StoryEditor

Slovensko dostalo novú tvár. Takto vyzerá

28.04.2016, 10:51
Vo svete sa bude Slovensko prezentovať ako „dobrý nápad". Nový branding krajiny vytvorila agentúra Creative Department.

Dnes bol oficiálne predstavený nový branding Slovenska - ako sa bude naša krajina prezentovať navonok. Takto vyzerá naša nová tvár:

Celková idea nového konceptu je postavená na tom, že "sme malá krajina, ktorá neoplýva nerastným bohatstvom, preto musíme predávať myšlienky. Ak je niečo, na čo môžeme byť naozaj hrdí, je to sila myšlienky. Preto predstavme svetu Slovensko, v ktorom sa nápady rodia, ale aj menia na skutočnosť. Predstavme krajinu dobrých nápadov."

Nový imidž Slovenska sa rozhodli tvorcovia postaviť na modernom príbehu našej krajiny. V zahraničí sa chcem po novom prezentovať našimi nápadmi, ktoré vznikli doma a za ktorými stoja úspešní slovenské firmy. Takými majú byť spoločnosti Sygic, Este, Aeromobil, Ecocapsule, Pixel Federation, Viva Musica!, Festival Pohoda. Slovensko sa tak má stať pre zahraničie progresívna lákavá krajina, ktorá je schopná priťahovať talenty a investície. Máme byť tak dobrým nápadom pre každého, kto by chcel cestovať, kto by chcel investovať alebo kto hľadá športu či kultúru. 

Nosný slogan Dobrý nápad alebo Good Idea Slovakia sa bude používať v rôznych oblastiach (v športe, kultúre, investovaní) a spolu budú vyzerať takto:

 

Zdroj: Creative Department

Ukážky, ako sa po grafickej stránke bude používať náš branding pri prezentácii jednotlivých oblastí:

 

Písmo, ktoré budeme používať pri brandingu, navrhol dizajnér Peter Biľak. 

Pri prezentácii nového brandingu sa minister zahraničných vecí Miroslav Lajčák vyjadril: "Verím, že toto je začiatok príbehu, ktorý pomôže posilniť imidž v zahraničí. K tomu je nutné, aby nový branding prijali všetci pozitívne a začali ho uplatňovať v biznise, prijali ho firmy umelci či kreatívci."

Podľa slov ministra ide o najväčší posun v prezentovaní sa Slovenska za posledných 23 rokov. "Doteraz inštitúcie Slovenskej republiky používali rozličné logá, s ktorými sme neboli všetci stotožnení. Dnešný dňom je pre štátne inštitúcie nový branding záväzný. Chceme, aby sa jeho šíriteľmi stali občania Slovenskej republiky, verím, že sa so značkou stotožnia a vonku budeme podľa nej aj vnímaní," dodáva. Proces, akým nový branding vznikal, bol tiež podľa ministra jedinečný. Hovoril najmä o transparentnosti, odbornosti a apolitickosti, ktorá proces sprevádzala. 

Verejná súťaž, v ktorej ministerstvo hľadalo toho, kto navrhne nový imidž krajiny, mala dve zadania. V prvom zadaní sa mal vytvoriť vizuál značky Slovenska a v druhom zjednotiť vizuálnu identitu štátnej správy. Celkovo bola krajina zadefinovaná ako krajina s potenciálom. Po novom sa chceme podobať Velkej Británii či Nemecku, kde štátne inštitúcie majú spoločný logotyp. U nás k spoločnému logotypu má dôjsť v januári 2017.

Nový imidž Slovenska nevznikol za zavretými dvermi kabinetu, ako sa vyjadril minister, ale vznikol z prieskumu, ktorý dal možnosť vyjadriť sa samotným občanom Slovenska. Jedným zo záverov je, že vyše 90% ľudí si myslí, že by Slovensko malo investovať do vytvorenia vlastnej značky. Vyše 80% ľudí považuje za výstižnú vlastnosť folklór, ďalej za výstižnú vlastnosť považujú šikovnosť, veľa kontrastov na malom území či našu prispôsobivosť. 

Koncept nového Slovenska pochádza z dielne agentúry Creative Department. Jej majiteľka Simona Bubánová na oficiálnom predstavení pre médiá povedala: "Ak táto myšlienka čo i len trošku pomôže zlepšiť náladu v krajine a medzi ľuďmi, tak budem šťastná."

Najčastejšie vo svete uvidíme nové logo v angličtine. Jeho sila je najmä vo zvukomalebnosti a jednoduchosti anglickej verzie. Doma by sme si však podľa slov ministra mali zvyknúť predovšetkým na slovenskú verziu Dobrý nápad. 

 

 

 

 

Zdroj: eb.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 00:54