ktoré role sú – a budú – kľúčové pre ich úspech a následné cielené určenie a rozvíjanie lídrov so správnymi schopnosťami pre plnenie daných rolí.
Bernardo Quinn, riaditeľ pre ľudské zdroje v spoločnosti Telefónica, uviedol: „Naše umiestnenie v rebríčku TOP 10 svetovej elity podľa spoločnosti Hay Group je dôležité potvrdenie úspešnej transformačnej cesty, ktorú Telefónica absolvuje v snahe stať sa poprednou svetovou spoločnosťou v oblasti digitálnych telekomunikácií. Toto ohodnotenie je ukážkou jedinečnej povahy nášho modelu rozvoja vedenia, ktorý je navrhnutý tak, aby posilnil, zaangažoval a poskytol možnosti obrovskému talentu a diverzite našej pracovnej sily, zatiaľ čo spoločnosť pracuje na hlbokej transformácii smerom do čela odvetvia.“
Pán Quinn dodal: „My v spoločnosti Telefónica veríme, že možnosti technológie by mali byť otvorené každému a niet pochybností o tom, že ak ponúkneme technológie každému jednotlivcovi, vyvoláme tak pozitívny vplyv na našu ľudskú spoločnosť a ekonómiu. Získanie tohto uznania nás nesmierne teší, pretože znamená, že budujeme agilnú organizáciu, ktorá podporuje spoluprácu. Čo je však ešte dôležitejšie, táto organizácia motivuje našich ľudí pestovať si vášnivé nadšenie pre dosahovanie cieľov firmy Telefónica.“
Rick Lash, riaditeľ pre prax vedenia a talentu v skupine Hay Group a spoluvedúci štúdie Najlepšie spoločnosti z hľadiska vedenia, povedal: „Je čoraz ťažšie tradičnými spôsobmi vytvoriť a prevádzkovať ziskové podniky. Organizácie musia zmeniť spôsob svojho myslenia pri vytváraní vzťahov s trhmi. Najlepšie spoločnosti majú skúsenosti s predvídaním a uspokojovaním potrieb klientov vo viacerých oblastiach zákazníckeho spektra. Zaznamenali sme u nich presun od predaja produktov a služieb k formovaniu integrovaných obchodných partnerov, ktorí dokážu zákazníkom pomôcť vyriešiť ich naliehavé potreby.“
20 najlepších spoločností (TOP 20) uvádzalo, že robili viac pre rozvíjanie svojej populácie nových manažérov a manažérov strednej úrovne, pričom vykazovali vyššie miery využitia webových modulov vedenia (72 percent verzus 39 percent pri všetkých ostatných spoločnostiach), školení o vedení organizovaných v triede (80 percent verzus 55 percent) a mentorovania senior manažérmi alebo výkonnými pracovníkmi (68 percent verzus 39 percent). Takmer 80 percent spoločností zaradených do TOP 20 uviedlo, že ich organizácia nabáda zamestnancov, aby trávili viac času diskusiami o budúcich potrebách zákazníkov. Toto číslo môžeme porovnať s len 55 percentami, ktoré vykázali ostatné spoločnosti. Podobne 90 percent TOP 20 spoločností uvádzalo, že senior lídri komunikujú skutočnosť, že prežitie firmy závisí na prispôsobení sa vyvíjajúcim sa trendom trhu, v porovnaní so 70 percentami vykázanými pri ostatných spoločnostiach.
Zdroj: AMI Communications Slovakia