20.07.2012, 09:16

Václav Mika: O čom je jeho projekt RTVS bez bariér

Prinášame výber najzaujímavejších bodov z projektu, ktorým sa Mika uchádza o kreslo riaditeľa RTVS.

Václav Mika: O čom je jeho projekt RTVS bez bariér

Václav Mika kandiduje na post generálneho riaditeľa RTVS. Do parlamentu poslal projekt RTVS bez bariér. Stratégie si ho preštudovali. Prinášame výber téz, ktoré Mika v projekte prezentuje.

 

Václav Mika: RTVS bez bariér
Vybrané tézy z projektu

- absentuje strategický a cielený marketing

- dominantný má byť program, nie otázky typu „čo s výškovou budovou“

- RTVS musí riešiť programovú krízu a krízu vlastnej tvorby

- treba zvýšiť mediálnu výkonnosť programových služieb

- úloha verejnoprávnych médií porastie

- najväčšiu záťaž televízneho trhu a definitívny prepad STV priniesla digitalizácia terestriálu

- diváci stratili návyk prepínať na programy STV, divácka lojalita STV je nízka

- vymizli nástroje na sledovanie spätnej väzby, potrebnej pre verejnoprávnu TV. Treba zaviesť hodnotiace parametre

- Jednotka musí zlepšiť svoj programový výkon, a to aj cestou viac peňazí do programu

- formát, výkon aj kvalita Dvojky sú zlé. Mika preferuje „jasný formát náročnej Dvojky“

- pre rozhlas treba získať „presvedčivejšiu mediálnu pozíciu“

- výsledok Rádia_FM je „žalostne nízky“. Stanicu čakajú zásadné formátové a obsahové rozhodnutia. Rádio_FM nezodpovedá kritériám úspešnej programovej služby z programového ani ekonomického hľadiska

- moderované bloky Rádia Slovensko majú kolísavú úroveň, hudobný formát rádia je nedoriešený, pôvodnej slovenskej hudobnej zložky citeľne ubudlo. Vzniká potreba zvýšiť dynamiku stanice

- formát Rádia Devín si vyžiada podrobnú analýzu

- Mika plánuje nové tematické programové služby

- plán vytvoriť silné značky jednotlivých programových služieb

- televízia nemá prakticky funkčný web, treba to prelomiť. Dôležitý je archív, podpora vlastných formátov vrátane spravodajstva

- RTVS má predpoklady udržať ukazovatele rozpočtu na rok 2012

- je nevyhnutné podporiť zmenu firemnej kultúry, čo je dlhodobý proces. Mika navrhuje systém kvality ľudských zdrojov

- cieľom je mať na kľúčových pozíciách lepších ľudí ako konkurencia

- súčasná organizačná štruktúra je nekonzistentná, absentuje výskum a analýzy, vývoj TV formátov a interaktivita

- zriadi sa nová pozícia výkonného riaditeľa, produktovo oddelí riadenie rozhlasu a televízie. Útvar kreativity sa osamostatní, posilní sa štruktúra a funkcie útvaru komunikácie a marketingu

 

Mika Projekt

Zdroj: Ivan Krasko

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.