Takmer 70 percent slovenských spotrebiteľov by uprednostnilo pri nákupe mlieka znovu uzatvárateľné obaly s plastovým skrutkovým uzáverom. Výhody tohto typu balenia sú zrejmé: Je praktický, uchováva senzorické vlastnosti mlieka a súčasne chráni mlieko pred pachmi z chladničky. V segmente trvanlivého mlieka však prevažujú kartóny s perforáciou a na obaly so skrutkovým uzáverom pripadá len jedna tretina výrobkov.
„Spotrebiteľský trend, podľa ktorého zákazníci uprednostňujú skrutkové uzávery, je v okolitých európskych krajinách ešte silnejší,“ hovorí Roman Straka, regionálny riaditeľ pre marketing spoločnosti Tetra Pak. „Napríklad v Nemecku, kde je podiel uzáverov na trvanlivom mlieku väčší ako 90 percent, je jedným z najrozšírenejších obalov pre trvanlivé mlieko Tetra Brik ® Aseptic Edge LightCap. Tento typ obalu má široký skrutkový uzáver, ktorý umožňuje spotrebiteľovi ľahkú manipuláciu a pohodlné nalievanie.“
Popri spotrebiteľských preferenciách je pre Tetra Pak prioritou aj znižovanie nákladov pri výrobe a balení mlieka. Odpoveďou spoločnosti na požiadavky výrobcov je nová platforma plniacich liniek Tetra Pak A3/Flex iLine. Jej hlavnými prednosťami sú kratšia doba na inštaláciu a uvedenie do prevádzky, vyššia kapacita, spoľahlivosť a flexibilita linky. Náklady na prevádzku sú v porovnaní s linkami predchádzajúcej generácie nižšie až o 30 percent.
Ďalšiu inováciu v segmente spracovateľských riešení predstavuje technológia One Step, ktorá skracuje dobu spracovania trvanlivého mlieka z dvoch dní na niekoľko hodín, čím znižuje prevádzkové náklady až o 50 percent. Inovácia tkvie v spojení tepelného ošetrenia, odstredenia a štandardizácie do jediného kroku, čo uľahčuje a urýchľuje výrobný proces.
Zdroj: Comm

