O2 v týchto dňoch oslavuje 200 000 fanúšikov na Facebooku. Pri tejto príležitosti chceli pripraviť kampaň. Využili na to 10-dňovú agentúru – projekt, za ktorým stojí agentúra TRIAD, ktorá sa o značku O2 stará niekoľko rokov.
10-dňová agentúra je zložená z mladých juniorov a najmä študentov, ktorí sa chcú naučiť viac, ako im ponúka škola. A práve týmto študentom zverila dôveru značka, ktorá patrí medzi najväčších zadávateľov reklamy.
Zadaním bolo vytvoriť zaujímavú, vtipnú a chytľavú social kampaň primárne orientovanú na mladých ľudí 18-35. Podmienkou bolo využiť mobilnú platformu.
Výsledkom práce študentov, ktorí boli pod dohľadom seniorných pracovníkov z agentúry, je kampaň s názvom Vidno, že si náš. V nej vytvorili microsite, v ktorej si môže každý vytvoriť svoju dvojičku – maňušku, ktorá bude vyzerať presne ako on. A jednému šťastlivcovi ju O2 naozaj aj vyrobí.
Veľmi pekný spôsob, ako získať dodatočné kontakty pre operátora. Keďže na to, aby ste mohli súťažiť o vyrobenie maňušky, ste museli zadať svoju emailovú adresu.
„Osloviť mladšiu cieľovú skupinu vo veku okolo 17-20 rokov na Facebooku je čoraz náročnejšie. Tínedžeri na značky reagujú skôr kriticky. Aj preto sme dali priestor študentom z 10-dňovej agentúry TRIADu. Veď kto iný by mal vedieť, čo mladých baví, ak nie oni sami? Navyše, O2 vždy fandilo a fandí nápadom mladých ľudí. S výsledkom sme spokojní. Je to úlet a ten baví nás, aj našich fanúšikov. A sociálne siete sú pre nás najmä o zábave,“ povedala pre Stratégie Markéta Plichtová, ktorá sa v O2 špecializuje na online marketingovú komunikáciu.
Nápad zastrešili vybraní študenti v 10-dňovej agentúre, ktorých vybrali podľa toho, ako splnili úvodné zadanie. Do 10dňovky sa tak nedostal každý prihlásený. „Všetko si riešili sami, samozrejme pod starostlivým dohľadom svojich mentorov, skúsených seniorov z TRIADu. Šli si do centrály O2 pre brief, brainstormovali, pripravovali prezentáciu, prerábali, prezentovali vytvorenú kampaň. Za necelé dva týždne sa dotkli takmer všetkého, čo tvorbu kampane sprevádza,“ hovoria zástupcovia agentúry o priebehu.
„10-dňová agentúra vznikla ako odpoveď na klasické stáže v agentúrach, kde sa stážisti často vôbec nedostanú k skutočnej reklame a robia iba pomocné činnosti. V 10-dňovej sa naproti tomu stretne niekoľko talentovaných mladých ľudí, často študentov, ktorí dostanú reálne zadanie a pracujú na tvorbe skutočnej kampane, ktorá bude následne realizovaná,“ dopĺňajú.
Tento ročník je už tretí v poradí. V roku 2013 pripravili tak študenti kampaň pre coworking THE SPOT a v roku 2014 pre e-shop Shoppie.sk. Tento rok prijal ponuku TRIADu operátor O2, ktorý patrí medzi top 10 najväčší spenderov na Slovensku (v roku 2016 investovalo O2 do médií 22,5 miliónov eur).