Búrlivé víno
StoryEditor

Búrlivé víno: Ako pohlo trhom v novom čase

08.04.2013, 16:35
Búrlivé víno má za sebou najsilnejší týždeň, Markíza najlepší prime-time roka. Klesajú Televízne noviny i 18. hodina. Pozrite si prehľad sledovanosti v grafoch.

Televízia Markíza zrealizovala najväčšiu programovú zmenu v tejto sezóne: Búrlivé víno presunula z 18. hodiny do hlavného vysielacieho času okolo 20:30.

Aký to malo vplyv na sledovanosť? Stratégie prinášajú prehľad základných posunov, ktoré nastali medzi 13. týždňom, keď išlo Búrlivé víno ešte o 18. hodine, a minulým 14. týždňom, kedy sa presunulo na večer do priamej konkurencie Paneláka. Všetky údaje sú za cieľovú skupinu 12-54.

 

Pozn.: Minulý týždeň bol ovplyvnený viacerými faktormi: sviatkom v pondelok či štartom nového ťažiskového projektu Milujem Slovensko na Jednotke. Vyvodiť detailnejšie závery bude možné až po niekoľkých týždňoch.

 

Samotné Búrlivé víno dosiahlo rekordy sledovanosti: pondelková epizóda vysielaná o 21:30 mala 493 tisíc divákov vo veku od 12 do 54 rokov. To sa žiadnej inej predtým nepodarilo. V priemere za celý týždeň si seriál zaplo 433 tisíc mladých divákov, čo znamená najúspešnejší týždeň v jeho histórii. Trhový podiel Búrlivého vína sa v konkurenčne silnejšom prime-time pohyboval minulý týždeň na úrovni 30,9 %.

Búrlivé víno – priemery po týždňoch (12-54)

 

Markíza si v hlavnom večernom čase po 20:20 polepšila: kým v 13. týždni počas pracovných dní okrem stredy oslovali jej hlavné večerné programy (Zámena manželiek, Avatar: Posledný vládca vetra, Neľútostný pomstiteľ) v priemere 326 tisíc mladých divákov a ich podiel bol sotva 26 %, Búrlivé víno malo v tomto slote tridsiatku a o vyše štvrtinu viac divákov.

Vývoj v slote po 20. hodine (počet divákov 12-54)

 

Kým v 13. týždni ešte bez konkurencie Búrlivého vína dosahoval Panelák 401-tisícovú sledovanosť v reklamne dôležitej cieľovej skupine 12-54, minulý týždeň mal priemer 349 tisíc. Trhové podiely sa znížili z 31,1 % na 24,9 %. Pre Joj to je však stále nadpriemerné číslo: sezónny priemer stanice je 21,3 % v 12-54.

Navyše presun Búrlivého vína spôsobil aj pokles sesterskej stanice Doma, ktorá o 20. hodine vysiela nové časti seriálu Sultán.

Panelák pri nástupe Búrlivého vína (share 12-54)

 

V prime-time (19:00 až 22:00) dosiahla Markíza minulý týždeň najvyšší trhový podiel v tomto roku: 30,2 %. Celodenne si však pohoršila.

Týždenné trhové podiely Markízy (12-54)

 

S presunom Búrlivého vína prišiel aj pokles Markízy v slote o 18. hodine. Stanica sem nasadila premiérové časti svojej kuchárskej šou Bez servítky. Kým Búrlivé víno malo o 18. hodine takmer 400 tisíc divákov 12-54, Bez servítky zatiaľ oslovuje 223 tisíc. Rozdiel medzi 13. a 14. týždňom je 182 tisíc divákov. Nie všetci z nich však prešli ku konkurenčnej Jojke: Súdna sieň medzitýždenne narástla o 41 tisíc.

Minulotýždňový trhový podiel Bez servítky je 23,9 %; Búrlivé víno tu malo za celý rok 39-percentný priemerný share a v poslednom 13. týždni 40,5 %. Súdna sieň narástla medzitýždenne z 15,7 na 21,4 %.

Vývoj v slote o 18. hodine (počet divákov 12-54)

 

Slabší slot o 18. hodine znamená zhoršený nábeh pre Televízne noviny Markízy o 19-tej. Tie zaznamenali najnižší týždenný priemer v roku: 433 tisíc divákov v 12-54 a podiel 38,7 %. Ich ročný priemer je 481 tisíc/41,0 %.

Televízne noviny – priemery po týždňoch (12-54)

 

Stratégie sa k téme vrátia, o niekoľko týždňov prinesú komplexnú analýzu presunu Búrlivého vína.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 16:13