Reťazec rýchleho občerstvenia McDonald's sa stal terčom kritiky. Kritizuje ho americká organizácia Parents Televison Council a rozbieha protestné akcie.
"McDonald's bol kedysi family-friendly inzerent, ale teraz sa stal jedným z top sponzorov sexu, násilia a hrubosti v televízii. Zasiahnite a naliehajte na McDonald's, aby sa vrátil k zodpovednému televíznemu sponzoringu," apeluje organizácia.
Parents Televison Council patrí k dôležitým organizáciám, má približne 1,3 milióna členov či podporovateľov. Je známa tým, že bojuje proti násiliu a nevhodnému obsahu v televízii a často na to ide tak, že nabáda svojich priaznivcov, aby spisovali petície proti televíziám alebo tlačili na inzerentov, nech stiahnu svoju reklamu z nevhodných relácií. Teraz však venuje McDonaldu mimoriadnu pozornosť, svojim sympatizantom rozposlala e-mail špeciálne o tomto reťazci.
Parents Televison Council rozbieha konkrétne kroky proti McDonaldu. Spustil petíciu: Američania sa môžu na webe podpísať pod text, ktorý tvrdí, že McDonald's dáva svoje reklamné peniaze na programy, ktoré patria k tomu najhoršiemu v televízii, a mal by to prehodnotiť. Zároveň nabáda, aby to zdieľali na sociálnych sieťach. Ponúka aj tretiu alternatívu: chce od ľudí, aby išli do miestnej prevádzky McDonaldu a doniesli písomnú sťažnosť, respektíve výzvu na návrat k "starostlivosti a deti". Majú ísť za manažérmi či majiteľmi franchisingových prevádzok a hovoriť im, že to vrhá zlé svetlo aj na nich. Takto vyzerá ich výzva:
McDonald's podľa Parents Televison Council v posledných rokoch opustil svoj "zdravý rodinný imidž" a poškvrnil si povesť tým, že mal svoju reklamu v televíznych programoch plných hrubého slovníka, násilia a sexu. Brutálne podrezené hrdlo ženy, vtipy o pedofilnej opere či sexuálne scény v ním sponzorovaných seriáloch majú byť príkladmi. Na svojej stránke ukazuje nevhodné videá zo seriálov Stúpenci zla (The Following) a animovaných Griffinovcov (Family Guy). "Ešte v roku 2007 zaradil Parents Televison Council McDonald's medzi desať najlepších televíznych inzerentov. Ale posledné tri roky sa umiestňuje medzi najhoršími," sťažuje sa organizácia.
"Je dôležité uvedomiť si, že McDonald's nie je priamo zapojený do programových rozhodnutí televízií a rádií. Ako zadávateľ reklamy nie je našou úlohou určovať, čo vysielatelia majú a čo nemajú vysielať. Toto rozhodnutie je na vysielateľoch a, nakoniec, aj na každom divákovi," reagoval reťazec pre Baptist Press News a dodal, že si názory váži, posunie ich marketingovému oddeleniu a to ich zváži pri ďalších rozhodnutiach týkajúcich sa inzerovania.
Zdroj: Ivan Krasko