StoryEditor

Noví marketingoví riaditelia: Aké majú plány so značkami

23.12.2015, 07:00
Stratégie predstavujú nových marketingových riaditeľov štyroch značiek. Kam plánujú značky posunúť a kto sú v súkromí?

Na vedúcich marketingových pozíciách vo firmách nastali tento rok výrazné zmeny. Prinášame vám tri najzásadnejšie prestupy ľudí, ktorí budú rozhodovať, kam sa značka posunie a ako sa bude v nasledujúcom období profilovať. Pozrite si, kto sú noví marketingoví riaditelia. 

 

 

 

 

Jan Samko

marketingový riaditeľ

Datart

 

Aké máte plány so značkou?

Datart je sexy značka s vysokou mierou znalostí a kompetencií v obidvoch krajinách, kde pôsobíme. A na tom sa dá pekne stavať. Neočakávajte teda žiadnu revolúciu, ale skôr evolúciu. Rád by som, aby nás zákazníci vnímali ako najlepšiu cestu pri nákupe elektra. Môžete sa tešiť na to, že budeme viac odvážnejší, vtipnejší, hravejší. Spoločnosť je tu už 25 rokov, ale naše obchody "nie sú pre starých". Veríme, že vďaka novej  komunikácii dokážeme do našich predajní i na web prilákať nielen tradičných zákazníkov, ktorí prídu pre radu, ale i mladšiu generáciu, ktorá vyhľadáva technologické novinky a zábavu. 

S akou vlastnou neresťou bojujete?

Cimrmanovsky povedané: Neschopnosť udržať myšlienku a neschopnosť myšlienku opustiť. Potvrdia kolegovia. 

Splnilo sa vám to, kde ste sa pred 5timi rokmi videli?

Posledných 5 rokov bolo pre mňa veľmi turbulentné obdobie. Na druhej strane som vďaka tomu nabral mnoho skúseností, spoznal veľa nových ľudí... A to všetko mi nakoniec pomohlo sa vrátiť k tomu, čo mám rád. Milujem prácu, ktorú mám. Niečo tvoriť. Byť autoritou. Ovplyvňovať ľudí. Exhibovať. Pred piatimi rokmi som sa videl trošku inde a hnal sa hlava nehlava za niečím úplne iným. 

 
Keby ste mali pol roka voľno z práce, čo by ste robili?
Ja príliš dlho neposedím. Asi tak týždeň by som sa venoval odpočinku a priateľke, ktorú kvôli práci trošku zanedbávam. Najhoršie je, že už teraz pri odpovedaní na túto otázku premýšľam, do čoho by som sa pustil, mať tak chvíľku voľno...
 
Kto je Jan Samko
Jan Samko vytvoril pre eshop Alza.cz zelenú ikonu, neprehliadnuteľného mimožemšťaňa Alzáčika. Neskôr bol marketingovým riaditeľom spoločnosti CZ Golf, brand manažérom v Seznam.cz, marketingovým riaditeľom v Okay Holding a do Datartu prišiel zo spoločnosti AAA Auto. 
 
 

Jana Hegedüsová

šéfka marketingu

Sberbank

 

Aké máte plány so značkou?

Sberbank je zdravá značka, ktorá sa za pomerne krátky čas veľmi slušne etablovala na Slovenskom trhu. Má lojálnych klientov a mojím cieľom je komunikovať tak, aby sa nám klientská základňa rozširovala a počet spokojných klientov narastal.  
 

S akou vlastnou neresťou bojujete?

Aktuálne najviac bojujem s časom a s jeho ovládnutím - chcem všetko a hneď.

Splnilo sa vám to, kde ste sa pred 5timi rokmi videli?

Neplánujem tak dlho dopredu. Pre mňa je dôležité žiť aktuálnym okamžikom a tiež verím, že nech budem kdekoľvek, budem robiť prácu, ktorá ma bude baviť a napĺňať.  

 

Keby ste mali pol roka voľno z práce, čo by ste robili?
Venovala by som sa viac svojej rodine, priateľom, určite by som cestovala a možno sa aj konečne dostala k foteniu.
 

Kto je Jana Hegedüsová

Vo februári 2015 nahradila v Sberbank Petra Stopiaka. Ten prešiel do VÚB banky. Jana Hegedüsová sa stala riaditeľkou marketingu a komunikácie Sberbank. Naposledy viedla direct marketing v Poštovej banke. Od júla 2013 bola manažérkou programového úseku a kompletne zastrešovala program Joj a v roku 2014 sa stala zástupkyňou generálneho riaditeľa pre development programov. Istý čas dočasne viedla úsek marketingu, PR a analýz. Pôsobenie v TV Joj ukončila vo februári 2014 v rámci zmien po tom, čo sa riaditeľom stal Marcel Grega. Predtým pôsobila napríklad v eventovej agentúra Promea Communication, VÚB banke ako manažérka marketingovej a korporátnej komunikácie, štyri roky viedla oddelenie marketingu vo vydavateľstve Perex.

 

 

 

Denisa Pernicová

marketingová riaditeľka

Billa Slovensko

Aké máte plány so značkou?

