Big Brother
StoryEditor

CBS zmizla z veľkých amerických miest, prichádzajú žaloby

16.08.2013, 14:52
Najsledovanejšia televízia Ameriky sa sporí o výšku poplatku s káblovým operátorom Time Warner Cable. Napriek výpadku má stále najvyššiu sledovanosť.

Americká televízia CBS má výpadok: nešíri ju totiž káblový operátor Time Warner Cable. Spor teraz vyústil do žaloby, informuje The Hollywood Reporter.

Na súd v Los Angeles sa obrátila skupina nespokojných divákov z Kalifornie. Tvrdia, že k tomu, aby si predplatili káblovku práve od Warnera, boli nalákaní aj s prísľubom staníc ako CBS, Showtime, Movie Channel a KCAL, ale už dva týždne ich nemajú. Keby vedeli, že takéto niečo nastane, nikdy by si vraj služby Time Warner Cable nepredplatili. Sťažujú sa, že nemajú možnosť sledovať Big Brothera, šampionát PGA, Dextera či Raya Donovana. Argumentujú aj reklamnou kampaňou Warnera, ktorý ponúkal stanicu Showtime na šesť mesiacov zadarmo pre tých, čo si predplatia základný balíček káblových staníc.

CBS - minulosezónna americká jednotka sledovanosti u divákov od 18 do 49 rokov - a ďalšie sesterské televízie zmizli z ponuky Time Warner Cable začiatkom mesiaca. Dôvodom je, že CBS žiada za svoje stanice viac peňazí (približne 1 dolár na predplatiteľa), no Warner nechce na tieto podmienky pristúpiť. Prestal ich preto šíriť. Má 3,2 milióna predplatiteľov a CBS zmizla z jeho ponuky aj vo veľkých mestách ako New York, Los Angeles a Dallas.

The New York Times uvádza, že výpadok bude pravdepodobne trvať ešte niekoľko týždňov - zmeniť to môže až začiatok futbalovej ligy NFL 8. septembra. V posledných dňoch nenastal žiadny progres pri rokovaniach.

Napriek výpadku na dôležitých trhoch je sledovanosť CBS stále vyššia než konkurencie, všíma si The Huffington Post. Pripisuje to úspechu seriálu Under the Dome a dobrým číslam šou Big Brother, ktorá sa vysiela trikrát týždenne. CBS ostala minulý týždeň lídrom podľa parametra "domácnosti" s ratringom 3,6 % aj v reklamne dôležitej skupine 18-49 s ratingom 1,2 %. Pritom v New Yorku je 7,4 milióna domácností s televízormi a z toho 1,1 nemá jej signál. V Los Angeles prišlo o stanice CBS približne 1,3 z 5,6 milióna domácností, v Dallase 400 tisíc z 2,6 milióna.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. november 2024 03:28