Taktiež rastie popularita pobytov v Poľsku a Maďarsku a zákazníci na pobyty v týchto krajinách utratili o 37 % viac ako v predchádzajúcom roku, informoval generálny riaditeľ portálu Erik Richnák.
Slovenským zákazníkom bolo predaných 236-tisíc nocí, pričom 61 percent zákazníkov zostalo na Slovensku a 39 percent si vybralo pobyt v zahraničí. „V roku 2023 sme vďaka našim obchodným partnerom sprostredkovali 450.000 zážitkov. Vo všetkých segmentoch sa však prejavila inflácia, nárast priemernej ceny predanej noci v cestovaní bol oproti roku 2022 takmer 16-percentný,“ uviedol Richnák.
Zákazníci podľa neho zároveň v oveľa vyššej miere využívali kratšie a cenovo dostupnejšie pobyty. Podobné cenové nárasty boli aj v segmente lokálnych zážitkov, kde sa však napriek tomu predalo o 20 percent viac zážitkových aktivít ako v predchádzajúcom roku. Najpopulárnejšie boli aquaparky a iné zábavné parky, ktoré podľa Richnáka zaznamenali aj najväčšie medziročne nárasty.
„Celkovo sme sprostredkovali viac ako 120.000 takýchto vstupov, so 17-percentným medziročným nárastom záujmu o ne. Tradične obľúbené sú masáže a wellness služby,“ dodal.
Zákazníci portálu podľa Richnáka zároveň venovali na dobročiné účely o 20 percent viac finančných prostriedkov ako v roku 2022, čím prispeli sumou takmer 100-tisíc eur. Všetky tieto prostriedky Zľavomat sprostredkúva priamo ľuďom, alebo organizáciám, ktorí to potrebujú.