Mojou víziou je maximálne využiť potenciál, ktorý značka Billa ponúka. Som presvedčená o tom, že koncept značky Billa je na slovenskom trhu jedinečný a má Slovákom čo ponúknuť. Mám na mysli najmä mix benefitov, ktorými sú bohatý sortiment tovarov, dostupné ceny a kvalitné privátne značky, ktoré sú prevažne slovenského pôvodu. Verím, že Billa má na to, aby sa stala ešte viac dostupná pre široké spektrum zákazníkov s rozličnými potrebami, ktorí sa k nám budú radi vracať. Medzi naše priority bude v najbližšom období patriť najmä zvyšovanie spokojnosti zákazníkov a podpora predaja slovenských výrobkov – najmä v rámci nášho konceptu značky Slovenská farma.

 

S akou vlastnou neresťou bojujete?

V práci ale aj v súkromí som veľmi netrpezlivá a nedočkavá. Rýchlo chcem vidieť výsledok, aj keď si to väčšinou vyžaduje čas.

 

Splnilo sa vám to, kde ste sa pred 5timi rokmi videli?

Päť rokov je pre mňa veľmi dlhá doba a až takto ďaleko dopredu neplánujem, každopádne som sa však videla v marketingu. Táto oblasť ma veľmi baví a napĺňa. A som veľmi rada, že mám stále priestor učiť sa a získavať nové skúsenosti. Úprimne povedané, niekoľko rokov koketujem aj s myšlienkou vlastného podnikania, ale tá ide teraz bokom. V spoločnosti Billa vidím obrovský priestor na svoju sebarealizáciu a zmeny v marketingovej komunikácii, ktoré, verím, pozitívne pocítia aj naši zákazníci.

 

Keby ste mali pol roka voľno z práce, čo by ste robili?

Určite by som veľa cestovala. Zážitky majú pre mňa väčšiu cenu než materiálne hodnoty. Pred niekoľkými rokmi ma očarila Srí Lanka a určite by som sa tam rada vrátila. Rada by som navštívila aj Indiu a tiež ďalšie miesta, kde má človek čas zastaviť sa a rozmýšľať nad pravými hodnotami v živote. Milujem aj francúzsky vidiek.

 

Kto je Denisa Pernicová

Denisa Pernicová predtým, ako nastúpila do spoločnosti Billa Slovensko, pôsobila v spoločnosti Samsung Electronics na pozícii marketingového manažéra. Dôvodom odchodu zo spoločnosti bolo, že sa jej organizačná štruktúra zúžila. Predtým pôsobila v spoločnosti SAB Miller - Pivovary Topvar najprv ako brand manažérka a neskôr ako group brand manažérka. 

 

 

 

Mikuláš Šranko

šéf marketingu

St. Nicolaus-trade

 

Aké máte plány so značkou?

Značka spoločnosti je dnes najznámejšiu a najsilnejšou na trhu alkoholických nápojov. Mojím cieľom je ďalej ju rozvíjať hlavne v segmente vyššej strednej a vyššej triedy. Spolu s branďákmi máme za cieľ dosiahnuť pozíciu č.1 vo všetkých relevantných podsegmentoch alkoholu a tým potvrdiť postavenie firmy St. Nicolaus, ktorá je na trhu takmer 150 rokov od roku 1867. Viziou spoločnosti je dosiahnuť rozvoj svojho pôsobenia aj mimo Slovenska v okolitých krajinách.

 

S akou vlastnou neresťou bojujete?

Ja ale o žiadnej neviem. Nefajčím, nepijem - dobre, teraz už áno – dokonca aj v práci, keď si to senzorické hodnotenia vyžadujú, tak asi na túto rozvíjajúcu sa neresť si budem musieť dať pozor.

 

Splnilo sa vám to, kde ste sa pred 5timi rokmi videli?

Úprimne, plány spred piatich rokov sa mi podarilo naplniť už skôr, momentom, keď sa mi spolu s novovybudovaným tímom a kolegami podarilo vybudovať na silne komoditnom trhu chladenej hydiny značku, ktorá spotrebiteľom garantovala nielen vysokú kvalitu, potravinovú bezpečnosť, ale aj pocit istoty a inovatívneho imidžu za tomu zodpovedajúcu cenu. Aktuálne práca so značkami segmentu, ktorý sa skôr než výrobkovým dá nazvať zábavným spolu so šikovným tímom skúsených branďákov so skúsenosťami je viac už nadstavbou nad plánovanú päťročnicu.

 

Keby ste mali pol roka voľno z práce, čo by ste robili?

Pracoval by som. Viac by som sa venoval rozvoju zahraničného obchodu kamarátovej firmy a rozvíjal portfólio výrobkov, ktoré vyrába a distribuuje. Popri tom by som určite viac času aktívne venoval rodine - manželke a synom (2, 5, 7). S nimi nikdy nuda nehrozí, či sme spolu len pán hodín, víkend alebo 3 týždne na dovolenke. 

 

Kto je Mikuláš Šranko

Mikuláš Šranko pôsobí viac ako 14 rokov v oblasti marketingu v segmente FMCG: Pracoval pre spoločnosti Friesland Slovensko či Kofola Holding. Posledné 4,5 roku pôsobil v spoločnosti Hyza Slovensko a zároveň počas 2,5 roku pracoval pre sopločnosť Vodňanská drůbež ČR, v rámci skupiny Agrofert. 

 

 

Zmeny na marketingovej pozícii nastali i v spoločnosti Tesco Store SR. Novou marketingovou riaditeľkou sa stala Claudia Verkinová, ktorá nahradila Andreu Lapuníkovú. Zmeny, ktoré pripravuje vo svojom smerovaní Tesco, prinesieme v januári.  

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. máj 2024 19:12