Milka v papierových stojanoch
StoryEditor

Udržateľnosť plus láska sa rovná láska k udržateľnosti

14.02.2023, 14:08
Autor:
redred

Milka dezerty a sušienky Milka, Oreo a BeBe Dobré ráno budú oddnes v obchodoch na Slovensku v hnedých recyklovateľných papierových stojanoch.

"Zaviedli sme udržateľnú výrobu papierových stojanov bez laminácie a plošnej potlače, ktorá šetrí farby, vodu a energiu. Takýto materiál je navyše vhodný na mnohonásobnú opakovanú recykláciu," uviedol Václav Vršínský, ktorý je manažérom pre obchodnú stratégiu na predajných miestach pre SR, ČR a Maďarsko. MDLZ doteraz ročne v regióne spotrebovával viac než milión predmetov na propagáciu.

Ide o reakciu na väčší dopyt verejnosti po udržateľnej výrobe potravín, obalov a propagačných predmetov. "Reagujeme na hodnoty, ktoré samozrejme sami zdieľame s našimi zákazníkmi. Ide o lásku k životnému prostrediu a hľadanie ciest k dosiahnutiu udržateľnosti. Preto sme si položili otázku, či všade potrebujeme stojany. Ak už stojan musíme vyrobiť, začali sme riešiť minimalizáciu jeho dopadu na životné prostredie," vysvetľuje Vršínský.

Len konštrukčnými zmenami bolo podľa neho ušetrených 39 percent materiálu v porovnaní s predchádzajúcou konštrukciou pri zvýšení pevnosti a stability celej konštrukcie. V tomto roku predstavujú nové hnedé stojany 10 percent všetkých používaných stojanov s produktmi MDLZ na Slovensku. V budúcom roku by to už malo byť viac ako polovica.

Zavedenie recyklovateľných stojanov je súčasťou novej stratégie udržateľného spôsobu predaja, ktorú začala spoločnosť MDLZ implementovať pred tromi rokmi. Týka sa aj propagačných materiálov na mieste predaja a zmien celkovej filozofie pracovných postupov s prekrývaním do logistiky a ďalších oblastí, ktoré môžu prispieť k udržateľnosti. V prvom polroku minulého roku sa tak v regióne podarilo zachrániť materiál v rozsahu 279 stromov, 14 ton papiera a 400 tisíc litrov vody.

Nové ekologické stojany sú výsledkom práce pražského tímu kreatívneho predaja firmy Mondelez International (MDLZ), ktorý sa rozhodol znížiť dopady predaja cukrovín, čokolády a sušienok na životné prostredie. V regióne ide o test s potenciálom rozšírenia na celé portfólio výrobkov a do ďalších krajín v prípade, že bude úspešný.

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 07:19