Na tomto hospodárskom výsledku má podiel nielen vydarené počasie, ale tiež aktívne vyhľadávanie nových príležitostí pre ďalšie rozširovanie. Menovite sa skupina Kofola v marci 2015 rozrástla o slovinskú skupinu Radenska, ktorá je silným hráčom jadranského regiónu. V našich zemepisných šírkach bola taktiež zásadnou zmenou minulého roka dohoda o distribúcii nápojov značky Rauch.
„Sme radi, že nám prialo počasie, ale počasie je vrtkavé. Pre mňa je oveľa dôležitejší fakt, že vďaka našej tvrdej práci, snahe inovovať a pritom si udržať hlboký rešpekt k tradíciám a našim zákazníkom, dokážeme rásť aj na tak vysoko konkurenčnom trhu, ako je trh nápojov. Okrem toho nepoľavujeme v snahe aktívne využívať nové príležitosti k rastu v okolitých krajinách,“ komentuje hospodársky výsledok skupiny Jannis Samaras, jej generálny riaditeľ.
Svoje ovocie priniesla dlhodobá stratégia investovať do zdravých nápojov. Rýchlo rastúca sieť UGO barov, ktorých je k dnešnému dňu už 62, priniesla vyššie tržby oproti predchádzajúcemu roku o desiatky percent. Do výsledného skóre skupiny Kofola sa pozitívne premietlo aj zavedenie tzv. priamej distribúcie nápojov v rámci Českej republiky. Aj napriek investíciám do rastu a rozširovania skupiny prakticky nevzrástla jej zadlženosť, ukazovateľ Net debt/EBITDA je na veľmi konzervatívnej úrovni 1,1. Vďaka súčasnej finančnej pozícii má skupina všetky predpoklady pre ďalší rozvoj.
Okrem úspechu na poli čísel bodovala skupina aj v mnohých ďalších oblastiach. Kampaň na „Fofolu“ sa v Českej republike a na Slovensku stala prakticky fenoménom a nie náhodou získala v oboch krajinách prestížne ocenenie Effie za najefektívnejšiu reklamu. Koncom roka skupina úspešne vstúpila na Burzu cenných papierov Praha a čerešničkou na torte je umiestnenie spoločnosti Kofola na treťom mieste v rebríčku najobdivovanejších firiem v Českej republike.
|
V tisícoch eur |
2015* |
2014** |
Zmena 2015/2014 |
Zmena 2015/2014 |
|
Tržby |
263 565 |
230 011 |
33 554 |
14,6% |
|
Prevádzkový zisk (EBIT) |
21 604 |
16 231 |
5 373 |
33,1% |
|
EBITDA |
40 415 |
33 531 |
6 884 |
20,5% |
*výsledky sú upravené o jednorazové položky
**výsledky sú vypočítané na základe sadzieb v období 1. 1. – 31. 12. 2015
Zdroj: PR Clinic

